MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 11:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pt sie 01, 2003 12:28 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
laudan pisze:
Jedyny powod, dla ktorego leje lotos to jego cena i apetyt na ten specyfik mojego autka:) [zlosnik]


Znam ten klimat & też zalewam lotosem. Chociaż do końca nie wiem na ile w moim przypadku to apetyt, a w jakim stopniu nieszczelności silnika. Dopiero wczoraj zrobiłem miskę. Ale są i dobre strony: tym sposobem mamy zawsze świeży olej ;)
BTW: Polską uszczelkę za 14,50 można sobie... powiesić, bo ma dziurki. Jak zwykle ta z napisem elring GERMANY to zupełnie inna bajka, oczywiście cenowo też.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2003 8:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Ja leje Ouakera od wieków, bo kiedys dowiedziałem sie od mechaniora ze jest naprawde dobry, to moje pytanie było dlaczego go nie reklamuja w mediach????? odpowiedz, bo nie muszą taki jest dobry, hmmm, moze to prawda. Tylko ze ja leje tzw p.ółsyntetyk, a na stronce landrowera pisze ze syntetyków nie ma?????? 5 W cos tam. Zastanawiam sie na przejscie na 20W50.
Powiedzcie mi czy kołysanie silnikiem na ciepłym silniku i nie kołysanie na zimnym moze byc spowodowane roznicami cisnienia w garczkach???? Czemu na zimnym nie kołysze??????? A moze to pompa paliwa podaje na jeden garczek wiecej gdy jest ciepłysilnik????? Silniczek bardzo ładnie pracuje(cicho), ale kołysze a to mnie starsznie denerwuje
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2003 9:02 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
barto pisze:
Ja leje Ouakera od wieków, bo kiedys dowiedziałem sie od mechaniora ze jest naprawde dobry, to moje pytanie było dlaczego go nie reklamuja w mediach?????


Kilka lat temu reklamowali tego producenta oleju w motorze, a czy w innej prasie to juz nie pamietam. Wtedy powstal ten tekst co jest umieszczony na tamtej stronie internetowej i masz odpowiedz dlaczego nie ma polsentetyku, bo wtedy nie byl jeszcze tak popularny.

barto pisze:
Powiedzcie mi czy kołysanie silnikiem na ciepłym silniku i nie kołysanie na zimnym moze byc spowodowane roznicami cisnienia w garczkach???? Czemu na zimnym nie kołysze??????? A moze to pompa paliwa podaje na jeden garczek wiecej gdy jest ciepłysilnik?????


Kolysanie silnika moze byc spowodowanie pompa lub roznica cisnien, u mnie bylo i znow sie pojawia to drugie. na 1 i 3 cylindrze mialem okolo 2MPa nizsze cisnienie niz na 2 i 4 (to sie do tego kumulowalo, bo gdyby byla inna kombinacja nie byloby czuc). Dopouszczalna roznica to 3MPa pomiedzy cylindrami. Na zimnym nie buja, bo ma inne obroty, a po za tym na zimnym jest tez inne troche cisnienie sprezania (rozszerzalnosc cieplna). Co do pompy, jak ma slabe sekcje to po rozgrzaniu tez moze podawac inne dawki paliwa. A wiec jak Ciebie to denerwuje, to za nim zabierzesz sie za regulacje pompy [zlosnik], to zmierz cisnienie sprezania, bo to drugie niewiele kosztuje.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2003 10:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
mierzyłem juz cisnienie i na jednym cylinderku ma 2 atm róznicy w pozostałymi. Oleju nie bierze, ale cisnienie nie jest zawysokie choc w -25oC palił w zimie. podejrzewam ze głowica moze byc do roboty bo trche dmucha przez wlew oleju. A obroty na zimnym i ciepłym mam takie same niezalnie od temperatury na zewnątrz tj. 750 ob/min. Co moze byc tego przyczyną?????????

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2003 10:33 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
barto pisze:
mierzyłem juz cisnienie i na jednym cylinderku ma 2 atm róznicy w pozostałymi. Oleju nie bierze, ale cisnienie nie jest zawysokie choc w -25oC palił w zimie. podejrzewam ze głowica moze byc do roboty bo trche dmucha przez wlew oleju. A obroty na zimnym i ciepłym mam takie same niezalnie od temperatury na zewnątrz tj. 750 ob/min. Co moze byc tego przyczyną?????????


To ja pompy bym nie ruszal, juz wiesz dlaczego troche buja. To ze dmucha z pod korka oleju to nie znaczy, ze glowica, choc rzeczywiscie sprawa moze byc w ktorym z zaworow. Jesli nie bierze oleju i nie masz problemu z rozruchem to bym nie ruszal, bo nie masz gwarancji ze po zrobieniu bedzie lepiej. Jaki przebieg ma ten silnik, o ile wiesz:), bo moj mial na liczniku okolo 300kkm, a mechnik po zuzyciu czesci ocenil go na powyzej 600kkm :(

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2003 10:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
ja mam na blaciku 260 kkm a samochod byl sprowadziny jak mial rok i znajomy nim jezdził cały czas, i raczej nic nie krecił z przebiegiem, ale miał cizką noge. A faktycznie słysze jakby jeden zaworek nie chodził tak jak powinien, na zimnym na poczatku go słychac poten na srednio ciepłym nie słychac, a jak sie mocno rozgrzeje to czaSAMI SŁYCHAC , takze juz sam nie wiem czy bawic sie w rozbieranie głowicy, czy jezdzic dopuki jedzi

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 12, 2003 10:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
ja mierzylem mialem roznice okolo 5 atm. na cylidrach. nie pamietam jak to bylo ale najmniej bylo na 4 tym od sciany grodziowe. jakies 24,5. najwyzsze bylo 29,5 chyba na 2 albo 3. silnik chodzil raczej rowno.
aha samochod 190 2.0 D rok 90 na liczniku prawie 500 tys. (swiezo sprow. Taxi)
aha i sie troche czepne 2 MPa to 20 atm :)

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl