MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 11:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lis 20, 2007 10:11 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lis 20, 2007 10:00 pm
Posty: 8
Witam, od wczoraj jestem posiadaczem MB123 200D z 77 roku :)

Mam drobne problemy z elektryką ale chętnie bym to zrobił dla własnej wygody

- nie grzeje się szyba tylna (przycisk podświetla się)
- brak podświetlenia licznika (to tylko kwesta żarówek?)
- nie podgrzewa się fotel pasażera (fotel kierowcy grzeje normalnie)
- wskażnik pokazuje temperaturę silnika nie wiecej niż 50 - 60 stopni
- kierunkowskazy raz migają a raz palą się cały czas (bez migania)

Jakby mógł mi ktoś powiedzieć co zrobić z każdym z tych przypadków to byłbym wdzięczny :)

PS. Jak korzysta się z grzałki do bloku? Wystarczy ją na chwilę podłączyć czy wymaga to czasu?

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 10:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 10, 2007 12:32 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Łódź
Witam:) w merolach siedze niedawno ale się poznałem na tych sprzętach jush troszke.
A więc:
- identyczną sytuacje miałem z tylną szybą, wyjmij ten przycisk, oczyść styki kabli, powinny być bodajże 4 kable połączone, do szyby idzie gruby kabel od strony kierowcy ( jakby) i drugi, włącz ogrzewanie i sprawdź czy na kablach ( voltomierzem - podział 12V) idzie napięcie, jeżeli na jednym będzie a nie będzie na drugim (masowym) to sprawdź ( onomierzem - poprostu oporność) czy jest przejście po siateczce podgrzewania na szybie wpinając się w te omówione wyżej kable
- a podświetla inne przyżady np. pokrętła od ogrzewania?? bo jeśli tak to kwestia pewnie żarówek, posprawdzaj bezpieczniki, puszke masz przy silniku ( patrząc od przodu) po prawej stronie u góry
- co do kierunkowskazów to gdzieś musi jakiś kabel masować, i nie ma pełnego przepływu napięcia dlatego przerywacz kierunków świruje, z tego ( na słuch ) jest gdzieś za wlotami od ogrzewania w środkowej konsoli
Tyle według moich pomysłów, niech wypowią się ludzie bardziej kumaci w mercach:)

_________________
Ex: Mercedes Benz W123 200D 1979 r.
Poszukiwania właściciela w115:D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 11:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 15, 2007 8:12 pm
Posty: 140
Lokalizacja: Sandomierz
Posprawdzaj i przeczyść bezpieczniki i gniazda a najlepiej wymień na nowe,co do szyby pewnie wszystko zaśniedziałe przeczyść i będzie hulać, UWAGA!!!!! OSTROżNIE Z PRZEWODAMI OD SZYBY!!! one się łatwo wyłamują są zamocowane na tym cieniutkim pasku folii która rozdziela ciepło na szybę. Nie przylutujesz tego ja kleiłem na srebro w kleju,jest takie coś na takie problemy.

_________________
300D 81" Automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 11:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Jeśli nie masz też podświetlenia na konsoli środkowej to na 99% poszedł ściemniacz. Musisz wygrzebać liczniki i tu dwie opcje: 1 spinasz go na krótko jakimś kabelkiem i działa tyle, że tracisz możliwość regulacji siły podświetlenia albo 2; nowy ściemniacz, używanego nie masz co szukać, bo praktycznie wszystkie są padnięte. A chyba najlepszym rozwiązaniem jest najpierw krok1 a później w zależności od zasobności portfela inwestycja. Dodam, że swoistym "wskaźnikiem" zużycia jest biały proszek sypiący się ze ściemniacza.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 9:26 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lis 20, 2007 10:00 pm
Posty: 8
To teraz takie pytanie laika :D jak spiąć licznik na krótko i gdzie znajduje się ściemniacz?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 24, 2007 4:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 15, 2007 8:12 pm
Posty: 140
Lokalizacja: Sandomierz
Wedż na3 stronę temat:podświetlenie
W pierwszym tygodniu po zarejestrowaniu na forum przejrzałem wszystkie strony i dużo spraw mi sie wyjaśniło.

_________________
300D 81" Automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 30, 2007 4:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Odnośnie przerywacza, jeśli chwyta Ci kierunki to sprawa pierwsza, trzeba wyjąć przerywacz i wyczyścić, szczególnie styk przy cewce.
Jeśli dalej będzie bez zmiany(najpewniej tak będzie) to trzeba wymienić kondensator w przerywaczu, ja na dwa przerywacze(oryginalne) mam dwa różne, oba z 1 serii ;)
W jednym są dwa kondensatory, jeden elektrolityczny(na 99,9% on jest sprawcą) i jeden ceramiczny(ten raczej nie ma prawa się zepsuć) w drugim jest tylko elektrolityczny. Oba po wymianie kondensatorów śmigają jak nowe :) Kondki elektrolityczne najwyraźniej z czasem wysychają i tracą pierwotne właściwości ;)

Aha dla jasności, elektrolityczny to wersja 16V 47uF przy czym 16V to minimalne napięcie stałe, może być też pod wyższe napięcia, nie ma to znaczenia. Kondensator ceramiczny to wersja 16V 100nF(napięcie jak wyżej) i tego raczej nie będzie trzeba wymieniać.

Do wymiany polecam lutownicę kolbową, a najlepiej stację lutowniczą :)

pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl