MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 4:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lut 07, 2003 8:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Możesz się wypowiedzieć np. o:
1. Wiem już że muszę kupić przewody, tylko jakie, ktoś mi powiedział że jak nie kupię BERU to nie "poszaleję", wiem że są firmy które robią przewody np. Janmor z Pabianic, kosztuje komplecik ok. 170zł, czy coś wiecie na ten temat, a może inna firma...
2. Czy wystrzał gazu może mieć wpływ na gumki na zaworach lub na coś innego związanego z braniem oleju?
3. Spalanie na paliwie: ile może palić auto po założeniu gazu (przed na trasie ok.12l/100), czy można go tak wyregulować żeby było na poziomie np. do 15l/100?
4. Chciałbym się dowiedzieć gdzie w okolicy Poznania można niedrogo wyregulować mechaniczny wtrysk i zapłon (oczywiście już po wymianie kabelków).
Chyba że nigdy nie miałeś problemów z przewodami WN i tak dalej.
Pozdrawiam i czekam :)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 07, 2003 2:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
Wrobel pisze:
georem pisze:
NAPISZCIE COŚ!
Chcę pogadać i wymienić swoje doświadczenia, z Klucha już mi się trochę nudzi! :lol:
Pozdrawiam

Ja może bym coś napisał. Ale potem Ci sie pewnie znudzi...

Łysemu nudzi się tylko bajura z Kluchą!!!
Po prostu często się widujemy i gadamy przy BRO o naszych 116-kach!!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 07, 2003 5:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Klucha może jak będziesz następnym razem u Nas to się z kimś z okolic i Poznania uda spotkać na Bro i pogadać? [zlosnikz]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 07, 2003 6:29 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Wasze rozwazania na temat spotkan nie zostaly usuniete potajemnie, tylko przeniaesione to forum "spoty i zloty". Tam prowadzimy tego typu dialogi :lol:
Pozdrawiam, no i wpadnijcie tam, bo chyba ktos czeka na jakis odzew od Poznaniakow.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 08, 2003 10:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
A to wszystko przez to, że nikt nie może dotrzeć do mnie z problemami od których zacząłem. I tak się gadka rozwija na inne tematy. :lol:
Pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 16, 2003 8:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 22, 2002 6:43 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Witaj,
Jeśli chodzi o przewody, to najlepiej udać się do serwisu obsługującego MB i tam podać im nr VIN. Na jego podstawie dobiorą do Twojego auta odpowiednie kable. Najważniejsze jest to, że kable powinny być bezoporowe. Mi zrobili z komponetów BERU. Kosztowało mnie to 500 zł. Przewody i świece oraz dobrze ustawiony zapłon to podstawa do jazdy na lpg. Przekonałem się o tym, kiedy w środku mroźnej nocki wystrzelił mi gaz i wywaliło zawór. Jeżeli chodzi o spalanie benzynki to jakieś 25l/100 km w zimę.
Pozdrawiam

_________________
w123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 17, 2003 8:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
Daniel pisze:
Witaj,
Jeśli chodzi o przewody, to najlepiej udać się do serwisu obsługującego MB i tam podać im nr VIN. Na jego podstawie dobiorą do Twojego auta odpowiednie kable. Najważniejsze jest to, że kable powinny być bezoporowe. Mi zrobili z komponetów BERU. Kosztowało mnie to 500 zł. Przewody i świece oraz dobrze ustawiony zapłon to podstawa do jazdy na lpg. Przekonałem się o tym, kiedy w środku mroźnej nocki wystrzelił mi gaz i wywaliło zawór. Jeżeli chodzi o spalanie benzynki to jakieś 25l/100 km w zimę.
Pozdrawiam

Po mojemu to pali ci zbyt wiele!!!
Moja 450-ka pali 20 litrów LPG

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 17, 2003 11:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
[quote="georem"]Możesz się wypowiedzieć np. o:
4. Chciałbym się dowiedzieć gdzie w okolicy Poznania można niedrogo wyregulować mechaniczny wtrysk i zapłon (oczywiście już po wymianie kabelków).
Chyba że nigdy nie miałeś problemów z przewodami WN i tak dalej.
Pozdrawiam i czekam
_________________
MB W 116 280 SE '79 + LPG (Klucha to specjalnie dla Ciebie!)
Łysy, przejedź się do Suchego Lasu ul. Rzemieślnicza 5 tel.812-50-30
PA- (do piątku)!!!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 17, 2003 12:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 22, 2002 6:43 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
klucha116 pisze:
Daniel pisze:
Witaj,
Jeśli chodzi o przewody, to najlepiej udać się do serwisu obsługującego MB i tam podać im nr VIN. Na jego podstawie dobiorą do Twojego auta odpowiednie kable. Najważniejsze jest to, że kable powinny być bezoporowe. Mi zrobili z komponetów BERU. Kosztowało mnie to 500 zł. Przewody i świece oraz dobrze ustawiony zapłon to podstawa do jazdy na lpg. Przekonałem się o tym, kiedy w środku mroźnej nocki wystrzelił mi gaz i wywaliło zawór. Jeżeli chodzi o spalanie benzynki to jakieś 25l/100 km w zimę.
Pozdrawiam

Po mojemu to pali ci zbyt wiele!!!
Moja 450-ka pali 20 litrów LPG


To gdzie moze być przyczyna? Byl juz regulowany w dwoch warsztatach w tym jednym serwisie MB i dalej swoje :(

_________________
w123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 17, 2003 7:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 06, 2002 7:13 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Białystok
Daniel pisze:
klucha116 pisze:
Daniel pisze:
Witaj,
Jeśli chodzi o przewody, to najlepiej udać się do serwisu obsługującego MB i tam podać im nr VIN. Na jego podstawie dobiorą do Twojego auta odpowiednie kable. Najważniejsze jest to, że kable powinny być bezoporowe. Mi zrobili z komponetów BERU. Kosztowało mnie to 500 zł. Przewody i świece oraz dobrze ustawiony zapłon to podstawa do jazdy na lpg. Przekonałem się o tym, kiedy w środku mroźnej nocki wystrzelił mi gaz i wywaliło zawór. Jeżeli chodzi o spalanie benzynki to jakieś 25l/100 km w zimę.
Pozdrawiam

Po mojemu to pali ci zbyt wiele!!!
Moja 450-ka pali 20 litrów LPG


To gdzie moze być przyczyna? Byl juz regulowany w dwoch warsztatach w tym jednym serwisie MB i dalej swoje :(


Tak...ale jest jeszcze jedna sprawa...nie będę się rozpisywał na konkretym przykładzie (ale był) możesz mieć dwa motory o tej samej pojemności (niech to będzie większa pojemność- V8 ) no i niech przy założeniu jeden pali 21 litrow a drugi 25...taka jest różnica że wsiądziesz do tego co pali 21 to jest ok...ale jeśli to była przesiadka z tego co pali 25l to ten wydaje się jakby coś mu brakowało....do czego zmierzam-jeśli samochód pali stosunkowo mało do pojemności może to oznaczać, że nie ma on osiągniętej górnej granicy co do mocy :-?

_________________
...własny MB soon
Nierzadko W126 500 SE....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 17, 2003 9:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 22, 2002 6:43 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Niech Moc będzie z nami ;)
To fakt, że nie narzekam na moc w moim autku :) Dawało się odczuć podczas szybkiej jazdy - jadąc ok setki wrzucałem na przełożenie S i moja kochana MB potrafiła w mgnieniu oka podciągnąć się do 140. Dopóki mi skrzynia nie wysiadła, jak już wspominałem na tym forum :( Pozostaje jednak faktem, że samochód pali po mieście (bo w trasie jeszcze nie miałem okazji sprawdzić) w okresie zimowym ok 25 l. a wskazania producenta mówiły coś o 13, czy 14 l. Czas zrobił swoje...

_________________
w123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 17, 2003 10:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 06, 2002 7:13 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Białystok
25 l to trochę dużo.....patrzę także na zimę no i merol który widnieje w moim podpisie pali na miescie coś koło 27 l /100km.. :roll:

_________________
...własny MB soon

Nierzadko W126 500 SE....


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 19, 2003 10:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Bardzo się cieszę że rozmowa się wreszcie rozwineła.
:) Mi wydaje się, że to stanowczo za dużo, myślę że spalanie na poziomie 15 l jest do przyjęcia, jak kupiłem auto przed założeniem gazu palił 12 na trasie, oczywiście nie czułem spadku mocy a 200 km/h jechałem. Myślę i miałem tyle przygód z moim, że rozbierałem ten cały układ wtryskowy tam i zpowrotem kilka razy. Okazało się że prawdopodobnie zawiesiłs się ten bolec w rozdzielaczu paliwa, mi w ogóle to zalewał i był klops. Oddałem do gościa który się okazało nie ma o tym pojęcia i dupa. Jak zaczęli kręcić śróbą regulacyjną tooooooo. Zabrałem auto i sam przy pomocy telefonicznej kolegi kręciłem. Spadło poniżej 20 paliwa, ale bez przyżądów nie da się tego ustawić. Takie jest moje zdanie, czekam na rozwinięcie tematu i pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 21, 2003 1:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 30, 2002 10:56 am
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Koledzy widzę zorientowani w temacie LPG i K-Jetronik .
Jakiś czas temu zainstalowałem LPG i zaczęły się problemy
bo na gazie nie trzymał wolnych obrotów i był strasznie słaby.
Po wymianie parownika wszystko było ok. spalanie w trasie ok.16l,
do czasu gdy podczas odpalania usłyszałem BUMMMM!!!!
Dodam tylko, że odpalanie było na ciepłym silniku po 30 min przerwie
w jeździe. Od tamtej pory są problemy z wolnymi obrotami na benzynie
ja podejrzewam jakieś lewe powietrze ale nie wiem gdzie może się dostawać.
Jeśli mieliście podobne problemy i daliście sobie z nimi radę to proszę o pomoc.

_________________
126 380 SE 86r + LPG

srebrny z elementami rdzy

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 21, 2003 2:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Więc kolego nie wiem czy Ci pomogę, bo nie dotykałem nigdy silnika 380, miałem 200 w W201, 260 w W124,a teraz mam 280 w W116.
Natomiast z moich spostrzeżeń i doświadczenia wiem, że czasami spadnie jakiś wąż, jeżeli nie wąż to np. w 260 przy wystrzale gazu w dupę dostawał silnik krokowy (inaczej regulator biegu jałowego) i wtedy są problemy z wolnymi obrotami.
Co do odpalania, to jeżeli ze świecami, przewodami i aparatem zapłonowym jest wszystko OK, to nie strzeli przy odpalaniu.
Moim zdanie to sprawdź wszystkie węże w układzie dolotowym, czy jakiś nie spadł lub pękł, następnie zorientuj się czy jest u Ciebie silnik krokowy i zajmij się prądem bo będzie Ci strzelał zawsze.
Zrobiłem na gazie tymi autami już z 90.000 km.
Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach :)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl