MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 12:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz paź 22, 2006 8:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
greg pisze:
Może to nie robi różnicy, ale silnik jest 250 (bez T).


T to od kombi jak cos :)


Ja mam M110 na gazniku i na benzynie ciezko mi sie zamknac w 20l po miescie [zlosnik] wiec sadze ze 250 tka podobnie lyka

mam tez gaz i po miescie ok 16 l gazu... dziwny bajer, mniej gazu niz zupy, zawsze niby wiecej. fakt ze troche gorzej idzie. ogolnie solex 4a1 ma duze gardlo :P:P:P


a co do autka, ladnie wyglada. za max 2k zl bym bral :)

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 22, 2006 9:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
kiedys gazownik przy okazji montażu kuchenki w golfie kumpla stwierdził że : dobrze ustawiony gaz w samochodzie jeśli chodzi o spalanie vs osiągi miedzy lpg a wachą to oszczędność zaczyna byc znikoma i baaardzo długo sie zwraca ale ogólnie na szkoleniach gdzie robił certyfikaty na zakładnie gazu jest tendencja do tego że priorytetem jest oszczędność a dopiero potem parametry pracy , nie wiem ile w tym jest prawdy :-?

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 22, 2006 9:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Sokol pisze:
co do spalania to wiarygodne jest 20l gazu miasto 16-18 trasa

Zgadzam się.Śmigam m.in. 250 z lpg i jak spala 18 w mieście i 16 na trasie to jestem szczęśliwy. Zimą wzrasta nieraz o ok. 5 l gazu/100km.

greg pisze:
WDB12302612105636

mój WDB12302612105168
lampy kwadratowe a włącznik awaryjnych duży.
wojz pisze:
250tka z 400 tys przelotu, bez remontu, z gazem? No nie wiem, czy to jeszcze pojeździ długo....

Też mi się tak wydaje.Podobno padają gniazda zaworowe.W moim mam zajechany wałek i dźwigienki rozrządu.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 22, 2006 9:52 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
mycha pisze:
własnie o to mi chodzi, jak sobie wielmożny pan zamówił tak mu salon dostarczał, bez względu na to co było obowiązującym standartem, tak np. jest z chromowanymi listwami pod tylne lampy w 200D sz.p wojz

A walki bokserskie są ustawiane.



Mnie to się widzi, że jak ktoś jest takim burakiem i poprzykręcał listwy blachowkrętami do nadwozia, to co tam musi się dziać głębiej :o. I tyle :lol: .


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 22, 2006 10:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 10, 2006 11:40 pm
Posty: 295
Lokalizacja: Ware, UK
wojz pisze:
250tka z 400 tys przelotu, bez remontu, z gazem? No nie wiem, czy to jeszcze pojeździ długo....

Też mi się tak wydaje.Podobno padają gniazda zaworowe.W moim mam zajechany wałek i dźwigienki rozrządu.[/quote]
Ja bym niebral (nie przerabial na gaz- szkoda silnika) mietka z takim przebiegiem (niewiesz ile jezdzil na gazie i ile wogole jeszcze pojezdzi. Chyba ze na czesci

_________________
1985 W123 230E "Perełka" Babcia Emerytka
1983 W123 300D "Umklajder"

Płyń stary płyń niech wiatry Ci sprzyjają...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 22, 2006 10:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
wojz pisze:
A walki bokserskie są ustawiane

? nie kumam? [zlosnikz]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 23, 2006 12:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Mieliśmy kiedyś w domu taką 250-tke, tylko że '79 i przy bardzo dobrym stanie silnika "na miętko" łykała 18 litrów gazu w mieście ;)
Fakt, że to było kupe lat temu i gaz kosztował jakieś "grosze" to się opłacało [zlosnik]

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 23, 2006 8:16 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
mycha pisze:
dobrze ustawiony gaz w samochodzie jeśli chodzi o spalanie vs osiągi miedzy lpg a wachą to oszczędność zaczyna byc znikoma i baaardzo długo sie zwraca ale ogólnie na szkoleniach gdzie robił certyfikaty na zakładnie gazu jest tendencja do tego że priorytetem jest oszczędność a dopiero potem parametry pracy , nie wiem ile w tym jest prawdy :-?


Dosć sporo.
Silnik z gaźnikiem, ustawiony na gazie tak,że ma osiagi jak na benzynie , pali około 50%i więcej gazu od Pb.Dlatego gazownicy dosc mulą te silniki żeby nie paliły po 20 litrów i więcej.
230 z m-102 z gazem ustawionym pod moc ,a nie zuzycie spali w porywach 25 litrów.Ale osiagi ma jak na Pb.
Tak własciwie powinni regulowac,ale jak włascicielowi pasuje połowa mocy i mniejsze zuzycie......
Gaźniki bardzo odczuwają spadek mocy na lpg.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 23, 2006 11:57 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 14, 2005 1:02 am
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Jesli chodzi o niedomaganie przy większych prędkościach na gazie.

Mój ojciec, uzytkując w owym czasie Poloneza, spotkał się z problemem niedomagania instalacji przy większych prędkościach.

Okazało się, że zbyt duża ilośc powietrza wtłaczana do mieszalnika, zubożała mieszankę i silnik miał problemy ze spalaniem.

Rozwiazaniem było obrócić wlot powietrza do filtra w kierunku przeciwnym do jazdy.

O 250.
Czy duża jest różnica ekonomiczności i dynamiki pomiedzy 250 i bardziej popularnym 230.

Pozdrawiam,
Greg

_________________
W123 '82, 250 Automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 23, 2006 12:02 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
greg pisze:
Czy duża jest różnica ekonomiczności i dynamiki pomiedzy 250 i bardziej popularnym 230.

Pozdrawiam,
Greg


Moc jest taka 230E 136 koni,250 139 koni.
230E spali w mieście około 12 litrów gazu.
W trasie 10-11 ,oczywiście jeśli jest prawidłowo wyregulowany.
250 pali dużo wiecej.
Także jesli masz wybierac to wybierz 230E.
230 na gaźniku tez nie jest zbyt ekonomiczny,ma gaźnik więc do gazu"łatwy"
230E jest najbardziej udanym silnikiem do 123.Tani w ekspoloatacji i ma dośc mocy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 23, 2006 2:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
greg pisze:
Czy duża jest różnica pomiedzy 250 i bardziej popularnym 230.


W jednej kwestii M102 przegrywa z M123- dzwięk silnika [palacz] 250- tka brzmi pięknie [ok]

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 23, 2006 4:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wojtek123 pisze:
W jednej kwestii M102 przegrywa z M123- dzwięk silnika [palacz] 250- tka brzmi pięknie [ok]


Masz rację:):)
Kazdy miłośnik MB,kierujący się tym faktem użytkowałby V8:):)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 24, 2006 12:05 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 29, 2005 11:36 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Ozorków
Mam takiego (250)z 83r,po miescie pali ok.15-18 lpg ,trasa 12-16.
Na gazie trzeba zaslepic otwór doltowy głowny,i wtedy znikają kłopoty z gazem.Moj ma lpg prawdopodobnie od nowosci (sprowadzony zHolandii) i przy przebigu 290tyś(wymiana uszczelniaczy zaworowych)silnik nie wykazywał potrzeby remontu.102 to fajny silnik ale na benzynie,bo mechaniczny wtrysk do gazu się NIE nadaje!

_________________
MB 123 2,8


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 24, 2006 7:12 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
acsledz pisze:
Moj ma lpg prawdopodobnie od nowosci



no no niezle:
1. to juz lpg bylo ?? ile kosztowal litr ?? ;)
2. balbym sie jezdzic na instalacji gazowej z 83 roku :lol:

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 24, 2006 9:04 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
acsledz pisze:
Mam takiego (250)z 83r,po miescie pali ok.15-18 lpg ,trasa 12-16.
Na gazie trzeba zaslepic otwór doltowy głowny,i wtedy znikają kłopoty z gazem.Moj ma lpg prawdopodobnie od nowosci (sprowadzony zHolandii) i przy przebigu 290tyś(wymiana uszczelniaczy zaworowych)silnik nie wykazywał potrzeby remontu.102 to fajny silnik ale na benzynie,bo mechaniczny wtrysk do gazu się NIE nadaje!


Ta instalacja jest pewnie wykonana specjalnie do tego modelu i dopasowana pod każdym kątem do W-123 i M-123:)Od nowości to raczej niekoniecznie.
Dolot powietrza ,kiedy zaślepiesz całkiem to nie odpalisz:)
Trzeba go skierowac w dół.
M-102 nadaje się do gazu jak większośc silników,które się "nie nadają".
Potzrebny dobry sprzęt,jeszcze lepsza instalacja i najlepszy majster.
Ale fakt M-102 na wtrysku byle,gazownik nie pokona:):)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl