MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 12:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2003 1:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 04, 2003 12:22 am
Posty: 67
Lokalizacja: Bytów/Gdańsk
Hej:
Jutro polukam za deską. Cosik mi się widzi, że była cywil wersja u mnie w kolorze czarnym, stan raczej dobry. Ostała mi się po rozbrojonej bece podzwonnej zakupionej kiedyś na graty za grosze
Powinna ta deska być u moich rodziców. Wyprowadziłem się na swoje do nowego domu w ubiegłym roku, i musze te graty pozabierac kiedyś bo im mniejsce w piewnicy zawalają.
Nie dam głowy czy jest ale tak się mi wydaje, że ją widziałem wśród inszych rupieciów
Tak więc jak znajdę - oddam Ci ją za piwko [zlosnikhihi] , chyba były też rury od nawiewów.
A co do przerobienia - jestem prawie pewny, że do wymiany będzie kompletna środkowa nagrzewnica wraz z konsolą. Ja kiedyś (nim kupiłem bekę podzwonną na graty) takie coś za jakieś śmieszne pieniądze @ szrot [zlosnikhihi] .

Automata na manual nie zmieniaj, nie polecam. Uzysk żaden a utrata komfortu duża. Musisz też pomieniać pedały, siłownik wstawić do sprzęgła, zbiornik płynu ham zmienić, koło zamachowe w motorze - słowem roboty kupa.
Jak się automat zwali - kupisz drugi. Ale mi się żaden automat nigdy nie zwalił . Biegówa zaś - jak najbardziej :cry:

_________________
Piotr Kopczyński
DB124 300D '90


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2003 1:21 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Peter pisze:
Jeszcze cos: jak juz pisałem, samochód w tej wersji nie ma dwustrefowego nawiewu. Ponieważ moja lepsza połowa dość często ma diametralnie odmienne zdanie w kwestii temperatury otoczenia, ten akurat szczegół jest dość istotny. Czy wiecie, jak to jest w taxiwersjach?


Nie wiem jak jest w Taxi wersjach, choc jak pojade na szrot to moge sie przyjrzec, wiem jedno ze w "cywilnych" w123 leci zawsze powietrze o temp jakiej jest na zewnatrz, a wiec w kwestii temp tu 2 polowa nic nie zmieni, ale za to ma pokretlo regulacji nagrzewnicy na swoja strone: boczny, dolny i gorny nawiew. Jak jest wieksza roznica temp po obu stronach, to czuc to na uszach [zlosnik] Zazdroszcze Ci tego automatu, choc jakby trafil sie z tempomatem to juz marzenie na wycieczki po niemieckich autostradach [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2003 9:58 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Przeca tempomat sobie wlozyc to jest tylko problem zakupu i sprawnej srebrnej puszki, bo one siadaja [zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2003 10:04 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
W sumie tak, nawet rozmawialem kiedys z gosciem, ktorego polecales, ale chcial za to cudo 900 PLN :o

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2003 9:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 24, 2003 10:02 pm
Posty: 178
Lokalizacja: Łódź
Gratulacje Peter!!!!!!!!! Umieść fotki na forum.

_________________
Pozdrawiam
Sobiecha
MB W201 2.0D 86r.

Pan Bóg stworzył kobiete.... a Niemcy Mercedesa


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2003 9:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw maja 15, 2003 10:50 pm
Posty: 90
Lokalizacja: Jelenia Góra
Peter Gratulacje, chyba kupiliśmy, autka prawie w tym samym czasie,( no Ty dzień wcześniej), :lol: pozdrawiam Aro , no i bezproblemowej eksploatacji...

_________________
Pozdrawiam-Aro
123 240 83" - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 17, 2003 11:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 23, 2003 5:18 pm
Posty: 125
Lokalizacja: Łódź
Hejka :)

Dzięki raz jeszcze - Aro - gratulki :D

Oj kurce kurce ja przy swojej Mercedes muszę jeszcze porobić niestety, dziś (dopiero :() zauważyłem niepokojący luz na pasku, tym opinającym koło od korbowodu, alternatora i jeszcze jedno (pompa wtryskowa? sorry ale lamer ze mnie :)). Kółka mają głęboki rowek i nie boję się, że spadnie, ale telepie nim (w płaszczyźnie tych kółek, nie na boki, ale zawsze) zdrowo. W poniedziałek jadę do mecha i zobaczymy, co powie. Ciekawe, jak bardzo się zdziwię [szalone]

_________________
Peter
Ex: „Belina” - W123 240D automat taxi version, 414 - 432 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 12:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 04, 2003 12:22 am
Posty: 67
Lokalizacja: Bytów/Gdańsk
Peter pisze:
Hejka :)
Oj kurce kurce ja przy swojej Mercedes muszę jeszcze porobić niestety, dziś (dopiero :() zauważyłem niepokojący luz na pasku, tym opinającym koło od korbowodu, alternatora i jeszcze jedno (pompa wtryskowa? sorry ale lamer ze mnie :)).


Hejka
To od pompy wodnej [zlosnik]
Pasek biegnie po kołach:
- wał korbowy
- alternator
- pompa wodna

Pompa wspomagania (takie ustrojstwo z dwoma wężami doń) -ma osobny pasek. I co ciekawe musisz go zwalić by dostać się do paska alternator-pompa wodna- wał korbowy
Chociaż zależy to od wersji - bywały motory gdzie pompa wspomagania była na dole

Peter pisze:
Kółka mają głęboki rowek i nie boję się, że spadnie, ale telepie nim (w płaszczyźnie tych kółek, nie na boki, ale zawsze) zdrowo.


Nieeee - spaść nie spadnie, najwyżej sie urwie ale musi być fest wybiegany [zlosnik] . Niestety uzyskanie nietelepania paska jakiegokolwiek jest wykonalne tylko po wymianie na nowe wszystkich kół pasowych (nieopłacalne). Jak telepie nim tylko w płaszczyźnie kółek - nie jest to problem za wielki. W mojej 123 tak telepało od zawsze [zlosnik] .
Gorzej jak kółko ma bicie osiowe - wtedy lepiej jednak wymienić

I nie przesadź z naciągiem paska zanadto bo zwalisz łożycho albo w alternatorze (szansa 80%) albo w pompie wodnej (szansa 20%)

Przecwiczone na własnym mesiu [zlosnik]

_________________
Piotr Kopczyński

DB124 300D '90


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 4:00 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Tylko pogratulować !!! Cierpliwość została nagrodzona - oby nie wyszły żadne przykre niespodzianki, które już próbujesz wykrakać [zlosnik] !!!

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 6:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 23, 2003 5:18 pm
Posty: 125
Lokalizacja: Łódź
Dzięki Idzik :)

Swoją drogą, dzisiaj samochód nie wyjechał z garażu, bo akumulator zdechł :o facet coś wspominał o bateryjce, ale sądziłem, że do poniedziałku pociągnie, a tu qpa :oops:

Mam nadzieję, że to tylko akumulator. Świeczki ugrzał normalnie, ale rozrusznikiem zrobił obrót i zdechł. Nawet się nie wkurzyłem, co jest oznaką mojego rodzącego się uczucia do tego samochodu :D na moją byłą 10–letnią Vectrę plułem jadem jak nie wiem o byle stuk w zawieszeniu, a tu... cierpliwość :)

Jaki aku najlepiej włożyć do 240D, jeśli w perspektywie są dość krótkie odcinki w mieście? Obecny truposz to 92.

pzdr,

_________________
Peter

Ex: „Belina” - W123 240D automat taxi version, 414 - 432 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 7:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 04, 2003 12:22 am
Posty: 67
Lokalizacja: Bytów/Gdańsk
Hej:

Do 240 albo 300 dobry będzie albo 92 albo 88. Ja szurałem na 88 i było OK

Najważniejsza sprawa - zbadaj ładowanie. U mnie kiedyś jak się pasek obluzował lampka ładowania gasła ale nie ładował jak należy.

Sprawdziłem napięcie ładowania i było 12.5 V. Powinno być powyżej 13 - zależy od regulatora ale 13.2 jest OK i 14.1 też OK. Ale na pewno powyżej 13V. Inszym znowuż razem zanikło ładowanie zupełnie. Od kolosalnego przebiegu - po prostu wytarły się pierścienie na tworniku alternatora [zlosnik] Regeneracja - poprzez wymianę twornika na uzywany a dobry. Cena - przystępna - chyba pięćdziesiąt złotych z robotą [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Koniecznie sprawdź też starter - szczotki i tulejki zwłaszcza

A co do baterii - jeździłem na "centrze", na piastowie, miałem tez dawno temu exide'a.

Kazda dobra pod warunkiem że elektrownia Ci OK ładuje [zlosnik]

Obecnie mam BOSCHa Silver (72Ah) - dwa lata brykam na tym i OKI
Co ciekawe - w 124 są montowane zamiennie akumy albo 72 Ah albo 100 Ah. I w specyfikacji jest do wyboru albo ten albo ten [zlosnik]

_________________
Piotr Kopczyński

DB124 300D '90


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 8:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 23, 2003 5:18 pm
Posty: 125
Lokalizacja: Łódź
Dzięx :)

O ładowaniu pamiętam - właśnie przez to we wzmiankowanym Oplu padła bateria. Przyczyna była iście smiechu warta - końcówka kabelka przy alternatorze była tak zasyfiona/przerdzewiała, że nie stykało :)

O rozruszniku pisałeś na privie :), także będę pamiętał - poza tym jadę na total prześwietlenie.

pzdr,

_________________
Peter

Ex: „Belina” - W123 240D automat taxi version, 414 - 432 kkm


Ostatnio zmieniony ndz maja 18, 2003 8:49 pm przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 8:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 04, 2003 12:22 am
Posty: 67
Lokalizacja: Bytów/Gdańsk
Hej:
Ta koncówka to D+ - zwana deplusem
Od tego zależy zasilanie alternatora, a ten jako prądnica obcowzbudna - wymaga podania napięcia by wytworzyć pole magnetyczne i zacząc ładować

_________________
Piotr Kopczyński

DB124 300D '90


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 18, 2003 9:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Pogratulowac Peter, pogratulowac... Myslalem, ze jeszcze pochodzisz troche kolo tej taksy..
Teraz wypada dobrze to podlac, zeby autko dobrze sie sprawowalo [zlosnik]

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 19, 2003 1:22 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Katalogowo akumulator wypada 88Ah. Orginal to zdaje sie Hopecke, ale Centra tez jest bardzo dobra (nie ma podrobek na rynku, co jest popularne przy "renomowanych" markach). U mnie w 300 juz trzeci rok jezdzi centra 75Ah i nie moge sie nadziwic, ze tak bezproblemowo. Zaraz po zakupie w zasadzie juz mialem odlozona kase na akumulator jak zobaczylem takie malenstwo.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl