MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 1:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn paź 14, 2002 10:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Czy mógłbyś sprecyzować na czym ma polegać ten "fenomen" silnika M110 (280)??? Ten silnik był zasilany tak wtryskiem jak i gaźnikiem. Czy spec od zakładania gazu sprecyzował dlaczego odradza czy po prostu z braku rozwiązań nie potrafił wyregulować tej instalacji gazowej??? To wszystko jest bardzo ważne gdyż przynajmniej niektóre problemy mogą być całkiem proste do rozwikłania a kumulacja ich mogła zabić nie jednemu majstrowi od gazu poważnego ćwieka w głowie [zlosnik]

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł: no więc
Post: wt paź 15, 2002 3:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 06, 2002 7:13 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Białystok
Jak już napisałem dzieje się to z "niewiadomych przyczyn"(może fachowcy wiedzą) Znam mnóstwo ludzi z branży MB posiadających silniki 280 z instalacją gazową i coraz to częściej dostają awarii różnych typów. Fachowcy od gazu rozwiązują problemy jak należy - umieją to uregulować.
Lecz w silnikach tych po prostu chrzani się to 3 razy częsciej niż powinno:) (nie powinno oczywiście).Ciekawostką jest też to, że jak na gaz, to 280 nie chodzi tak jak powinno na nim chodzić. 280 gryzie się z gazem a jak i czemu to ja nie wiem, może ktoś to zbadał.....nie ja niestety :( :)

_________________
...własny MB soon
Nierzadko W126 500 SE....


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 15, 2002 4:16 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Znaczy rozpowszechniarz plotki [zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 15, 2002 7:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 06, 2002 7:13 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Białystok
Ocet pisze:
Znaczy rozpowszechniarz plotki [zlosnik]

Nie wiem dlaczego(?) tak uważasz ale niech Ci będzie [zlosnik]

_________________
...własny MB soon

Nierzadko W126 500 SE....


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 15, 2002 11:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Widziałem i słyszałem już sporo silników M110 nie tylko w beczkach tak z gazem jak i bez. Wiadomo na gazie te silniki chodzą mniej równo (norma) i klepią zaworami. A to już jest do załatwienia. Po przeprowadzeniu testów na różnych samochodach (zagazowanych) które łączył wspólny mianownik: ręczna regulacja luzów zaworowych, stwierdzam że zła regulacja instalacji (bez sprawdzenia na analizatorze spalin) powodowała złą proporcję tlenu i propan-butanu co powodowało zbyt dużą temperaturę w komorze spalania a zarazem "kasowało" luzy zaworowe. Konsekwencje: w najgorszym razie wypalenie dziury w tłoku :evil:
Według mojego skromnego zdania (nie jestem monterem gazu) tylko się poniekąt tym interesuje (powód prozaiczny zbyt wysoka cena benzyny :cry: ) w silniku MB 280 (M110) nie ma żadnej rewelacji konstrukcyjnej która eliminowała by go pod kątem zasilania alternatywnym paliwem jakim jest gaz LPG.

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]



W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 16, 2002 9:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 10:51 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Trójmiasto
Nic dobrego Ci nie powiem. W moim 2.8 walcze z gazem od ponad roku i na zmniejszenie spalania nie widze juz szans. Pali w miescie 20 (23 w zimie) na trasie ok 18l :cry: .Silnik mam w bardzo dobrym stanie,zrobilem calą elektrykę i nic! Seba ma racje, ze na strzelanie wpływa przede wszystkim elektryka. Sprawdz czy wszystkie świece palą! i kable nie biją. Taki silnik :evil:

Wrobel w123 coupe


Na górę
 Tytuł: a widzisz Ocet
Post: śr paź 16, 2002 9:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 06, 2002 7:13 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Białystok
A widzisz Ocet?! Może i rosiewam plotki a jednak Wróbel TEŻ pisze, że ma problemy z gazem przy tym silniku cyt. "taki silnik". Powiem jeszcze, że mój wujek ma W126 z silnikem 5-cio litrowym i pali 25l gazu na mieście i 13-14 na trasie. a to 220 ccm róznicy. [cool]

_________________
...własny MB soon

Nierzadko W126 500 SE....


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 16, 2002 10:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Wrobel pisze:
Nic dobrego Ci nie powiem. W moim 2.8 walcze z gazem od ponad roku i na zmniejszenie spalania nie widze juz szans. Pali w miescie 20 (23 w zimie) na trasie ok 18l :cry: .Silnik mam w bardzo dobrym stanie,zrobilem calą elektrykę i nic! Seba ma racje, ze na strzelanie wpływa przede wszystkim elektryka. Sprawdz czy wszystkie świece palą! i kable nie biją. Taki silnik :evil:

Wrobel w123 coupe


Taki wynik IMO można uznać za "normę", zwłaszcza jeśli lubisz naciskać na pedał, czyli pedał gazu [oczko] . Natomiast "podkręcenie" instalacji w taki sposób, aby mniej palił może mieć niezbyt pożądane efekty: zbyt uboga mieszanka>wyższa temperatura spalania w komorze> konieczność częstej regulacji zaworów>wypalone gniazdo lub zawór [szalone] . Nie wspominam o osiągach, które dość mocno spadają, mułowatość w zakresie niskich obrotów silnika, niechętne "wkręcanie się" na obroty pod obciążeniem. Co do elektryki, to nawet na benzynie odgrywa ona dość istotną rolę, zwłaszcza przy automacie. Trochę się z tym nawalczyłem [hehe] , ale teraz jest [cool] [ok] .
Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 16, 2002 11:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Pojemność silnika nie odgrywa przy spalaniu aż tak istotnej roli jeżeli oczywiście przekroczy ona pewne granice (okolo 2,5 litra). Dlaczego??? Odpowiedź jest stosunkowo prosta silnik 280 musi kręcić więcej obrotów przy tej samej prędkości niż większy 500 który ma pewnie z połowę obrotów przy tej prędkości. Ot i cała filozofia [zlosnik]

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]



W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 17, 2002 12:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Witam.
Na strzelanie mają ogromny wpływ filtry instalacji gazowej(wymiana co 15000 km).

Natomiast co do silnika 280 i gazu, to jego problem polega na tym, że jest długi, a gaz rozprowadzany jest razem z powietrzem, a nie do każdego cylindra z osobna.Rozwiązaniem jest dobry i wydajny reduktor.
Piszę to na podstawie różnych doświadczeń z silnikami 280 na gaz i nie, a także na podstawie silnika 2,6 ze 190 na gaz.
Ogólnie rzecz ujmując gaz jest do bani, Ale z powodu cen i ja cały czas zastanawiam się nad gazem.
Z radością muszę jednak przyznać, że na razie nie zrobiłem tego mojej KOCHANEJ 116.(mimo, że w chwili obecnej pali 20L/100km po mieście, muszę wyregulować zawory i wtrysk)
Dziękuję WAM za uwagę, jeśli się mylę co do gazu to pod ścianę mnie.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł: kowal..
Post: czw paź 17, 2002 9:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 06, 2002 7:13 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Białystok
Kowal to prawda ale należy dodać, że na tym samym biegu!!!

_________________
...własny MB soon

Nierzadko W126 500 SE....


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 17, 2002 8:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kowal pisze:
Pojemność silnika nie odgrywa przy spalaniu aż tak istotnej roli jeżeli oczywiście przekroczy ona pewne granice (okolo 2,5 litra). Dlaczego??? Odpowiedź jest stosunkowo prosta silnik 280 musi kręcić więcej obrotów przy tej samej prędkości niż większy 500 który ma pewnie z połowę obrotów przy tej prędkości. Ot i cała filozofia [zlosnik]


Nie zapominajmy o technice jazdy [hehe] . A swoją drogą to ile obrotów ma M110 a ile np. M117 przy V= 100 km/h? Wie ktoś?

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
Post: czw paź 17, 2002 8:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
webster pisze:
A widzisz Ocet?! Może i rosiewam plotki a jednak Wróbel TEŻ pisze, że ma problemy z gazem przy tym silniku cyt. "taki silnik".]


Ocet lubi się czepiać [hehe] [zlosnik] [hehe] .


webster pisze:
Powiem jeszcze, że mój wujek ma W126 z silnikem 5-cio litrowym i pali 25l gazu na mieście i 13-14 na trasie. a to 220 ccm róznicy. [cool]


Co do zużycia w mieście to jestem w stanie to zaakceptować [zlosnik] , ale 14 LTR na trasie to IMO niemożliwe. A czy ... przepraszam [hehe] [zlosnik] Twój wujek jeździ w kapeluszu? [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [hehe] [zlosnik]
Pozdrawiam [ok]

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 17, 2002 8:57 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Sebaa pisze:
A swoją drogą to ile obrotów ma M110 a ile np. M117 przy V= 100 km/h? Wie ktoś?


No ja nie konczylem nic z samochodami, ale to chyba rowniez funkcja biegu, przelozenia glownego i wielkosci kol... Pozniej to juz tylko kartka, olowek i slupki [zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 17, 2002 9:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Ocet pisze:

No ja nie konczylem nic z samochodami, ale to chyba rowniez funkcja biegu, przelozenia glownego i wielkosci kol... Pozniej to juz tylko kartka, olowek i slupki [zlosnik]


Ja też nie kończyłem nic z samochodami [hehe] ... Co do funkcji biegu, przełożenia mostu, wielkości kół, kartki, ołówka i raczej kalkulatora [zlosnik] (Zostawmy te słupki pani od matematyki w szkole podstawowej [hehe] [hehe] ) to się zgadza. Mnie raczej chodziło o wielkości zmierzone empirycznie [zlosnik] ... Ja ukurat nie mam obrotomierza, ale może ktoś ma i zapoda takie dane...
Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl