MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 10:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 08, 2002 4:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 13, 2002 10:36 am
Posty: 136
Lokalizacja: Środa Wlkp./ Leesburg VA-USA
Ostatnio mechanik wykryl w mojej beczce przedmuchy na cylindrach. Powiedzial ze konieczna jest wymiana cylndrow - koszt ok. 2000 PLN.
Czy rzeczywiscie trzeba wymieniac cylindry czy mozna naprawic sam blok ?? Czy bedzie to tansze?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 08, 2002 5:07 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
To jest zabawa typu znajdz 20 szczegolow rozniacych te dwa obrazki. Przedmuch polega na tym, ze wybuch w komorze spalania powoduje nie tylko prace tloka, ale rowniez wzrost cisnienia poza komora spalania. Mozesz sobie teraz powymyslac rozne miejsca gdzie to moglo nastapic.
Podobno mozna to oszacowac na podstawie wielkosci spadku kompresji. Ja nie wiem jak to jest w praktyce. Fajnie jest zajrzec do cylindra przed rozbiorka, ale malo kto ma takie wzierniki.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 08, 2002 8:49 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Hello [zlosnik]

A co ma blok do przedmuchów na cylindrach ??

Słowo przedmuchy może oznaczać:

1. uszkodzone pierścienie na tłokach - co widać po odkręceniu korka od oleju w pokrywie zaworów. Najprosciej mówiąc jest to słabe uszczelnienie tłoka w cylindrze przez co ciśnienie powstałe podczas wybuchu paliwa w cylindrze pzedostaje sie do karteru (bloku) co widać dymem uchodzącym przez korek wlewu oleju, ma to jeszcze jeden objaw któy można zbadać spadek ciśnienia sprężania

2. podobnie można nazwać uszkodzenie gładzi na zaworach wylotowych przez co wybuch paliwa ucieka do układu wydechowego ale to słychać i widać [zlosnik]

Najczęściej jest to jednak słaby stan pieścieni uszczelniających.

No chyba, że sie myle - więcej szczegółów poda dr. AirKomin [zlosnik]

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 09, 2002 12:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
A może chodzi o przedmuch między cylindrami albo do kanałów olejowych - czyt. uszczelka pod głowicą ?? Całkiem niezły ten meches - daj mu 2kzł a on Ci uszczelke wymieni albo zawory ustawi [zlosnik]

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 09, 2002 9:09 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
1. W mesiu mamy lancuch rozrzadu, ktory mocno chlapie przy odkreceniu korka, czasem powoduje panike, zwlaszcza jak to robi panna w bialym plaszczyku lub kolo w garniturze. Polecam raczej zdjecie rurki odmy.
2. Piersienie zwalone - moze byc, ale jak ktos to kiedys mocno zaniedba, lub wykona jakies opercje skrawania na zymym moturze i nie wymieni potem oleju czy inne, moze dojsc do glebokiego zarysowania cylindra. Tez bedzie przedmuch. No i przepalone denko tez widzialem. Wszystko bywa, moze nie tak samo czesto ale bywa. Uszczelka tysz.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 09, 2002 11:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 13, 2002 10:36 am
Posty: 136
Lokalizacja: Środa Wlkp./ Leesburg VA-USA
mysle ze chodzi tu o pierscienie. sprawdzilem , i wydobywa sie dym po odkreceniu korka. ponad to cieknie olej mi (nie duzo a jednak) w okolicach miski olejowej.

To jak by to bylo to , to co wystarczy zrobic ? ?? i ile to bedzie kosztowalo ?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 09, 2002 12:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
więc - w najleprzym przypadku są to pierścienie, przy tej okazji powinieneś zrobić kompleksowo głowicę (to nie jest duzy koszt).
Po zdjęciu głowicy sie okaze czy tylko to (na mój wzór możesz nawet mieć skopane gładzie cylindrów i jajowate tłoki)

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 09, 2002 11:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
RobGas pisze:
więc - w najleprzym przypadku są to pierścienie, przy tej okazji powinieneś zrobić kompleksowo głowicę (to nie jest duzy koszt).
Po zdjęciu głowicy sie okaze czy tylko to (na mój wzór możesz nawet mieć skopane gładzie cylindrów i jajowate tłoki)


Witam,

Tłoki i tak zawsze tj. fabrycznie są "jajowate" ze wzgledu na różną rozszerzalność cieplną ich ścianek. [oczko]

Pozdro

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 10, 2002 12:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
to fakt, :oops:
miałem na myśli jajowatość niestandardową, znajomy mechanik nazywał moje "kwardratowymi".

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 10, 2002 11:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 18, 2002 11:02 pm
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
Ja bym dodał, że zrobienie głowicy to nie jest taki mały koszt. [zlosnik]

_________________
Michał
W116 350SE '72- "Smoczyca"
gonez_w116@go2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 11, 2002 10:52 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
Gonez pisze:
Ja bym dodał, że zrobienie głowicy to nie jest taki mały koszt. [zlosnik]

dla V :350, 450, 6,9 napewno nie jest on maly, ale Klower chyba takiego reaktora nie ma?

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 11, 2002 5:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 18, 2002 11:02 pm
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
Zgadza się uściślając wynosi to 6500zł tyle właśnie musze wyłożyć w środe za zrobienie głowicy mojego reaktora plus pare dodatków ale zrobiłem to w ASO.

_________________
Michał

W116 350SE '72- "Smoczyca"

gonez_w116@go2.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl