MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 24, 2025 9:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 06, 2002 5:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 12:48 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Kalisz
Witam.

Mam pytanie związane z silnikiem i ciśnieniem spręrzania po pomiarze
wyszło tak 1cylinder 28,2cylinder 27,3cylinder19,4i5cylinder26.
Jaka może być tego przyczyna.Chodzi oczywiście o 3cylinder

Wypowiedzcie się.

_________________
Andrew W 124 300TE 1990r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 06, 2002 5:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
cóż, szykuje Ci się remoncik reaktora
w mniejszym lub większym stopniu, tj. głowica obowiązkowo do roboty
a przyczyną najprawdopodobniej (okaże się po zdjęciu głowicy) są starte już pierścienie (do wymiany) :cry:
Jeżeli gładź cylindrów jest ok (nie ma dużych progów) to by bylo na tyle
Inna przyczyną (raczej mniej prawdopodobną) mogą być nieszczelne zawory.
I miej nadzieję, że to tylko tyle [usmiech] bo jak więcej to wydasz więcej niż za niego zapłacileś [zlosnik]

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
Post: śr lis 06, 2002 5:40 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Andrew21 pisze:
Witam.
1 cylinder 28, 2 cylinder 27, 3 cylinder19, 4 i 5 cylinder 26.


Dość duża różnica jak na normalne zuzycie silnika, jest to niepokojące.

Generalnie pierścienie zuzywają się równomiernie no może czasami od tej normy odchodzi 1 cylinder bo jest najsilniej chłodzony i czasami dzieją się z nim różne dziwne rzeczy.

Ja bym jeszcze nie panikował, tak czy siak należałoby zdjąć czapeczke (głowice [zlosnik] ) i dokładnie przyjżeć się zaworom oraz uszczelce w okolicy tego cylindra, warto róniez sprawdzić w jakim stanie jest osadzenie wtryskiwacza w głowicy może tamtędy ucieka ci kompresja, sprawdź rónież stan świecy zarowej na tym cylindrze. Trzeba sprawdzić wszystkie dziury w głowicy na tym cylindrze i to nawet przed zdjęciem głowicy.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 06, 2002 7:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 12:48 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Kalisz
Wczoraj mechanik stwierdził że prawdopodobnie to zawór jest przyczyną
tego całego zamieszania.A co dalej to się okaże po zdjęciu głowicy.
Oby się nie mylił :cry:
Dzięki za porady.

_________________
Andrew W 124 300TE 1990r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 06, 2002 10:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Andrew21 pisze:
Mam pytanie związane z silnikiem i ciśnieniem spręrzania po pomiarze
wyszło tak 1cylinder 28,2cylinder 27,3cylinder19,4i5cylinder26.


To prawie tak samo jak u mnie!!! (22;18;23,5;24)

Więc poradze Ci to co i mi radzą zrobić zanim zedrę głowicę z silnika:
Można wykonać jeszcze raz pomiar tylko że do cylindrów należy wlać trochę oleju. Jeśli sypią się pierścienie czy gładzie to pomiar powinien wykazać poprawę kompresji a wtedy.... :(
Jeśli dalej wyjdzie to samo to będzie
napewno tak jak mówi Twój mechanik.

Mnie osobiście martwi ogólnie niższy wynik kompresji mojego silnika :-? No ale cóż pół miliona kilometrów się zbliża wielkimi krokami!

Trzymam kciuki.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 08, 2002 11:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Podobno w dieslu pod żadnym pozorem nie należy wlewać oleju do cylindrów, bo może się zdarzyc że wleje się za dużo i wtedy tłok zdrerzy się z głowicą przez poduszkę olejową. Nie trenowałem jednak tego więc nie zajmuję ostatecznego stanowiska tylko tak sobie piszę.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 08, 2002 1:34 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Popularne jest zapieczenie systemu obracania zaworem, co powoduje jego nieruwnomierne zuzycie. Jest szansa, ze jak sie to rozrusza, poreguleje i posprawdza co jakies 1000 2000 km, to sie wszystko wyrowna i bedzie ok.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl