MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 1:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 15, 2004 11:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:26 pm
Posty: 173
Witam, zaobserwowalem u siebie taki problem:

Odpalam sobie auto po dluzszym staniu (np nocy albo dluzej), standardowo, najpierw rozgrzewam na benz, przelaczam na gaz i jade sobie. Przejezdzam pare kilometrow, zatrzymuje sie, gasze, wychodze na pare minut (np do sklepu czy po cos) wracam, odpalam i efekt jest taki ze przez krotka chwile pochodzi na wolnych obrotach, krztusi sie, dlawi, gasnie i juz nie idzie odpalic. Trzeba pokrecic kilka dlugich razy rozrusznikiem i wkoncu zalapuje... pozniej jak pojezdze jest wszystko ok.

Czy to mozliwe ze zalewa sie jakos gazem ?? Bo zaraz po tym jak zgasnie czuc mocniej gazem, i zauwazylem ze jak mi sie tak dzieje to duzo wiecej gazu sie zuzywa :(

Bylem ostatnio na regulacji gazu zeby z rury nie trul i podejrzewam ze tam mi za mocno go odkrecili... Ale czy to napewno to ?

Z gory dzieki za wszelkie wskazowki.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2004 11:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
Na zimnym silniku może zalać się gazem i przeważnie się zalewa.
Nie wiem jak jest w silnikach z wtryskiem ale jeżeli chodzi o gaźnikowce to moim zdaniem problem tkwi w ssaniu automatycznym.
Ja swją skodzię palę zawsze na gazie z włączonym ssaniem "benzynowym", ale jeżeli zgaśnie na zimnym silniku to za cholerę nie chce odpalić na ssaniu i trzeba go wyłączyć.
Natomiast jeżeli po zgaśnięciu wyłączy się ssanie to odpala o wiele szybciej.
Wszystkie samochody (z jakimi miałem doczynienia) z automatycznym ssaniem i prostą (bez elektroniki) instalacja gazową mają to do siebie że jak zgasną na zimnym silniku to długo nie chcą zapalić.
Problem z automatycznym ssaniem jest taki że go nie można wyłączyć. Silnik dostaje za dużo gazu (za bogatą mieszankę) i się zalewa. Trzeba wtedy kręcić rozrusznikiem aż się przewietrzy i zapali.

PS. powyższe wywody nie są podparte dowodami naukowymi a tylko praktyką i moimi przemyśleniami [zlosnik] i mogę się mylić

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2004 3:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:26 pm
Posty: 173
Wlasnie, zapomnialem dodac ze mam gaznik a nie wtrysk... Czy ktos moze wie jak sobie poradzic z tym zalewaniem gazem ?
Help [smutne]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl