MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 10:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 16, 2003 4:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 17, 2003 9:31 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Tarnów
no wlasnie jak radzicie sobie z automatami w zimie to moja pierwsza zima z automatem malo to moja pierwsza zima samochodem wiec czekam na jakies sensowne rady zeby autku krzywdy niezrobic :)
a przy okazji sami sobie powinniscie podstawy przypomniec :)
pozdrawiam

_________________
dlaczego Mercedes?? - bo lubie kobiety z klasą
jarzyna@op.pl
mb 116 280 SE z już bez LPG :D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2003 6:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
Ja chodż bym chciał to sobie nie przypomne [zlosnikz] , mój debiut moze za rok. [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2003 7:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Ten temat był już poruszany rok wstecz . Opinie były różne , zwłaszcza jeśli chodzi o technikę hamowania awaryjnego .
Kwestia czy hamowanie na N skróca drogę hamowania czy też nie pozostała nierozstzygnięta do dziś .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 16, 2003 9:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Nie mając ABS'u hamujemy pulsacyjnie nie puszczając pedału. Nie dopuścić do zablokowania się kół. Jezeli na zakręcie wchodzimy w zakręt i wpadamy w poślizg do dobrze jest wrzucić na N, może pomóc złapać przyczepność. Nie dawać dużo gazu(tylny napęd). Na zakręcie przy małej prędkości jak zaczynamy jechać bokiem to przy skręconych kołach jednorazowo nacisnąć hamulec i puścić, pomoże w złapaniu odpowiedniego toru. Nie wiem co jeszcze... pozdrawiam.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
Post: wt gru 16, 2003 11:21 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
jarzyna pisze:
no wlasnie jak radzicie sobie z automatami w zimie to moja pierwsza zima z automatem malo to moja pierwsza zima samochodem wiec czekam na jakies sensowne rady zeby autku krzywdy niezrobic :)
a przy okazji sami sobie powinniscie podstawy przypomniec :)
pozdrawiam



Ja na Twoim miejscu nieco bym sobie potrenował na jakimś odludziu.
Teoria to jedno, ale najlepiej wyczuć automata w praktyce.
Niby żadna filozofia, ale na początku kilka razy poleciałem sobie po lodzie.

Tylko pamiętaj, że jak na dużym & pustym placu stoi tylko jeden słup lub drzewo, to jest ogromna szanasa, że w niego przywalisz... [zlosnik]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 17, 2003 12:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
witam, ja nigdy nie włączałem N w trakcie jazdy, bo i moze nie potrzebowałem, a jezeli chodzi o machanie wajchą to ja w zimie zawsze blokuje biegi, no w szczegolnosci przy ruszaniu co nie pozwala sie kółkom rozpedzac do duzych predkosci, co nie daje efektu a przy okazji oponki przycierasz. Oczywiscie zx tego co kiedys czytałem na forum automata to raczej musisz odmowic sobie wariactw śniegowych , bo to podobno szkodzi skrzynce, chodzi mi o typowa młodziencze szalenstwa na śniegu. Ja pozatym nie widze wielkich sensacji w jezdzie po sniegu czy lodzie w automacie czy manualu, chyba ze ktos ma inne spostrzezenia
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 17, 2003 2:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
Jeździć zdecydowanie powoli, nie spieszyć się i generalnie zdjąć nogę z gazu, bo mogą być kłopoty. Zeszłej zimy na moście poniatowskiego wpadłem na gołoledź, most stał, nie mogłem się zatrzymać, uratował mnie wolny pas dla autobusów i błyskawiczna ucieczka w prawo. Było naprawdę bardzo, bardzo blisko.
Poza tym w razie zakopania w śniegu nie buksować na biegach do przodu i wstecznym. Trzeba auto wyciągnąć, wypchnąć albo coś w tym stylu, bo szkoda zajeździć przekładnię.
Z tylnym napędem po bocznych zaśnieżonych uliczkach mogą być kłopoty, bo auto ma tendencję do kręcenia zadem, zachowuje się wówczas jak motorówka. Trzeba je wyczuć i wtedy kłopotów nie ma.
Generalna zasada to chyba nie pchać się w kłopoty.

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 17, 2003 2:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Po pierwsze - dobre zimowe opony, to podstawa.
Po drugie - myśleć, to też podstawa [zlosnik] ;)
Ogólnie problemy zimą z automatami dotyczą głównie ruszania na śliskim oraz gwałtownego hamowania (brak hamowania silnikiem). O ile ruszanie rozwiązano stosując wszelkiej maści wspomagacze w skrzyniach (obecnie elektroniczne, ale w SEK'u jest omawiany gdzie indziej "B" który służy do ruszania w zimie; do tego LSD w moście) o tyle hamowaie to ABS, a przede wszystkim OPONY i ROZWAGA (kurde - gadam jak stary ramol :lol: ). SEK jest moim "n" - tym automatem i nigdy automatem nie miałem stłuczki.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw gru 18, 2003 11:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
jarzyna pisze:
no wlasnie jak radzicie sobie z automatami w zimie to moja pierwsza zima z automatem malo to moja pierwsza zima samochodem wiec ...

1. Koledzy już dużo napisali jak jeździć, ja dodam tylko (jeżeli reszta jest sprawna) że potrzebny jest dobry okumulator bo ... na popych nie uruchomisz auta. [zlosnik]
2. gdy jedziesz z górki włącz S a nawet L wówczas uskuteczniasz hamowanie silnikiem.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
Post: pt gru 19, 2003 7:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
[quote="RobGas]ja dodam tylko (jeżeli reszta jest sprawna) że potrzebny jest dobry okumulator bo ... na popych nie uruchomisz auta. [zlosnik] [/quote]

Potoczna opinia, jednak jest sposob na uruchomienie samochodu z automatem "na pych". Przewinal juz sie gdzies wczesniej na forum.

Pozdrawiam

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 19, 2003 9:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
co do katowania automatu w zimie ..młodzieńcze zabawy --mój znosi je dzielnie ale teraz postanowiłem zainwestować w bezpieczenstwo i z tyłu zmieniłem klocki i tarcze....a co do hamowania jak dobrze sobie radzisz to ominiesz blokade i mozesz wrzucic R [zlosnik] tylko ciezko sie wtedy utrzymać na drodze .. a co do hamowania czescie j uzywam recznego niz przełaczam na N..

radze pocwiczyc technike rozbujania auta -zmina biegu z R na D jak gdziesz ugrzeźniesz..zawszze mozesz dac D i wyjsc pchac auto ..byle nei uciekło

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 19, 2003 9:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
wiedzmin pisze:
.. a co do hamowania czescie j uzywam recznego niz przełaczam na N..


Fajnie z tym ręcznym ale nie każdy ma 190

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 19, 2003 10:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
leniu to machnij nogą :lol: :lol:

to juz system dla leniwych ,zeby nawet to obsługiwac noga ..

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex

Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex

Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek



Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl