MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 1:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 22, 2007 3:52 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt maja 22, 2007 2:58 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Pabianice / Żagań
Witam wszystkich uzytkownikow forum,
Mam pytanie dotyczace silnika OM616.912 (W123), a konkretnie montazu obudowy filtra oleju wspolpracujacego z chlodnica oleju, do silnika, ktory takowej chlodnicy nie posiadal. Czy kanaly olejowe beda "wspolgraly" z inna obudowa filtra?
Gdzie znajduje sie i jak sprawdzic termostat sterujacy przeplywem oleju przez chlodnice?
Pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 24, 2007 1:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
kanaly sa takie same neizaleznie od obudow, jedynie masz porobione wejscie i wyjscie. Termostatu tam nie ma.

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 30, 2007 8:04 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt maja 22, 2007 2:58 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Pabianice / Żagań
Dzieki za pomoc. Z montazem faktycznie nie bylo zadnych problemow i caly komplet z chlodnica oleju juz dziala :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 7:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Witam. Przeszukuje forum w poszukiwaniu wiedzy na temat ukladu chlodzenia oleju. Mianowicie zamontowalem dzis chlodnice oleju do swojego 300D. Po kilku szczegolach wywnioskowalem ze ten egzamplarz mial w przeszlosci takowa chlodnice. Problem w tym ze po zainstalownaiu tej chlodnicy silnik dalej mi sie grzeje a chlodnica jest zimna :o . Gdzie tkwi problem, w ksiazce Etzholtza wsponiany jest termostat..gdzie on sie znajduje, jak go wymontowac?? Pozniej podesle fotki koreczkow ktore zamykaly otwory po przewodach olejowych.....ze smiechu turlalem sie po parkingu...

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 7:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Inne pytanie, co daje taka chlodnica?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 7:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
No z samej nazwy wynika ze chlodzi olej. W ksiazce pisze ze model 300D posiadal takowa. Moj nie mial i sie grzal, dorwalem chlodnice, podlaczylem do obudowy filtra...i nic.....dlaczego??

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 7:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No to jest logiczne ;)

Pytam czy sa z tego jakies korzysci, mam 240D ktory w lecie dostaje po tylku ostro jak ciagnie ladunki, dlatego zastanawiam sie czy daloby mi to cos( a dokladniej silnikowi) gdybym mu takowe cos zasponsorowal ;) Problemow z temperatura nie mam, a wrecz mam wrazenie ze jest za niska ;)

Co do Twojego przypadku to te grzanie moze pochodzi od ukladu chlodzenia, a nie od oliwy, kamien w bloku, zasyfiona chlodnica, moze slaby termostat?

EDIT

teraz czytam, no to wyglada na to ze masz niedrozny uklad, moze dobrze byloby wyjac filtr i zobaczyc czy dziury sa napewno drozne, tak samo przewody?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 7:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 13, 2007 7:18 pm
Posty: 53
Lokalizacja: 0pole
ja też mam 240D bez tej śmiesznej chłodnicy oleju bo i po co ona ? ważna jest temperatura płynu chłodzącego (dla diesla 70-80 st Celcjusza)

_________________
była: W123 240D 1979r. "Osiemdziesiątka"
jest: W124 250D 1989r. "Bizon"
będzie: W126 300SD
w marzeniach: W112 300SEL


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 7:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Swego czasu robilem plukanie ukladu chlodzenia ale jakos nie bylem do niego do konca przekonany. Myslalem ze ta chlodnica rozwiaze problem...mialem wczesniej 240D bez chlodnicy i jak zlapal ok 83 deg to z anic nie chcial ich puscic:P moznabylo z silnikiem robic wszytko a temp i tak byla stala....w 300D mecze sie z przegrzewajacym sie silnikiem.....szukam jakiegos dobrego rozwiazania, jutro zajrze to tych przewodow...

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 11, 2007 7:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Mialem dokladnie to samo w 200D, wymienilem chlodnice i dalej to samo, w lecie jak go pocislem do 120 albo wolniej z przyczepa to sie ostro grzal, wymiana termostatow i tez to samo. Tyle ze u mnie byla prawdopodobnie wydmuchana uszczelka, albo i pekniecie glowicy bo mi sie straszne cisnienie robilo w ukladzie chlodzenia.

Teraz w 616 tak jak mowisz, czego bym nie robil to temp. jest w normie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl