MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 10:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2003 11:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
Mój to s∏aby ostatnio, czeka nas wizyta u doktora od mercedesów. Ale póki był w porządku to na światłach zostawała w tyle KAŻDA manualna fura. To było niesamowite !

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2003 11:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 03, 2003 11:46 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Nakło Śląskie
Aha jeszcze jedno, manualne skrzynie są nie do zdarcia (no chyba że ktoś ma talent) a automat ma to do siebie że czasem ma pewne nie domagania. W upalne dni przy ostrej jeździe mogą się zapiec łożyska (widziałem coś takiego u mechanika) dlatego trzeba zawsze dbać o układ chłodzenia, a co do smarowania (Jezu coraz więcej żeczy się nasuwa) zawsze musisz kontrolować stan lepiej jak jest mniej oleju niż więcej nigdy nie może być nadstan oleju skrzynia wtedy baardzo cierpi. No i oczywiście jueśli samochód ledwo żyje to na pych się nie odpali. To chyba na tyle, ale pamiętaj to jest naprawde dobra inwestycja, Bo silnik pracjujący na automacie jest dużo bardziej uszanowony niż ten z manualu to tyczy się głównie jednostek benzynowych (no niestety nie takich "twardych" jak jednostka dieslowska.)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 29, 2003 11:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
Co do oleju w skrzyni to mi mówili, że lepiej jak więcej jest. Jak jest za mało lubi się posypać. Oczywiście nie za dużo, ale bliżej maxa.

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2003 7:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 21, 2001 2:00 am
Posty: 98
Lokalizacja: Wawrzy-Beeston
witam.
ja tez sie podpisze pod automatem.
niewiem jak bedzie w zime bo mam go jakies dwa miesiace,
ale goraco polecam.
jadac automatem mozna robic wiele dodatkowych zeczy ;) ...
wydaje mi sie tez ze automa ciezej skatowac,
jezeli spr. olej w skrzyni to bedzie dzialala dlugo.

fakt ze po kupnie toche mi dziwnie auto wolno jezdzilo jak na 3.0D
i myslalem ze to wina skrzyni, ale dwa dni temu znalazlem dobrego goscia w warszwawie od silnikow. wymienil walek roz., klawiature i ustawil zawory i dopiero poczulem MOC [cool] [cool] [cool]

_________________
[cool] <b> W123 300D automatic [cool]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2003 9:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
ludzie wyluzujcie sie
od pół roku nie mam bagnetu w skrzynce automatycznej bo sie zlamał
auto jest katowane niemilosiernie biegi przezucam czesciej niz manualce poprostu non stop miele.

robilem wyscigi równoległe z druga 190 na recznej skrzynce ....
niestety ona jechala na benzynie ja na gazie i ruszylem z 2 ale i tak jechał dokladnie na jego zderzaku tylnym, poprostu dalem ciala na starcie ale to ja dalem a nie auto...
a nic bardziej mnie nie bawi niz jazda automatem- to jest wypas

jak miałbym 190 na recznej skrzynce to sprzegło dawno bym rozwalił -powie to kazdy kto mnie zna-a ten afftomat sie trzyma nawet na lpg choć powiem ze jak jade na etylince to skrzynia bardziej miekko zmienia biegi

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2003 11:02 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
wiedzmin pisze:
ten afftomat sie trzyma nawet na lpg choć powiem ze jak jade na etylince to skrzynia bardziej miekko zmienia biegi


Twoj afftomat chodzi na lpg :lol: ?

Poza tym jesli probojesz cos zniszczyc, to w koncu moze sie udac, a sprzegielko do manualna to pryszczyk w porownaniu z czesciami do automatu :cry:

Wszystko zalezy od stanu skrzyni i jezdzca, 4 biegowy manual z w123 jest niezniszczlny (chyba ze nakarmi sie go olejem innym niz ATF albo bedzie wyczyniac cuda), automat przy odpowiedniej opiece tez bedzie dlugo bezawaryjnie chodzi. Jesli chodzi o wyscigi to sa lepsze do tego celu samochody niz podczciwe w123 ;)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2003 9:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
na drugim forum na ktorym tez urzeduje kiedys jakis pajac wjechał na mnie ,że automaty wogole sa do du...szy,ze to dla bab i takie tam farmazony.....
I został natychmiastowo zbesztany przez bardziej doswiadczonych scigaczy- automat to najlepsze rozwiazanie do furek o duzej mocy ....
szczena mu klapła


laudan masz racje ze 123 nie jest najlepsze do wyscigów...
chyba jak kazdy Mercedes

Dlatego uwielbiam czytać porównania nowoczesnych niemieckich samochodów Mercedes kontra Bmw

i panowie redaktorzy zawsze dochodza do jednego wniosku
Mercedes nie jest autem wyscigowym lepsza w tym celu jest beta ale konforcik i luksus lepszy jest w Mietku

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex

Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex

Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek



Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 04, 2003 11:26 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 04, 2003 10:58 pm
Posty: 1
Witam!

Zadam może śmieszne pytanie, ale ilubiegowy jest automat w beczce? Myślałem, że cztero ale w jakiejś gazecinie wyczytałem ostatnio że jest trzybiegowy i sam już nie wiem.

_________________
Daewoo Espero Seria Edition
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2003 1:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
P,R,N,D,S,L

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2003 2:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
czyli 4 biegi (do przodu) [zlosnik]
3 nie montowano w W123
jak dzialaja 3 tzn. ze 1 sie nie zalacza

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2003 2:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
S to jest przełożenie bardziej agresywne, że przy wyższych obrotach idzie w górę?
A L to do holowania, tak?
Ja w swoim używam tylko P,R,N,D. Innych przełożeń nie używam, gdyż mnie kumpel, który od zawsze jeździ automatami ostrzegł, że można w ten sposób zajeździć automata. I to bardzo szybko. Przed zimą też mnie ostrzegał, żeby absolutnie nie próbować "wybuksowywać" się automatem z błota, albo ze śniegu. To też pono szkodzi jak fix.

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2003 3:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
SEK ma 4 biegi (do przodu ;) ) ale na codzień używa trzech - po prostu rusza z dwójki (i tak jestem pierwszy po drugiej stronie skrzyżowania [zlosnik] ). Można ruszyć z jedynki, ale od razu trzeba z kick-downem, czyli gaz w podłogę, a tego nie lubię. Może niektóre 123 też tak mają? A-ha, mój SEK nie ma elektronicznej skrzyni.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 09, 2003 9:13 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 27, 2002 4:58 pm
Posty: 10
Lokalizacja: warszawa
posiadam automat - polecam automat !


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 09, 2003 9:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
Bukol pisze:
Można ruszyć z jedynki, ale od razu trzeba z kick-downem, czyli gaz w podłogę,.


mozna jeszcze inaczej 8) zredukować do 2 a potem powoli dojeżdzać do swiatel-tak poprostu kulac sie ... po kilku metrach sam zredukuje na 1ale potem jest ogien.
Tez mam taka zwykla skrzynie i tak samo sie zachowuje..
a tak wogole to pstryczka w podloze rzadko uzywam-czesciej macham lewarkiem. [zlosnikz]

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex

Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex

Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek



Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl