MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 9:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 05, 2008 6:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Mróz -10, a kruszynka pali za trzecim razem po trzech podgrzaniach świec. To i tak cud, bo silnik 2.4D, ciśnienie na garach:19,21,16,18, olej sam się wymienia, sprawne świece, akumulator i rozrusznik ratują sprawę. Byłem ostatnio na szrocie z częściami do mietków w Słupsku (kto z okolic to wie na którym), silnik z osprzetem to ok. 1200 (po zdaniu starego troche mniej), przekładka 300, możliwosc pomiaru ciśnienia. I tak się zastanawiam czy warto, bo remont to 2000-3000zł, ale nie chce kupic takiego samego klekota jak mam u siebie.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 6:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm no to od ciebie zalezy. jesli chcesz go skundlic, pozatym wymiana silnika na 300D to wymiana wielu rzeczy np wału .. zawieszenia z przodu ... koszt bedzie napewno wiekszy niz 1200zł ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 6:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
ALPAq pisze:
wymiana silnika na 300D to wymiana wielu rzeczy


ALPAq, nie pij tyle ALPAgi, bo widzisz wiecej niz potrzeba, nic Kolega nie pisal o wymianie na 300D [zlosnik] A co do samej wymiany na taki ze szrotu, to raczej mocno ryzykowna zabawa..

Pozdrowki

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 7:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jeśli jest możliwość pomiaru ciśnienia, to ja bym brał.

Ale z przekładką i zostawieniem swojego, zakładam ze sam silnik bez osprzętu, to max. 1000zł.

Zaraz się ktoś odezwie, że za 800zł czy jeszcze mniej można kupić silnik do beczki,można ale taki silnik kolega juz ma.

ALPAq pisze:
pozatym wymiana silnika na 300D to wymiana wielu rzeczy np wału .. zawieszenia z przodu ..



Raczej dyfra, a nie wału i nie zawieszenia tylko sprężyn.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 9:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Nie marudź, ja dałem Hadwisiowi 600 czy 650 za sprawny silnik ze skrzynią i co tylko chciałem do beczki. Idealny może nie jest, ale jak za te kasę nie można marudzić, tym bardziej że w mrozy daje czadu bez problemu za pierwszym grzaniem, tylko ma lekkie przedmuchy i głośniej na ciepło pracuje(chyba rozrząd).

Za 1200 to powinna być żyleta, ale ciśnienie to nie wszystko, ja bym radził go dobrze rozgrzać i posłuchać jak pracuje...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 9:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
beet pisze:
ALPAq, nie pij tyle ALPAgi

kurcze panowie .. chyba macie racjie. COś źle ze mna musze odpocząć od komutera i alpagi :D .. o wale napisałem bo ... pomyslalem o skrzyni. co do zaiweszenia to wiadomo ze o sprezyny chodziło.
Podsumowujac jesli mozna sprawdzic cisnienie itp... to za 1200zł bym brał. Na allegro czesto stoja silniki za ok 1500zł do beczki .. i co troche słysze o ich nagannym stanie [oczko]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 11:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
darus pisze:
Byłem ostatnio na szrocie z częściami do mietków w Słupsku

na zielonej??
Jeśli tak to niech sprawdzą kompresję przy Tobie, jeśli będzie ok to zostaw im auto i niech się bawią w przekładkę. Cena wysoka nie jest. Mi za 300zł nie chciałoby się zmieniać motoru...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 06, 2008 12:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
W Słupsku to standardowa cena za przekładkę diesla w beczce. Oczywiscie pomiar ciśnienia tylko w mojej obecnosci. Może w Polsce mozna kupic taniej, ale doliczyc koszty transportu i spore ryzyko. A swoja drogą ciekawostka, silnik od MB100 i kaczki 207 różni sie chyba tylko pokrywą zaworów a ceny 2 razy wyższe i ryzyko kupienia zajeżdżonego silnika też.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 10, 2008 12:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
darus Zanim zaczniesz wydawać/być rozrzutnym może najpierw wyreguluj zawory, by można obiektywnie zrobić pomiar sprężania cylindrów jeśli to zrobiłeś to sprawy nie ma ;) jeśli nie to ten wynik możesz sobie w papcie zaaplikować [zlosnik]
darus pisze:
19,21,16,18,
jest letni ale jeśli zawory nie były regulowane, to
darus pisze:
21
to ten garnek leci w ch...a i to zdrowo co wskazywałoby na głowicę, a dokładniej zawory (gniazda/przylgnie)
Auto nie pali za pierwszym razem - to do remontu? to chyba absurd! Zrób to co najtańsze do pomiaru czyli ustawienie zaworów, później usiądź sobie wygodnie i przeanalizuj wszystko:
kompresja..........
pobór oliwy.............
ustawienie wtrysków (ciśnienia otwarcia)...........
co poszło w motorze DÓŁ, czy GÓRA.........
remont/wymiana motoru czy głowicy?............

darus pisze:
silnik od MB100 i kaczki 207 różni sie chyba tylko pokrywą zaworów a ceny 2 razy

no nie jeszcze dochodzi położenie filtra oleju [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 10, 2008 3:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Cześc.
Sprawa wygląda tak: zawory wyregulowane, olej wymienia się sam i cieknie zewsząd (wymiana uszczelek nic nie daje), ciśnienie oleju na rozgrzanym do ok. 60C na wolnych obrotach 0,6, przy 80Km/h na 4biegu trzyma 2 (zaworek w pompie się nie zawiesza) przedmuchy, wtrysków nie sprawdzałem. Ogólnie chodzi jak stara k..., ale pali i jedzie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 10, 2008 4:13 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
darus pisze:
Ogólnie chodzi jak stara k..., ale pali i jedzie.



To jeszcze nie jest źle, jak już jej nie zdołasz namówić na wspólną jazdęęęęę

wtedy wymień na trochę młodszą i mniej przechodzoną .

Tylko pochowaj tą starą z szacunkiem he he he he


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 10, 2008 4:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
darus pisze:
ciśnienie oleju na rozgrzanym do ok. 60C na wolnych obrotach 0,6

darus pisze:
olej wymienia się sam i cieknie zewsząd

A gdzie jakieś słowo o filtrze? Jak nie był ruszany, to masz odpowiedź na niskie ciśnienie oliwy ;)
darus pisze:
80Km/h na 4biegu trzyma 2

znaczy, że coś go dławi [zlosnik] (pompę) - FILTR (wymień)
Tak po prawdzie szukałbym czegoś na 3 i 4 garze - uszczelka?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 10, 2008 6:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Filtr nowiutki, mam wrażenie, że wina może byc po stronie pompy oleju no i zużytych panewkach.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 11, 2008 8:53 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
darus pisze:
Filtr nowiutki, mam wrażenie, że wina może byc po stronie pompy oleju no i zużytych panewkach.

i/lub samym wskaźniku oliwy. Pamiętam, że moja gwiazdka przed reymontem (830kkm) na zimnym motorze miała 3 i przy jeździe też miała 3 tylko na jałowym schodziło ciśnienie do 0,5. Sprawdź jeszcze innym manometrem lub wyjmij filtr i spróbuj bez wtedy musi/powinno być 3 przynajmniej na zimnym oleju [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl