Cremek pisze:
SławeK pisze:
Kilka oczywistych prawd o silnikach.
1. Diesel musi rechotać .
2. Diesel jest stworzony do ciężkiej pracy, nie lubi obrotów i ciężkiej nogi młodej osoby.
3. Starzy fachowcy mawiają, silnik musi coś palić, jak nie paliwo to zawory.
4. Nie ma diesla który nie będzie palił oleju na wysokich obrotach.
5. Instalcje gazowe to najczęsciej rzeźby. A dobrze działajace prawie nie istnieją. Najczęsciej dysza w kolektor i byle chodził i z wtrysku robi się praktycznie gażnik.
6. Benzyniak jak nie zapali czy stanie to moze być 100 różnych przyczyn a dieslu jest prościej albo nie ma paliwa albo powietrza albo ciśnienia.
7. Jak diesel staje w drodze w lecie to zwykle koszty naprawy są spore ale zasze jak juz zapali to dojedzie do celu.
...
...
...
Kto to jeszcze uzupełni ?
To moze ja

8. Grzanie swiec zarowych jest jedna z tych pasjonujacych czynnosci ktorych nigdy nie doswiadcza kierowcy benzyniakow.
9. Diesel na oryginalnych czesciach po terminowych przegladach i zmianach plynow potrafi sie odwdzieczyc wlascicielowi - w odroznieniu od E ktore zawsze jest kaprysne i nie wiadomo o co mu chodzi

10. Malo ktora benzyna w beczce nie zacznie sie dlawic i w koncu zdechnie gdy wrzucic jej czworke przy 30 km/h

11. Diesel z pelnym dopuszczalnym obciazeniem na trojce bez problemu wchodzi na wiekszosc wystepujacych w naszych okolicach gorek i wzniesien
12. Poranne puszczenie dymka przez diesla jest powszechnie szanowanym zjawiskiem natomiast czarne chmury z komina benzyniaka wroza rychle zejscie

13. Literka D na tylnej klapie oznacz Dume natomiast E to cos w stylu Eee tam...

Na razie tyle jak znajde natchnienie dopisze cos jeszcze

sprowokowales mnie
ad.1 klang silnika owszem, ale zadne inne dzwieki !! -jak sa to cos nie tak
ad.2 diesel jest stworzony do jazdy nie do bycia wolem roboczym - trzeba sobie z tego zdawac sprawe
ad.3 cos w tym jest?, ale silnik ma prawo palic tylko paliwo i znikome il. oleju
ad.4 ja mialem takiego diesla, co spalal 0,5l oleju na 8 k km (200D W123), a poniewaz silnik byl slaby (moc), to czesto dostawal wys. obrotow
ad.5 kazda ingerencja w silnik to rzezba, ale nie mozna mowic o wszystkich inst. gazowych jako rzezbie. to, ze sie robi "gaznik" z wtrysku, to faktycznie skutek uboczny wtrysku mechanicznego i wyboru wlasciciela
ad.6 faktycznie kilka rzeczy (nie 100

)wiecej moze nawalic, ale cos za cos (rozne konstrukcje, wady i zalety)
ad.7 jak koszty spore, to pada silnik, a wtedy nie dojedzie

ale przyznam racje, ze bardziej niezawodny niz benzyna. dla odmiany ta w zimie nie kaprysi jak diesel itd....
ad.8 malo pasjonujace zajecie
ad.9 kazde auto o ktore sie dba, dba o Ciebie, wiec to chyba niezbyt trafny przyklad
ad.10 jazda 30km/h na 4 biegu to katorga dla silnika i bezsensowny przyklad
ad.11 benzyna w MB na 3 biegu tez dobrze sobie radzi (ponad 100KM w wiekszosci silnikow daje rade)
ad.12 mowimy o dobrych silnikach, gdzie w dieslu jak i w benz. nie ma prawa byc dymka z rana (no w dieslu moze maly), wiec nie porownuj silnikow ze zlomu
ad.13 to sa gusta i gusciki, bo moge powiedziec ze D oznacza do D.., a E elegancje/excytacje itd. - pkt. nie do dyskusji (bo na temat gustow....)