MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 24, 2025 12:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 26, 2002 8:36 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr wrz 25, 2002 9:53 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Rzeszów
Witajcie

Nowy jestem i szukam narazie maszynki dla mnie. W zwiazku z tym mam pare pytan, bo rozwazam zanabycie W123 240D combi z 85 roku na automacie. Mam wieloka ochote na automata ale nie jestem w tej dziedzinie rozeznany.Ile wytrzymuje skrzynia i nivo? Jakie spalanie mozna osiagnac przy spokojnej jezdzie? Czy w czasie jazdy mozna w automacie wrzucic luz? Bede wdzieczny za odpowiedz.

Rafał
Rzeszów


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 26, 2002 11:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Hej !

1. Nivo - odsyłam do innych postów . Na forum już o tym było .
Ja osobiście mam uraz do tego wynalazku ale jeśli jest sprawne i auto nie będzie mocno obciążane , to okay .

2. Automat czyli bajka .
Wiele osób krytykuje w Polsce automaty ale są to przeważnie ludzie , którzy nigdy nie jeździli automatem .
Krążą opinie ,że automaty są awaryjne , nikt nie potrafi ich naprawić etc.
Tak może było dawniej , gdy do Polski trafiały pierwsze bardzo wysłużone automaty .
Teraz sytuacja jest o niebo lepsza .
W USA , które wyprzedzają technologicznie Europę 90 % samochodów ma automatyczne skrzynie biegów a manualną skrzynię jeżeli ktoś taką chce musi zamawiać . Z czegoś to wynika .

Automat ma wiele zalet :

1. Dobrze prowadzi się samochód, gdyż jedna ręka pozostaje wolna
i można ją położyć na kolanie żony ( jeśli siedzi z boku )

2. Auto nie zgaśnie np. podczas ruszania

3. Nie cofnie się np. podczas ruszania pod górkę

4. Płynniej ( czyt. łatwiej ) jest się włączać do ruchu

5. Przy takiej samej eksploatacji jak w manualu silnik na automacie jest mniej zużyty ( nie piłuje się go na wysokich obrotach , nie robi pisków, przygazówek itd . )
Wiem , że można ale kto tak czyni i jak często ?!? Ogólnie silniki na automacie nawet z dużym przebiegiem są raczej w doskonałym stanie a na pewno w lepszym niż te z manualną .

6. Automata trudniej ukraść .

7. Wrzucasz na P i nie musisz używać hamulca postojowego .

8. Mniej się męczy kierowca np. jeżdżąc po mieście , gdyż jazda automatem daje duży komfort

9. Automatem mogą jeździć kalecy . Może to śmieszne ale jak ktoś nie ma nogi , to normalnym nie pojedzie a automatem tak , bo wystarczy jedna . Znam kilka takich osób .

10. Mercedes ma wyjątkowo dobre automatyczne skrzynie , moim zdaniem jeżeli się o nie dba , są niezniszczalne .


Ale są i wady :

1. Auto więcej pali

2. Automat nie zapali na " zapych "

3. Nie holuje się również

4. Trzeba co 30 tkm zmienić olej i filtr

5. Kontrolować stan oleju ( przy włączonym silniku - wiele osób to dziwi )


Wracając do twojego pytania - na luz w automacie ( N ) podczas jazdy się nie wrzuca .
Spalanie w 240-ce ? nie wiem
Obceny mietek oczywiście automat pali mi od 8 do 10 l / 100
Wszystko zależy od stylu jazdy .

Osobiście uważam , że jeśli mercedes to tylko automat .
Przyjemność z jazdy jest ogromna i nieporównywalna do patyka

Pozdrowienia

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 27, 2002 11:43 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Wika pisze:
Hej !

1. Nivo - odsyłam do innych postów . Na forum już o tym było .
Ja osobiście mam uraz do tego wynalazku ale jeśli jest sprawne i auto nie będzie mocno obciążane , to okay .
Masz uraz, bo robiles eksperymenty. Nivo jest fajne, bo auto zawsze jest poziome, a nie wyglada jak tranzyt na wschod, jak wieziesz rodzine.
2. Automat czyli bajka .
Wiele osób krytykuje w Polsce automaty ale są to przeważnie ludzie , którzy nigdy nie jeździli automatem .
Mi sie to zdaza dosyc czesto, ale dalej uwazam, ze ma pewne wady.Krążą opinie ,że automaty są awaryjne , nikt nie potrafi ich naprawić etc.
Tak może było dawniej , gdy do Polski trafiały pierwsze bardzo wysłużone automaty .
Teraz sytuacja jest o niebo lepsza .
W USA , które wyprzedzają technologicznie Europę 90 % samochodów ma automatyczne skrzynie biegów a manualną skrzynię jeżeli ktoś taką chce musi zamawiać . Z czegoś to wynika .
Z tradycji. Coraz wiecej jest manuali. A awaryjnosc - taka sama w obu wypadkach.
Automat ma wiele zalet :

1. Dobrze prowadzi się samochód, gdyż jedna ręka pozostaje wolna
i można ją położyć na kolanie żony ( jeśli siedzi z boku )
Przy manualu tysz mozna, ale mowimy o jezdzie, przedewszystkim.
2. Auto nie zgaśnie np. podczas ruszania
Udalo mi sie - Chevy Impala, 3,4litra, rocznik 2002.
3. Nie cofnie się np. podczas ruszania pod górkę
Zaleznie od gorki
4. Płynniej ( czyt. łatwiej ) jest się włączać do ruchu
Tu bym sie nie zgodzil, zanim zredukuje, to juz dawno luka ucieknie - ale moze to rzecz stylu jazdy.
5. Przy takiej samej eksploatacji jak w manualu silnik na automacie jest mniej zużyty ( nie piłuje się go na wysokich obrotach , nie robi pisków, przygazówek itd . )
Chlopie, rzeby przy automacie cos z auta wyciagnac to trzeba go trache pomeczyc, ale prawda jest, ze auta sa mniej zajezdzone, bo kupuja je inni ludzie.
Wiem , że można ale kto tak czyni i jak często ?!? Ogólnie silniki na automacie nawet z dużym przebiegiem są raczej w doskonałym stanie a na pewno w lepszym niż te z manualną .
Zgadza sie.
6. Automata trudniej ukraść .
Nie jestem specem w tej dziedzinie, ale dlaczego?
7. Wrzucasz na P i nie musisz używać hamulca postojowego .
-8. Mniej się męczy kierowca np. jeżdżąc po mieście , gdyż jazda automatem daje duży komfort
Prawda
9. Automatem mogą jeździć kalecy . Może to śmieszne ale jak ktoś nie ma nogi , to normalnym nie pojedzie a automatem tak , bo wystarczy jedna . Znam kilka takich osób .
Prawda
10. Mercedes ma wyjątkowo dobre automatyczne skrzynie , moim zdaniem jeżeli się o nie dba , są niezniszczalne .
Prawda
Ale są i wady :

1. Auto więcej pali
Prawda
2. Automat nie zapali na " zapych "
Zapali, odpalalem 108, ktora jest na automacie. Przepis w instrukcji obsugi, zaraz za pktem, gdzie jest napisane, jakie kolory swiatel wystepuja na drogach
3. Nie holuje się również
Sprawdze
4. Trzeba co 30 tkm zmienić olej i filtr
Prawda
5. Kontrolować stan oleju ( przy włączonym silniku - wiele osób to dziwi )
Prawda

Wracając do twojego pytania - na luz w automacie ( N ) podczas jazdy się nie wrzuca .
Ja wrzucalem - spada zuzycie, ale to byla sluzbowka

Spalanie w 240-ce ? nie wiem

Obceny mietek oczywiście automat pali mi od 8 do 10 l / 100
Wszystko zależy od stylu jazdy .
Tu bedzie mniej, przynajmniej powinno.
Osobiście uważam , że jeśli mercedes to tylko automat .
Przyjemność z jazdy jest ogromna i nieporównywalna do patyka
No napewno nieporownywalna, a pryjemnosc, bo to Mesio.
Pozdrowienia

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 27, 2002 12:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 10, 2002 11:28 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:



Wracając do twojego pytania - na luz w automacie ( N ) podczas jazdy się nie wrzuca .
Ja wrzucalem - spada zuzycie, ale to byla sluzbowka


Pozdrowienia
[/quote]
Ja natomiast słyszałem że skrzynia nie ma smarowania i potrafi się zatrzeć , oczywiście nie od razu , ale znam kolesia który notorycznie nadużywał (N) i niestety skrzynka była do roboty ( ale to był chyba fort) [zlosnik]

_________________
Uszanowanko , Klania sie
Tomasz Kowalski - POLSKA

MB 114'72 - 230 Automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 27, 2002 1:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Jeszcze jedna rada dla kupującego .

Automat " nie lubi " słabych silników .
Jazda na automacie 200 D a np. 300 -tką , to ziemia a niebo .

Jeżeli masz możliwość kup auto z silnikiem o większej mocy .

Na razie nie mam czasu na polemikę ale jak znajdę , to będę bronił automatycznej skrzyni .

Pozdrawiam

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 27, 2002 4:14 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
A po co mocny silnik, skoro na automacie i tak sie silnika nie piluje, a wogole jezdzi sie dostojnie? [zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 27, 2002 5:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:
A po co mocny silnik, skoro na automacie i tak sie silnika nie piluje, a wogole jezdzi sie dostojnie? [zlosnik]



bo za sprawą sprzęgła hydrokinetycznego oraz zazwyczaj mniejszej ilości biegów do jazdy w przód przyspieszenia są nieco gorsze. I nie chodzi bynajmniej o sprint 0-100 ale wyprzedzanie na trasie.

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 27, 2002 6:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Nie będę dolewał oliwy do octu :lol: .

Ja jeżeli piszę coś na forum , to staram się podzielić własnym doświadczeniem w danym temacie a nie ciągle się czepiać i spierać .

Mocny silnik w automacie jest lepszy bez dwóch zdań.
Choćby względy bezpieczeństwa - droga wyprzedzania jest krótsza .
Poza tym np. wolnossąca 300-ka bez turbo na automacie potrafi wytrzymać 800 tkm bez remontu !!! A może i więcej .

Każdy ma jednak prawo do własnych opini .
Jeżeli ktoś został porwany w dzieciństwie przez UFO , to może mieć awersję do zielonego koloru itd. :lol:

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 27, 2002 7:15 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Wika pisze:
Ja jeżeli piszę coś na forum , to staram się podzielić własnym doświadczeniem w danym temacie a nie ciągle się czepiać i spierać .
Choćby względy bezpieczeństwa - droga wyprzedzania jest krótsza .
Poza tym np. wolnossąca 300-ka bez turbo na automacie potrafi wytrzymać 800 tkm bez remontu !!! A może i więcej .



Automat ma to do siebie, ze wlasnie ma gorsze przyspieszenia, a co gorsza nie do konca kontrolowane. I to jest moje doswiadczenie z silnikow 2,7; 3,2 i 3,4 - wszystko benzyny, ktorym mocy ani momentu nie powinno brakowac. I to nie to, ze mi zawsze malo, bo jezdze czym jezdze i tak chcialem.
I to jest moje doswiadczenie, ktorym sie dziele. I rowniez mysle kategoriami bezpieczenstwa.
Reszta na prv, bo nie wnosi nic do tematu. :-?
Lacze wyrazy szacunku.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 27, 2002 11:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Wracając to tematu wrzucania w automacie na N i robienia tego typu eksperymentów w służbowym wozie , przypomniał mi się dowcip .

Jaki jest najlepszy samochód terenowy ?

- Land Rover i każdy inny .....służbowy :lol: :lol: :lol:


Uszanowanko

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl