MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 10:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr kwie 28, 2004 11:50 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
ja bym sie nie zgodzil z kilkoma pkt.
jako uzytkownik i diesla i benzyny (z gazem i bez)
ale czy jest sens kontynuowac ten temat??

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 
 Tytuł:
Post: czw kwie 29, 2004 9:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
SławeK pisze:
Kilka oczywistych prawd o silnikach.

1. Diesel musi rechotać .
2. Diesel jest stworzony do ciężkiej pracy, nie lubi obrotów i ciężkiej nogi młodej osoby.
3. Starzy fachowcy mawiają, silnik musi coś palić, jak nie paliwo to zawory.
4. Nie ma diesla który nie będzie palił oleju na wysokich obrotach.
5. Instalcje gazowe to najczęsciej rzeźby. A dobrze działajace prawie nie istnieją. Najczęsciej dysza w kolektor i byle chodził i z wtrysku robi się praktycznie gażnik.
6. Benzyniak jak nie zapali czy stanie to moze być 100 różnych przyczyn a dieslu jest prościej albo nie ma paliwa albo powietrza albo ciśnienia.
7. Jak diesel staje w drodze w lecie to zwykle koszty naprawy są spore ale zasze jak juz zapali to dojedzie do celu.
...
...
...

Kto to jeszcze uzupełni ?


To moze ja :-)

8. Grzanie swiec zarowych jest jedna z tych pasjonujacych czynnosci ktorych nigdy nie doswiadcza kierowcy benzyniakow.
9. Diesel na oryginalnych czesciach po terminowych przegladach i zmianach plynow potrafi sie odwdzieczyc wlascicielowi - w odroznieniu od E ktore zawsze jest kaprysne i nie wiadomo o co mu chodzi :-)
10. Malo ktora benzyna w beczce nie zacznie sie dlawic i w koncu zdechnie gdy wrzucic jej czworke przy 30 km/h :-)
11. Diesel z pelnym dopuszczalnym obciazeniem na trojce bez problemu wchodzi na wiekszosc wystepujacych w naszych okolicach gorek i wzniesien
12. Poranne puszczenie dymka przez diesla jest powszechnie szanowanym zjawiskiem natomiast czarne chmury z komina benzyniaka wroza rychle zejscie :-)
13. Literka D na tylnej klapie oznacz Dume natomiast E to cos w stylu Eee tam... :D

Na razie tyle jak znajde natchnienie dopisze cos jeszcze :-)

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 
 Tytuł:
Post: czw kwie 29, 2004 11:41 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
Cremek pisze:
SławeK pisze:
Kilka oczywistych prawd o silnikach.

1. Diesel musi rechotać .
2. Diesel jest stworzony do ciężkiej pracy, nie lubi obrotów i ciężkiej nogi młodej osoby.
3. Starzy fachowcy mawiają, silnik musi coś palić, jak nie paliwo to zawory.
4. Nie ma diesla który nie będzie palił oleju na wysokich obrotach.
5. Instalcje gazowe to najczęsciej rzeźby. A dobrze działajace prawie nie istnieją. Najczęsciej dysza w kolektor i byle chodził i z wtrysku robi się praktycznie gażnik.
6. Benzyniak jak nie zapali czy stanie to moze być 100 różnych przyczyn a dieslu jest prościej albo nie ma paliwa albo powietrza albo ciśnienia.
7. Jak diesel staje w drodze w lecie to zwykle koszty naprawy są spore ale zasze jak juz zapali to dojedzie do celu.
...
...
...

Kto to jeszcze uzupełni ?


To moze ja :-)

8. Grzanie swiec zarowych jest jedna z tych pasjonujacych czynnosci ktorych nigdy nie doswiadcza kierowcy benzyniakow.
9. Diesel na oryginalnych czesciach po terminowych przegladach i zmianach plynow potrafi sie odwdzieczyc wlascicielowi - w odroznieniu od E ktore zawsze jest kaprysne i nie wiadomo o co mu chodzi :-)
10. Malo ktora benzyna w beczce nie zacznie sie dlawic i w koncu zdechnie gdy wrzucic jej czworke przy 30 km/h :-)
11. Diesel z pelnym dopuszczalnym obciazeniem na trojce bez problemu wchodzi na wiekszosc wystepujacych w naszych okolicach gorek i wzniesien
12. Poranne puszczenie dymka przez diesla jest powszechnie szanowanym zjawiskiem natomiast czarne chmury z komina benzyniaka wroza rychle zejscie :-)
13. Literka D na tylnej klapie oznacz Dume natomiast E to cos w stylu Eee tam... :D

Na razie tyle jak znajde natchnienie dopisze cos jeszcze :-)

sprowokowales mnie [zlosnik]
ad.1 klang silnika owszem, ale zadne inne dzwieki !! -jak sa to cos nie tak
ad.2 diesel jest stworzony do jazdy nie do bycia wolem roboczym - trzeba sobie z tego zdawac sprawe
ad.3 cos w tym jest?, ale silnik ma prawo palic tylko paliwo i znikome il. oleju
ad.4 ja mialem takiego diesla, co spalal 0,5l oleju na 8 k km (200D W123), a poniewaz silnik byl slaby (moc), to czesto dostawal wys. obrotow
ad.5 kazda ingerencja w silnik to rzezba, ale nie mozna mowic o wszystkich inst. gazowych jako rzezbie. to, ze sie robi "gaznik" z wtrysku, to faktycznie skutek uboczny wtrysku mechanicznego i wyboru wlasciciela
ad.6 faktycznie kilka rzeczy (nie 100 ;) )wiecej moze nawalic, ale cos za cos (rozne konstrukcje, wady i zalety)
ad.7 jak koszty spore, to pada silnik, a wtedy nie dojedzie ;) ale przyznam racje, ze bardziej niezawodny niz benzyna. dla odmiany ta w zimie nie kaprysi jak diesel itd....
ad.8 malo pasjonujace zajecie [zlosnik]
ad.9 kazde auto o ktore sie dba, dba o Ciebie, wiec to chyba niezbyt trafny przyklad
ad.10 jazda 30km/h na 4 biegu to katorga dla silnika i bezsensowny przyklad
ad.11 benzyna w MB na 3 biegu tez dobrze sobie radzi (ponad 100KM w wiekszosci silnikow daje rade)
ad.12 mowimy o dobrych silnikach, gdzie w dieslu jak i w benz. nie ma prawa byc dymka z rana (no w dieslu moze maly), wiec nie porownuj silnikow ze zlomu
ad.13 to sa gusta i gusciki, bo moge powiedziec ze D oznacza do D.., a E elegancje/excytacje itd. - pkt. nie do dyskusji (bo na temat gustow....)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 
 Tytuł:
Post: czw kwie 29, 2004 1:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Marcin S pisze:
Więc wiedze że dieselek .

ma jedną zalete - nie ma się co popsuc [zlosnik]



No cóż zaślepienie i bezgraniczna miłość idą w parze.
a co z ostatnio częstymi postami nt.cyt."kolejna śmierć diesla"?
Pozdrawiam

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 
 Tytuł:
Post: czw kwie 29, 2004 2:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 08, 2004 4:15 pm
Posty: 62
Latka robią swoje. Ale przebiegi dieselki mają znacznie większe. A są stworzone do pracy pod obciążeniem. A znam taki katów silników że niejednego już zajechali, ja na razie jedną benzynę i jednego diesla mam na sumieniu, z tym że diesel jeszcze chodzi.
A i dbać o niego też trzeba umieć.

_________________
SławeK
--------------------------------
W201 2,5D 90r. jeszcze nie chrzczony
207 240D 88r. "Grzechotnik"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: czw kwie 29, 2004 2:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
SławeK pisze:
Latka robią swoje. Ale przebiegi dieselki mają znacznie większe. A są stworzone do pracy pod obciążeniem. A znam taki katów silników że niejednego już zajechali, ja na razie jedną benzynę i jednego diesla mam na sumieniu, z tym że diesel jeszcze chodzi.
A i dbać o niego też trzeba umieć.

Polecam atrykół w Auto świecie nt.starych diesli -może podbudować psychę................................
..........................................Do następnej śmierci diesla :(

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 
 Tytuł:
Post: czw kwie 29, 2004 4:21 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Cremek pisze:
10. Malo ktora benzyna w beczce nie zacznie sie dlawic i w koncu zdechnie gdy wrzucic jej czworke przy 30 km/h :-)


Zdarzało mi się W123 300D ruszać na 4 biegu bez większych problemów i gasnącego silnika [cool] [zlosnik] No niestety - benzynka nie pociągnie :P [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 
 Tytuł:
Post: czw kwie 29, 2004 5:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Chłopaki jakoś nie rozumiem dyskusji wyższości mERCEDESA NAD MERCEDESEM. ;)
Po prostu każdy jest dobry, a dla przykładu:
kolega miał 190 2.0 500 tys. km, na LPG która u niego zrobiła ponad 100 tys. u mnie 50 tys. u mojego następcy znowu 50 tys i jeszcze jeździ a ma już z 700 tys. i w tym 200 tys. na gazie!

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 
 Tytuł:
Post: czw kwie 29, 2004 7:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 08, 2004 4:15 pm
Posty: 62
Jeśli już to MercedEsa nad MerceDesem.

A tak na marginesie to przecież kobiece imię. A przynajmniej z moim jest jak z babą, jak nie trzaśniesz mocniej to się dobrze nie zamknie. ;)

A przecież która inna firma potrafi robić Diesle tak dobrze i jest z nimi kojarzona ? Przeca nie Ford....

_________________
SławeK

--------------------------------

W201 2,5D 90r. jeszcze nie chrzczony

207 240D 88r. "Grzechotnik"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt kwie 30, 2004 7:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
SławeK pisze:
A tak na marginesie to przecież kobiece imię. A przynajmniej z moim jest jak z babą, jak nie trzaśniesz mocniej to się dobrze nie zamknie. ;)

ciekawe co na to Twoja zona/dziewczyna? jak tak trzaskasz MB,to nie zdziw sie jak Ci sie kiedys zrewanzuje [zlosnik]
Cytuj:
A przecież która inna firma potrafi robić Diesle tak dobrze i jest z nimi kojarzona ? Przeca nie Ford....

swieta racja

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr maja 05, 2004 6:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
SławeK pisze:
Jeśli już to MercedEsa nad MerceDesem.

....
ale w koncu jest MerceDes i MErcEdEs czyżby 3:1 dla benzyny...

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr maja 05, 2004 10:16 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
krzstian pisze:
....
ale w koncu jest MerceDes i MErcEdEs czyżby 3:1 dla benzyny...[/quote]

Wywyższeni zostaną poniżeni, albo ten się śmieje... [oczko] [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr maja 05, 2004 10:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 08, 2004 4:15 pm
Posty: 62
Albo :

Ten się śmieje ostatni kto tankuje....

A nic po MB kiedy nie słychać pięknego dźwięku, łechczącego uszy klekotania.

_________________
SławeK

--------------------------------

W201 2,5D 90r. jeszcze nie chrzczony

207 240D 88r. "Grzechotnik"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr maja 05, 2004 10:51 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
SławeK pisze:
Albo :

Ten się śmieje ostatni kto tankuje....


... to, co potem zgniłą kapucha i jajami zalatuje [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr maja 05, 2004 10:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Jeździłem i benzynką i dieselem - i powiem, że obie te jednostki są wspaniałem o ile benzynka jest nim 6'cio cylindrowa [zlosnik]


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl