MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 4:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 10:47 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello
marcin280e pisze:
praktycznie tak ale sa zmiany dość istotne jak np.średnica trzonków zaworów wydechowych z 11mm we wczesnych M110 D-jet do 9mm w póżniejszych jak równiez ilość podpór wałków rozrz. z chyba 7 we wczesnych na 4 w póżniejszych.


Jakby na to nie patrzec, IMHO D-Jetronica to w M110 nigdy nie bylo :-?

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 11:08 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Coś mieszasz, Kolego. M110 zastosowany w W114 280E/CE miał system D-Jetronic i to "D" pochodziło od "Drück coś tam" i nawiązywało do opierania się na permanentnym ciśnieniu paliwa.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 11:13 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

PK2 pisze:
Coś mieszasz, Kolego. M110 zastosowany w W114 280E/CE miał system D-Jetronic i to "D" pochodziło od "Drück coś tam" i nawiązywało do opierania się na permanentnym ciśnieniu paliwa.


D-Jetronic to system wtrysku sekwencyjnego z wtryskiwaczami sterowanymi elektrycznie i dawkowaniem paliwa poprzez regulacje czasu otwarcia wtryskiwaczy.
Jezeli takowy byl stosowany w jakis wersjach M110, to zwracam honor i sie juz nie odzywam [zlosnik]

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 12:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
szdowk pisze:
D-Jetronic to system wtrysku sekwencyjnego z wtryskiwaczami sterowanymi elektrycznie i dawkowaniem paliwa poprzez regulacje czasu otwarcia wtryskiwaczy.
Jezeli takowy byl stosowany w jakis wersjach M110, to zwracam honor i sie juz nie odzywam [zlosnik]

Chyba był D Jetronic mechaniczno pneumatyczny a pod koniec lat 60 tych DE Jetronic sterowany elektronicznie i te drugie były montowane w pierwszych M110. W listopadzie oglądałem u mojego mechanika świerzo odrestaurowany M110 do 107 z 1972 roku z wtryskiem elektronicznym

Cytuj:
W takim razie istniala wersja powaznie zmodyfikowana :-/ Moze handlowo byly nazywane K, a w rzeczywistosci byly juz KE? Poprostu w piwnicy mam kolektor ssacy od M110 z elektrozaworami :-/

MOże to do DE Jetronica choć przyznam że nie wiem czy taki wtrysk miał jakieś elektrozawory w kolektorze :oops:

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 2:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej
Ja mam M114 z D-Jetronic (pierwszy elektroniczny wtrysk) w M110 były K-Jetronic tak mówi EPC. Do sprawdzenia!!

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 8:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
szdowk pisze:

Jakby na to nie patrzec, IMHO D-Jetronica to w M110 nigdy nie bylo :-?

A był ja w moim 114 280E taki właśnie mam [zlosnik]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 8:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
sebi pisze:
Hej
Ja mam M114 z D-Jetronic (pierwszy elektroniczny wtrysk) w M110 były K-Jetronic tak mówi EPC. Do sprawdzenia!!

Masz rację Sebi ale polowicznie bo 114 280E i CE ma taki sam D-jet [zlosnik]
Pozdro

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 8:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Maniek pisze:
szdowk pisze:

Cytuj:
W takim razie istniala wersja powaznie zmodyfikowana :-/ Moze handlowo byly nazywane K, a w rzeczywistosci byly juz KE? Poprostu w piwnicy mam kolektor ssacy od M110 z elektrozaworami :-/

MOże to do DE Jetronica choć przyznam że nie wiem czy taki wtrysk miał jakieś elektrozawory w kolektorze :oops:


Wtryskiwacze w M110 D-jetronic montowane są w głowicy a nie w kolektorze ssącym.
Pozdrawiam

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 8:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
marcin280e pisze:
sebi pisze:
Hej
Ja mam M114 z D-Jetronic (pierwszy elektroniczny wtrysk) w M110 były K-Jetronic tak mówi EPC. Do sprawdzenia!!

Masz rację Sebi ale polowicznie bo 114 280E i CE ma taki sam D-jet [zlosnik]
Pozdro


Masz racje D-Jetronic były w M114 i M110 w W114 E/CE. Sam miałem takiego W114 280CE z elektronicznym wtryskiem D-Jetronic.

Fajny jest ten temat oby wiecej takich na tym forum!! [cool]

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 10:02 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Hoho - tyle informacji na raz. :o

Ale - koledzy: czy kupilibyście 123 280CE z silnikiem od W116 (czyli starsza jednostka niż by wynikało z rocznika auta)???

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 10:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello
Bukol pisze:
Hoho - tyle informacji na raz. :o
Ale - koledzy: czy kupilibyście 123 280CE z silnikiem od W116 (czyli starsza jednostka niż by wynikało z rocznika auta)???


Silnik czesc zamienna [zlosnik] Jezeli dziala, to patrzylbym glownie na nadwozie.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2004 6:43 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
szdowk pisze:
Silnik czesc zamienna [zlosnik] Jezeli dziala, to patrzylbym glownie na nadwozie.


To fakt. Z tego wątku chciałem się dowiedzieć, czy montaż M110 ze 116 nie pociąga za sobą konieczności trwałych ingerencji w nadwozie samochodu (mocowania silnika itp) tak jak ma to miejsce w przypadku próby założenia 300d ze 123 do 115.
Nadwozie tej QP ma kilka wad: trochę rudego na tylnych nadkolach, 5 groszy na prawym przednim błotniku, lekkie wgniecenie prawych drzwi (bez uszkodzeń lakieru), nieoryginalny kolor (ciemna zieleń a'la british racing green)... skóra też jest nieoryginalna, ale sposób pracy silnika, skrzyni i zawieszenia jest cudowny - nic nie stuka i nie piszczy, miękko przełącza itp.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2004 10:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Bukol pisze:

To fakt. Z tego wątku chciałem się dowiedzieć, czy montaż M110 ze 116 nie pociąga za sobą konieczności trwałych ingerencji w nadwozie samochodu (mocowania silnika itp) tak jak ma to miejsce w przypadku próby założenia 300d ze 123 do 115.


No nie jest tak jak piszesz, to są takie same silniki (300D) po prostu należy użyć innych elementów osprzętu silnika typu łapy,kolektor ss i chyba wydechowy,obudowy filtrów paliwa i oleju itd.Nie trzeba modyfikować nadwozia [zlosnik]
Pozdrawiam

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2004 11:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
To fakt. Z tego wątku chciałem się dowiedzieć, czy montaż M110 ze 116 nie pociąga za sobą konieczności trwałych ingerencji w nadwozie samochodu (mocowania silnika itp) tak jak ma to miejsce w przypadku próby założenia 300d ze 123 do 115.


W nadwozie nie. Co najwyzej cos jest sciemnione z podlaczeniem elektrycznym pompy paliwa, ale poniewaz nie udalo sie dojsc na tym watku do roznic pomiedzy W116 i W123 wiec, trudno cos powiedziec na ten temat. [zlosnik]

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>

<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>

<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 29, 2004 10:13 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:35 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Łódź
Przeczytałem cały wątek i już całkiem zgłupiałem. W daten karcie mojego 123 280 CE ( 123053) jest silnik 110.988. I jest to na pewno numer ogrinalny. I co teraz?? Ten numerek jeszcze się nie pojawił... :-?. Co śmieśniejsze znajomy w sedanie 123 280 E miał silnik 110.985... czyli niby od 116. W sumie to wychodzi, że te silniki są takie same, albo niemalże takie same. Raczej nie powinineś się przejmować, szczególnie, że piszesz, że silnik i skrzynka są super.

Pozdrawiam i udanych zakupów 8)

_________________
pozdrawiam [pub]

Marcin


:evil: 123 280 CE '84 :evil: +LPG [chory]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl