MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 11:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 26, 2007 4:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Czy Ktoś z Forumowiczów dokonywał przeróbki instalacji klimatyzacji na nowy typ czynnika (z Freonu na R134)? Co należy wymienić, gdzie można znaleźć części do takiej przeróbki?

Mam na oku W116 z klimatyzacją, w której czynnikiem jest trudnodostępny już freon. Jako, że klima w ww. gwieździe jest nieszczelna i wymaga gruntowniejszego remontu, zastanawiam się, jak możnaby było przy okazji unowocześnić instalację przystosowując ją do nowego czynnika.

Moje założenia są w chwili obecnej następujące:
1. Wybebeszenie wszystkich elementów klimy, które mają związek z czynnikiem (nagrzewnica z parownikiem, sprężarka, przewody, chłodnica, skraplacz, filtry...)
2. Rozłożenie ich na części, w celu sprawdzenia stanu i wymiany zużytych elementów.
3. Złożenie wszystkiego z zastosowaniem części podatnych na współpracę z nowym czynnikiem.
4. Raczej nie dopuszczam możliwości skundlenia instalacji klimy poprzez zastosowanie podzespołów np. od VW, które są fabrycznie przystosowane do nowego czynnika. W grę wchodzi przystosowanie oryginalnych elementów do współpracy z R134.

Z tego co zdążyłem się zorientować, zastosowanie nowego czynnika do starego typu instalacji skutkuje jej rozszczelnieniem. Domyślam się więc, że chodzi o rodzaj materiału, z którego wykonane są uszczelniacze, węże, itp. Przy okazji renowacji całej instalacji, chciałbym wymienić te elementy, który śmierć powoduje zastosowanie nowego czynnika. Mam w związku z tym pytania:

1. Gdzie można kupić części (i jakie to są części), które decydują o rodzaju czynnika?
2. Czy gdybym zdecydował się na zakup ww. części w ASO (zestawy naprawcze), to czy byłyby one dostosowane do nowego czynnika?
3. Jak jest z ciśnieniem czynnika (czy zastosowanie nowego czynnika R134 wymaga większego ciśnienia niż w przypadku freonu)?
4. Jeżeli okazałoby się, że użycie nowego czynnika wymagałoby znacznego wzrostu ciśnienia (o ile mniej więcej), to czy jest sens w ogóle się za to zabierać (chodzi tu głównie o zwiększone zużycie sprężarki spowodowane większym ciśnieniem czynnika)?
5. Jeżeli ktoś się podjął takiej operacji, to ile ona może w przybliżeniu kosztować.

Aby uprzedzić wszelkiego rodzaju dywagacje na temat ilości pracy, itp., mogę zapewnić, że cierpliwości mi nie brakuję, a na całą operację (o ile w ogóle ma sens) jestem w stanie poświęcić mnóstwo czasu. [zlosnik]

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 7:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Czesc
Musze przyznac sie, a zarazem pochwalic, ze dokonalem takiej zamiany i trzeba przyznac, ze nie jest to latwe zajecie.
Na poczatek napisze o kosztach, bo byc moze zaprzestaniesz czytania tego tematu wlasnie na tej lilijce [oczko] . Kosz calej przerobki wyniosl ok 2 tys zl.
Mam tu na mysli dorobienie nowych wezy, kupno nowej chlodnicy, kupno nowego filtra osuszacza, kupno nowego zaworu rozpreznego. To wszystko niestety musisz kupic nowe.
Bardzo pracochlonnym zajeciem jest rozebranie sprezarki na czesci pierwsze (doslownie) i bardzo dokladne wyplukanie ich ze starego oleju. Po tej czynnosci nalezy jeszcze wymienic w sprezarce wszystkie gumki, uszczelki itd... masakra. Jesli nie masz ochoty tego robic to kup tez nowa sprezarke.
Zostalo jeszcze tylko rozebrac nagrzewnice i wyplukac parownik.
Jesli zrobisz to wszystko sam, to kosz bedzie mniej wiecej taki jak napisalem wyzej, jesli dosz to do zrobienia jakiemus "dolewaczowi gazu" to pewnie jeszcze troche wiecej.

Jesli chodzi o dostepnosc czesci to we Wroclawiu polecam firme "Klimat auto" czy jakos tak. Maja siedzibe na ul Szczecinskiej. U nich dostaniesz kazda czesc.

Powodzenia.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 9:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Dziekuję za pierwsze wskazówki.

jakub_gozdzik pisze:
Kosz calej przerobki wyniosl ok 2 tys zl.


Cóż z takim bądź większym wydatkiem się liczyłem.


jakub_gozdzik pisze:
kupno nowej chlodnicy


A tu mnie zaskoczyłeś. Wymiana węży, filtra osuszacza, zaworków, gumek to dla mnie sprawa oczywista. Dlaczego należy wymienić również chłodnicę (zakładając oczywiście, że stara jest sprawna)? Czy nie wystarczyłoby wymienić jedynie uszczelek na króćcach przyłączeniowych? Reszta jest chyba wykonana z metalu, który jest obojętny na działanie R134?


jakub_gozdzik pisze:
Jesli chodzi o dostepnosc czesci to we Wroclawiu polecam firme "Klimat auto" czy jakos tak. Maja siedzibe na ul Szczecinskiej. U nich dostaniesz kazda czesc.


Dzięki za namiary na firmę. Jak rozumiem ASO to nie jedyne źródło pozyskiwania części, które musiałbym wymienić. Czy przeporwadzając regenerację klimy dobierałeś części z innych samochodów, czy też udało Ci się zakupić w ww. firmie zestaw naprawczy dedykowany do posiadanej przez Ciebie instalacji?


Jak się ma sprawa ciśnienia nowego czynnika - jest większe / mniejsze / takie samo, jak w przypadku zastosowania freonu?

_________________
C123 230C '77 - Puchata

W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 27, 2007 8:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Jesli chodzi o chlodnice, owszem mozna zastosowac stara, ale trzeba ja dokladnie wyplukac ze starego oleju. Ja plukalem tylko parownik i widzac ile to zachodu postanowilem skraplacz kupic nowy.
Mowiac juz o plukaniu, nie wystarczy wlac rozpuszczalnik, zabeltac i wylac. Trzeba zmontowac takie cos, co bedzie wymuszalo obieg cieczy myjacej - najlepiej zastosowac pompe paliwa, sprawdza sie doskonale. W "maszynie do plukania" musisz zrobic tez odstojnik, w ktorym zbierze sie stary olej. Olej o dziwo jest taki, ze zbiera sie na dnie ;)

Jesli chodzi o dostepnosc czesci to w w/w firmie dostaniesz wszystko, kazda uszczeleczke, zaworek, filterek, dorobisz kazdy waz (na wzor starego).


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 27, 2007 9:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
A nie zastanawiales sie nad czym takim :
http://allegro.pl/item275908189_ekologi ... l_12a.html
http://allegro.pl/item275907955_uszczel ... mseal.html
??

Ja zastosowalem za namowa kolegi z forum i jestem zadowalony.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 28, 2007 12:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
poczytaj na forum , jest tu post o czynnikach do klimy .. i istnieje zamiennik R12 .. jakis 406 czy jakos tak, 10% gorsze parametry ale legalny .. nie trzeba robic rewolucji w instalacji ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 28, 2007 5:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Dziękuję za szczegóły na temat chłodnicy, widzę, że nie jest aż tak źle jak mi się na początku wydawało.


roadrunner pisze:


Owszem rozważałem zakup ekologicznego odpowiednika freonu lub ostatecznie poszukanie sobie serwisu klimy, który dysponuje starym czynnikiem. Skoro jednak cała instalacja klimy wymaga przejrzenia i regeneracji, wpadłem na pomysł dostosowania jej przy okazji do R134.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam [zlosnikz]

_________________
C123 230C '77 - Puchata

W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl