MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 1:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw gru 26, 2002 5:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 25, 2002 12:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
kuba pisze:
witam
(...)
Sprawdziłem wtryski i okazały się ok. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się że niesprawdzane poprzedniej zimy przez mnie zawory ssące (powinny mieć trzy razy większy luz niż wydechowe) w trzech przypadkach nie mają go wcale. Po dokonaniu regulacji wóz mimo silnych przedmuchów pali fantastycznie.
pozdrawiam


Hmm... wtryski mam raczej w miare OK. Przynajmniej wizualnie tak to wyglaąda (znaczy - nie dymi :) ). Chyba rzeczywiscie pozostaja zawory, bo akumaulator mam nowy, rozrusznik tez kreci w miare zwawo, kompresja nie jest jakas rewelacyjna, ale tez nie tragiczna (tuz po wymianie pierscieni przez poprzedniego wlasciciela). Teraz musze tylko znalezc w Warszawie jakiegos niedrogiego fachowca, zeby mi ten luz sprawdzil i ewentualnie ustawl...

Dzięki za radę!

pozdrawiam,

_________________
pozdrawiam,

resp.

---
- W115 200d I seria (czeka na lepsze czasy)
- W123 280e (w eksploatacji)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 26, 2002 8:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
respector pisze:
no wiec tak:


Najwazniejsza dla mnie sprawa w tej chwili jest grzalka, bo po nocy auto mi nie odpala :(


Sprawdź w sklepie z częsciemi do mercedesa przy ul Odolańskiej 10
kiedyś tam były grzałki wkręcane w miejsce broku
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 26, 2002 8:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
respector pisze:
, kompresja nie jest jakas rewelacyjna, ale tez nie tragiczna (tuz po wymianie pierscieni przez poprzedniego wlasciciela).


Wymiana pierścieni nic nie daje po prostu nowe pierścienie nigdy nie dotrą się prawidłowo do zużytych scian cylindrów.Skutek tego jest taki że po chwilowej poprawie np w celu sprzedaży samochodu jest znaczne pogorszenie parametrów silnika.A luz zaworów oczywiście należy sprawdzać i w miarę potrzeby regulować,producent zaleca co 15000km dla samochodów przed 82r i 20000km dla póżniejszych.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 26, 2002 9:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 25, 2002 12:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
[[/quote]
Sprawdź w sklepie z częsciemi do mercedesa przy ul Odolańskiej 10
kiedyś tam były grzałki wkręcane w miejsce broku
pozdrawiam[/quote]

Rewelacja. Akurat tak sie sklada, ze mieszkam naprzeciwko tego sklepu :-))). Najciemniej jest po latarnia :-? Jutro spytam!

pozdrawiam,

_________________
pozdrawiam,



resp.



---

- W115 200d I seria (czeka na lepsze czasy)

- W123 280e (w eksploatacji)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 27, 2002 4:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sty 26, 2002 1:00 am
Posty: 17
Lokalizacja: Poznań / Szczecin
Tak oczywiście że była wkręcana w blok silnika ale raczej orginalna to ona nie była pewnie jakiś polski prywaciarz.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 27, 2002 9:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 10, 2002 2:00 am
Posty: 345
Lokalizacja: Sulechów-Polska
w sprawie czy po taxi czy nie ? ja mam po taxi ( BERLIN 1982 ) i wystarczy spojrzec pod spód autka na skrzynie biegów. przy taxi wychodzą dwie linki jedna do szybkościomierza a druga do licznika DM ( ile kasy za kurs ) no i jeszcze innych parę szczegółów( wyłącznik koguta,oświetlenie wnętrza - 4 punkty świetlne, miejsce na licznik zapłaty itp. a propo : te bolce w drzwiach też mam . pozdrawiam

_________________
W 124 230 TE 89


Na górę
 Tytuł: Grzałka
Post: pt gru 27, 2002 11:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:
Witam serdecznie nowego kolege!
Grzalke ostatnio widzialem na Zeraniu. Parkujesz prz bramie wjazdowej, tam prawie zawsze jest miejsce, a i do czesci blisko. Byla w alejce najblizej Wisly.


A nie blizej do pana Marka na Odolanska :lol:
Tam tez mozna kupic grzalke i to kilka rodzaji .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 28, 2002 4:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 25, 2002 12:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
Niestety, wszystkich potencjalnie zainteresowanych poza mną, informuje, ze u p. Marka na Odolańskiej nie ma juz grzałek :cry:

Jest to spowodowane tegoroczną aurą, pownieważ "były, ale juz wszystkie sprzedane". Nowa dostawa w styczniu.

W tej sytuacji jutro atakuje giełdę na Żeraniu.

pozdrawiam,

_________________
pozdrawiam,



resp.



---

- W115 200d I seria (czeka na lepsze czasy)

- W123 280e (w eksploatacji)


Na górę
Post: sob gru 28, 2002 6:03 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
AMG pisze:
A nie blizej do pana Marka na Odolanska :lol:
Tam tez mozna kupic grzalke i to kilka rodzaji .

No jasne, ze blizej, a o ile przyjemniej, ale jak widzisz Marek nie ma :( .
Co Cie tak dlugo nie bylo na forum?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 28, 2002 6:05 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Grzalka w blok to dobra sprawa- polecam. W tamtym roku kupilem grzalke za 90zl+ 50 za zalozenie. Grzejesz 20-30 min i zapalasz normalnie.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 28, 2002 6:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 25, 2002 12:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
Grzalka w blok to dobra sprawa- polecam. W tamtym roku kupilem grzalke za 90zl+ 50 za zalozenie. Grzejesz 20-30 min i zapalasz normalnie.


To ten montaz jest taki skomplikowany, ze az 50 zl. sie placi za to?? :o

Do tej pory myslalem, ze sie tylko wkreca w blok (jest tam juz przygotowane miejsce pod grzałke) i po krzyku...

pozdrawiam,

_________________
pozdrawiam,



resp.



---

- W115 200d I seria (czeka na lepsze czasy)

- W123 280e (w eksploatacji)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 28, 2002 6:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
kuba pisze:
witam
Sprawdziłem wtryski i okazały się ok. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się że niesprawdzane poprzedniej zimy przez mnie zawory ssące (powinny mieć trzy razy większy luz niż wydechowe) w trzech przypadkach nie mają go wcale. Po dokonaniu regulacji wóz mimo silnych przedmuchów pali fantastycznie.
pozdrawiam


Witam

W kwestii formalnej to luzy zaworowe na wydechu są trzy razy większe czyli:
Na zimnym silniku
Zawór ssący: 0,10 mm
Zawór wydechowy: 0,30 mm
Na ciepłym odpowiednio 0,05 mm więcej (0.15 i 0.35)
I jak już regulować to nie lenić się i zrobić wszystkie na raz [zlosnik]

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 28, 2002 10:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
kuba pisze:
witam
Zmagania z zimą proponowałbym zacząć od regulacji zaworów. Mój zeszłej zimy nie palił w okolicach zera. Wymieniłem bateryjkę, wirnik w rozruszniku i nic. Tknięty przeczuciem zerknąłem pod pokrywę zaworów i odkryłem że na trzech z pięciu zaworów wydechowych nie ma luzu, co powodowało brak odpowiedniego do odpalenia sprężania. Wóz po tej operacji całą zimę palił. Tej zimy koszmar zaczął się przy -5. Dodałem dodatkową masę na rozrusznik, aby lepiej kręcił. Niewiele to pomogło. Sprawdziłem wtryski i okazały się ok. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się że niesprawdzane poprzedniej zimy przez mnie zawory ssące (powinny mieć trzy razy większy luz niż wydechowe) w trzech przypadkach nie mają go wcale. Po dokonaniu regulacji wóz mimo silnych przedmuchów pali fantastycznie.
pozdrawiam

A ja mam w takim razie małe pytanko: jakie (poza nieodpaleniem [zlosnik] )moga być jeszcze objawy złej regulacji zaworów? Chodzi mi w szczególności o to, czy na zimnym silniku może rzucać samochodem tak, jakby ze dwa cylindry nie paliły w ogóle..... Po kilku minutach jazdy objawy ustępują i jest OK. No i oczywiście problemy z odpaleniem.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 29, 2002 12:11 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
respector pisze:
To ten montaz jest taki skomplikowany, ze az 50 zl. sie placi za to?? :o

Do tej pory myslalem, ze sie tylko wkreca w blok (jest tam juz przygotowane miejsce pod grzałke) i po krzyku...

pozdrawiam,


W sumie prosta sprawa tylko wykresic korek z bloku, ale trzeba miec do tego odpowiedni kluczyk z jeszcze bardziej odpowiednia przedlozka:))) Po 20 latach korek jest najczesciej dobrze zapieczony. Poza tym trzeba spuscic plyn z ukladu i odkrecic kolektor wydechowy, bo korek znajduje sie nad rozrusznikiem.

Pozdrawiam:)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 29, 2002 1:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
Witam

W kwestii formalnej to luzy zaworowe na wydechu są trzy razy większe czyli:
Na zimnym silniku
Zawór ssący: 0,10 mm
Zawór wydechowy: 0,30 mm
Na ciepłym odpowiednio 0,05 mm więcej (0.15 i 0.35)
I jak już regulować to nie lenić się i zrobić wszystkie na raz [zlosnik]

Pozdrawiam[/quote]

Święta racja, chylę czoła.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl