MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 01, 2025 10:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 01, 2004 12:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 19, 2003 10:15 am
Posty: 342
Lokalizacja: Siedlce
Witam i kolejne pytanie do expertów:
Zamierzam wymienić klocki oraz płyn hamulcowy, nie wiadomo co tam siedzi(samochód mam od trzech dni) i nie wiem jakiej firmy klocki i płyn kupić. Co poradzicie?

Teraz mam jakiś zielony płyn i jest go trochę za mało (świeci się kontrolka-właściwa) chciałbym go chwilowo uzupełnić (do mechaniora trzeba dojechać) i tu problem - nie wiem co to jest za płyn. Czy są jakieś płyny które mogą być mieszane z innymi, nieznanymi.Wiem, że tego nie powinno się robić, ale wyżej podałem powód.

_________________
W123 3.0D `80r. - RIP
MB na ręku
Nissan Primera 2.0 SLX Automat - na sprzedaż (może ktoś chętny????)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2004 6:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 01, 2003 10:26 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wrocław
Co do płynu to po kolorze mozna stwierdzić ze jest to R3 , u mnie jest natomiast DOT 4 , klocki- można kupić tańsze po 35 zł lub droższe na których pojeżdzisz dłużej za 60zł , warto tez sprawdzić przewody gumowe i odpowietrzniki , tarcze są po 90 zł a reperaturki 35 zł komplet na zacisk , są różne więc trzeba wiedzieć jakiej firmy jest zacisk.

_________________
"Benzyna we krwi olej w głowie"


Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2004 8:15 am przez Miron, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2004 8:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Hey!
Klocki ham. i tarcze najlepiej założyć dobre. np. ATE , TEXTAR

Nie polecam firmy MIKODA oraz METELLI

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2004 9:36 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
R3 wylej !!
na zbiorniczku pompy ham. -zakretka plastikowa masz napisane :
USE ONLY DOT-4!!!(kolor zolty)
dot'y sa mieszalne, ale warto sprawdzic temp. wrzenia:
polska Organika ma chyba 230'C, ale jakis czeski dot-4 do VW ma 260'C
(podaje z pamieci) - im wyzsza tym lepiej!
klocki i tarcze najlepiej ATE, choc nie sa tanie (ceny zaleza od miasta)
przejrzyj faktycznie wezyki gumowe oraz wszystkie mocowania do karoserii wezykow-czy nie przeciera sie gdzies metalowy o mocowanie

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 10:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 19, 2003 10:15 am
Posty: 342
Lokalizacja: Siedlce
Doleję więc R3 skoro tylko on jest zielony.Mam jeszcze taki problem: przy pompowaniu hamulcem jest taki objaw, że pedal rośnie i trzymając cały czas wćiśnięty hamulec czuję jak powoli sobie opada.Wycieku nie widać i nie mam pojęcia co się dzieje.

_________________
W123 3.0D `80r. - RIP

MB na ręku

Nissan Primera 2.0 SLX Automat - na sprzedaż (może ktoś chętny????)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 10:41 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
moze uklad byc zapowietrzony, albo slaba pompa

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 10:43 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
darood pisze:
.Mam jeszcze taki problem: przy pompowaniu hamulcem jest taki objaw, że pedal rośnie i trzymając cały czas wćiśnięty hamulec czuję jak powoli sobie opada.Wycieku nie widać i nie mam pojęcia co się dzieje.


jak dla mnei wyrobona pompa halulcowa , gumki w pompie do wymiany , jednak ja żeliwny korpus jest już wytarty to raczej pompa do wymiany - bo jak nei ma wycieku to jest to jedyna opcja - innych nie znam :oops:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 8:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
darood pisze:
....przy pompowaniu hamulcem jest taki objaw, że pedal rośnie i trzymając cały czas wćiśnięty hamulec czuję jak powoli sobie opada.Wycieku nie widać i nie mam pojęcia co się dzieje.

Tzn jak kilka razy szybko naciśniesz to pedał staje się twardszy ale później pod ciągłym naciskiem powoli ustępuje do pewnego momentu. Jeśli tak - to normalne. Przy szybkim pompowaniu serwo nie nadąża ze wspomaganiem.
Jeśli jednak trzymając mocno wciśnięty pedał bez wcześniejszego pompowania ten powoli cały czas opada i pewnie dobiłbyś go do podłogi gdybyś cierpliwie czekał to raczej pompa hamulcowa ma się ku końcowi.

Przy sprawdzaniu przewodów hamulcowych sprawdź nie tylko elastyczne ale także metalowe w szczególności przednie w miejscu przechodzenia przez nadkole a tylne przy wsporniku na którym elastyczny przewód jest przykręcony do sztywnego (często się tu zbiera błoto powodując korozję przewodu).

Pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl