MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 03, 2025 7:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sty 07, 2005 6:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Może rzeczywiscie trochę zapętliłem wątek,sorry.........
Chodziło mi oto , że kolega chce zabiezpieczyć pewnikiem podłogę w swojej limuzynie a moim zdaniem użycie bitexu nie ma w dzisiejszych czasach sensu.
Jako chemik robiłem z chłopakami kiedyś analizę środków antykorozyjnych i róznych innych inhibitorów.
Skład chemiczny bitexu wyklucza się wzajemnie!!!.
Są tam srodki agresywnie reagujące ze stalą więc po co ładowac to na samochód ,który ma pojeżdzić następne 20-30......lat.
Możliwe że na dobrze wytrawionej,polakierowanej podkładem antykorozyjnym i dobrym lakierem blasze bitex wytrzyma parę lat ale osobiście uważam ze to tak jakby codziennie woskować gołą blachę aby nie rdzewiała.
Jest to moja prrrrrrrrrrrrrrrrywatna opinia wybór należy do każdego indywidualnie.
pozdrawiam Maciek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 07, 2005 6:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Osobiście bardziej polecam zastosować baranek nakładany specjalnym doń pistoletem, pozwalającym uzyskać odpowiednią fakturę. Zanim jednak nałożymy baranek to oczywiście blachę trzeba zagruntować solidnym gruntem i czy to będzie WaschPrimer SpicesHecker-a, Euroxy RM-a, Brunox Epoxy, czy zwykła okrętówka lub tzw minia to kolosalne znaczenie ma przede wszystkim jakość wyczyszczenia blachy, żetelność nałożonych warstw antykorozyjnych a dopiero na końcu jakość środków do tego użytych. Po zagruntowaniu, a przed nałożeniem baranka polecam zastosowanie gumowej mastyki układanej pędzlem na i w szczeliny, zgrzewy i inne zakamarki.

Bitex (ale nie polski tylko firmy Boll) stosowałem i pewnie jeszcze będe stosował w 123 bo tym specyfikiem zabezpieczyłem 5 lat temu podłogę, progi i nadkola. Nie chce mi się zdzierać teraz całości i układać baranka, zwłaszcza że nie bardzo jest po co to robić. A cha i bitex ma jedną przewagę nad barankiem: jak rudy trawi blachę to zaraz widać go na bitexie, a jak wychodzi spod baranka to już jest z reguły za późno.

Pozdrawiam wszystkich i życzę Szczęśliwego Nowego Roku ;)

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 07, 2005 7:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Maniek pisze:
Osobiście bardziej polecam zastosować baranek nakładany specjalnym doń pistoletem, pozwalającym uzyskać odpowiednią fakturę. Zanim jednak nałożymy baranek to oczywiście blachę trzeba zagruntować solidnym gruntem i czy to będzie WaschPrimer SpicesHecker-a, Euroxy RM-a, Brunox Epoxy, czy zwykła okrętówka lub tzw minia to kolosalne znaczenie ma przede wszystkim jakość wyczyszczenia blachy


Zgadzam się, że blacha powinna być wyczyszczona z rdzy i pozostałości starych powłok możliwie najdokładniej, ale trzeba pamiętać, że niektóre środki nie mogą stanowić warstwy wierzchniej i napewno należy do nich Brunox Epoxy i niektóre "okrętówki", np: "Corrina".

Maniek pisze:
Bitex (ale nie polski tylko firmy Boll) stosowałem i pewnie jeszcze będe stosował w 123 bo tym specyfikiem zabezpieczyłem 5 lat temu podłogę, progi i nadkola. Nie chce mi się zdzierać teraz całości i układać baranka, zwłaszcza że nie bardzo jest po co to robić. A cha i bitex ma jedną przewagę nad barankiem: jak rudy trawi blachę to zaraz widać go na bitexie, a jak wychodzi spod baranka to już jest z reguły za późno.


Jesteś pewny, że firma Boll nie jest polska?

Tylko że bitex jest mniej elastyczny od baranka i mniej odporny na zmiany temperatur (tj. pęka i kruszy się), ale faktycznie spod niego rdzę widać jeszcze w porę. Niestety nie wiadomo kiedy w powłoce wystąpiły ubytki i dlatego przy jeździe nacodzień najlepiej by było zrywać starą powłokę raz w roku, czyścić powierzchnię i nanosić nową powłokę. Myślę, że u Ciebie po 5 latach w powłoce napewno są jakieś ubytki.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 07, 2005 8:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Zdzieranie co roku?? :-?

Bitex firmy BOLL, to tak jak każde sportowe buty to adidasy, a tankowanie na każdej stacji, to tankowanie na CPN-ie.

Jak ma być bitumicznie, to niech będzie z górnej półki. Np tak jak napisał i chyba ma w W107 Wookee.

Ostatnio ku zdziwieniu japońskich wycieczek mam manię zwiedzania na kolanach i powiem tak: w Milenwerku ruszające się auta miały pędzlem kładziony, jasny kit. W Pinakotece Sztuki Współczesnej w Munchen obok mebli z lat 70-tych stoi Cytryna DS 21 i też wiszą jej gluty z podłogi. Wtedy jest grubo & elastycznie. Mówimy o nowych blachach uczciwie i fachowo złożonych.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 10, 2005 9:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw paź 21, 2004 1:21 pm
Posty: 160
Lokalizacja: warszawa
witam
mógłbym polecić firmę Omnibus sj z Warszawy , która zajmuje się
sprzedażą antykorozyjnych zabezpieczeń do oldtimerów - ceny bardzo
przystępne
reklamują się w każdym Automobiliście :lol:
strona w intertnecie www.omnibus.waw.pl [fon] ( +48 22 877 37 83 )
pozdrawiam [papa2]

_________________
kris w115
mercedes-benz w 115 220d '72


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 10, 2005 9:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Tak w ogóle, to stosowny artykuł jest w stosownym dziale [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 10, 2005 11:39 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
krzysztof dobosiewicz pisze:
witam
mógłbym polecić firmę Omnibus sj z Warszawy , która zajmuje się
sprzedażą antykorozyjnych zabezpieczeń do oldtimerów - ceny bardzo
przystępne
reklamują się w każdym Automobiliście :lol:
strona w intertnecie www.omnibus.waw.pl [fon] ( +48 22 877 37 83 )
pozdrawiam [papa2]



Panowie, produkty Fertana, to niższa półka. Są w każdym Baumarkcie i sklepach Auto Teile Unger w dziale ZRÓB TO SAM.

Nikt nie sprowadza Sandersa albo PermaFilmu, bo są za drogie, żeby zarobić na ilości.

Natomiat pierwszy raz ktoś napisał po polsku, że jest alternatywa dla mas bitumicznych. [ok]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 10, 2005 1:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
(me: how) pisze:
Natomiat pierwszy raz ktoś napisał po polsku, że jest alternatywa dla mas bitumicznych. [ok]

Eee, no gumopodobne substancje, to możemy obejrzeć na naszych gwiazdach, więc znamy ten bajer ;) Niektóre (fragmenty), ale oczywiście już nie w naszych [zlosnik] tylko na tym się zresztą trzymają kupy [hehe]

Na poważniej, to niby fajne (pomijam producenta)?

A ten PROTEWAX, to myslisz, że to dobre? Jest sens banbrać blok i skrzynię? Co prawda pod spodem mu UV raczej nie grozi [hehe] , ale na pewno będzie złazic. Zresztą nie słyszałem, żeby się silnik skończył z powody rdzy od spodu :roll:

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 10, 2005 1:28 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Tu chyba ktoś przekombinował z tłumaczeniem, bo jest to wosk. Wg mnie sprawa idealna, bo zamiast kłaść nową warstwę bitumiczną, pędzlujesz po pierwszej powłoce PVC, która pęka sama z siebie ze starości. Pęknięć nie widać gołym okiem, a wodę można wyciskać z PVC jak pryszcza. Woski są półprzeźroczyste, więc bardziej widać co dzieje się pod spodem, można to usunąć, nanieść następne itd. Poza tym można tym polecieć zawiechę, w MB szczególnie duże powierzchnie z tyłu, tak, żeby zawsze miały świeży wygląd.

Ten drugi bajer do powierzchni lakierowanych powinien mieć każdy w garażu. Każde odkręcenie drzwi, klap, zdjęcie listew, lamp, po prostu po każdej takiej czynności warto spryskać lub pociągnąć takim filmem.

Tylna klapa Golfa II jest przykładem najlepszej konserwacji woskiem. Widział ktoś nieruszaną - zardzewiałą?? Z większości po kilkunastu latach wyciekają jeszcze w upalne dni stróżki wosku na tylną belkę i zderzak. W III klapa rdzewieje już w okolicy ramienia wycieraczek i na dole szyby.

Wookee pisze:
A ten PROTEWAX, to myslisz, że to dobre? Jest sens banbrać blok i skrzynię? Co prawda pod spodem mu UV raczej nie grozi [hehe] , ale na pewno będzie złazic. Zresztą nie słyszałem, żeby się silnik skończył z powody rdzy od spodu :roll:


Zgadza się, chodzi wybitnie o efekt estetyczny, ale najpierw trzeba pozbyć się naturalnej konserwacji w postaci wyciekającego oleju. Nie mamy jeszcze w zwyczaju na spotach włazić pod auta, ale kto wie co nam odbije, jak znudzą nam się knajpy i basen. :lol:

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl