MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 9:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw gru 15, 2005 6:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
w poprzednim odcinku

mam pewnosc ze czujniki sa ok, sprawdzilem je ale tylko do pierwszej zlaczki instalacji (tj przod pod maska, kolo gornych srub amortyzatorow sa zlaczki, czujnik kol tylnych pod tylna kanapa na podlodze jest kostka)

kluczem okazal sie ten schemat, ktory szukalem i znalezc nie moglem, a wystarczylo przejrzec to co ma sie w domu na poleczce :)

wyglada wiec to tak:

Obrazek

Po sprawdzeniu ciaglosci przewodow az do samego sterownika (pin 21 i 23 dla kola przedniego prawego, 4 i 6 dla lewego, 7 i 9 dla tylu) zaczalem sprawdzac zasilanie calego sterownika. No i okazalo sie ze pradu brak.
Na pinie 1 powinno byc zasilanie po walczeniu zaplonu. Ustalilem ktory kabel z wychadzacej grubej wiazki od sterownika odpowiada za pin 1, i podalem mu na krotko zasilanie (wszystko na podlaczonym sterowniku).
Caly system zadzialal :) Zaczalem wiec szukac gdzie jest wylacznik glowny tego calego urzadzenia. Ktos mi tutaj zasugerowal, ze znajduje sie na wiazce kolo sterownika. Szukalem ale nie bylo go widac, kable zaraz po wyjsciu z komputerka wchodza sobie w scianke boczna. Jakos zupelnie przypadkiem zauwazylem ze juz pod sama konsola (mniej wiecej pod bocznym wylotem powietrza, tyle ze od srodka siedzi jakis przekaznik. Wyjalem go, wygladal ok:) na wierzchu mial bezpiecznik, ktory tez wygladal ok - ale niestety tylko wygladal. Przekaznik z bezpiecznikiem wpuszczal prad, ale juz go nie wypusczal z siebie. Rozebralem calosc, przeczyscilem, zlozylem, zalozylem nowy bezpiecznik (10A) i wszystko zaczelo pracowac poprawnie. Lampka kontrolna na zegarach gasnie po doslownie sekundzie. Test drogowy takze przeszedl poprawnie. Czuc ze to system 20 letni, ale dziala. Jest wg mnie mniej czuly niz te z ktorymi jezdzilem w nowszych autach. I takim to sposobem mam w 100% sprawna 230CE :P

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 7:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
To był przekaźnik antyprzepięciowy.Gratuluję

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 3:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 22, 2003 8:20 pm
Posty: 216
Lokalizacja: Nowa Dęba Podkarpacie
No to i ja się wezmę za mój ABS tylko muszę kupić jedna czujke z przodu.

_________________
Andrzej
Chrysler Grand Voyager LX 3.8 AWD 99/00'
MB W210 E230 96'
ex MB W123 300TD 82`TAXI
ex Fiat CC 700


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl