MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 3:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 16, 2003 9:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Czy uszkodzony korek od zbiorniczka wyrownawczego moze powodowac ze silnik sie grzeje???????????Uszkodzony- na mysli mam ze nie trzyma cisnienia i caly czas w ukladzie jest cisnienie atmosferyczne. Mowie o sytuacji gdy jest upal i pracuje klima. W korkach temperatura normalna wedlug instrukcji z zalaczona klima to 110 oC, a tej temperaturze przy cisnieniu atmosferycznym plyn juz gotuje sie, i czy powodem tego moze byc urywajacy sie obieg plunu chlodzacego(kawitacja)??? Moze ktos juz z tym mial jakies doswiadczenia. Jutro dzwonie i pytam sie o korek, ale nie jestem tak w 100% pewny czy to cos da
Dzieki
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
Post: śr lip 16, 2003 9:58 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
110oC??? :o Proponuję sprawdzić sprzęgło Visco [szalone] Mam to samo - unikam korków [szalone] Po przypływie gotówki wymieniam sprzęgło [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 17, 2003 7:18 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 16, 2003 9:54 am
Posty: 37
Lokalizacja: gliwice
Nie . wymiana korka nic nie da . Niestety . Przyczyna lezy gdzie indziej ale znowu jako ciekawostke moge podac ze np. w takim audi instrukcje serwisowe podaja ze dopuszczalna temperatura pracy silnika to 130 !!!
stopni ale zaznaczone jest równiez ze musi byc stosowany oryginalny płyn chłodzacy . Moze to rzeczywiscie na chłopski rozum nie istotne jaki płyn krazy w układzie ale praktyka pokazuje ze jest to bardzo istotne .
Nie wiem jaki masz płyn chłodzacy ale spróboj równiez zalac ulad moze nie oryginalnym ( byłby najlepszy ) ale dobrym płynem . Dobre płyny chłodzace maja temperature wrzenia niejedenokrotnie przekraczajaca 140!!!! stopni celsjusza

Pozdrawiam

_________________
damian W 115 200 D "69( przypalony ... )


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 17, 2003 7:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Witam, nie dodałem ze nie grzeje mi sie jak klima nie chodzi, i temperaturke trzyma tak jak trzeba czyli do tej kreski miedzy 120 a 80(max). Gdy klime zalacze to temperatura rosnie powyzej punktu wrzenia, czyli do 110(tak jak w instrukcji ) i nawet najlepszy plyn chlodniczy w cisnieniu atm, bedzie sie juz gotował. Przy gotowaniu powstaja bombelki ktore moga jescze pogarszac krazenie plynu bo pompa powietrze czy pare nie bedzie pompowac. Plyn jaki mam to shell i mysle ze nie jest najgorszy. A stezenie jest odpowiednie po przy - 25, nie marzł mi.
I wlasnie chodzi mi o to czy podwyzszenie cisnienia u ukladzie cos zmieni, nie wiem ile korek kosztuje ale zaraz dzwonie jak tylko sklep otworza i jak nie majatek to kupuje i zobacze. Co do wisco to chyba jest dobre skoro bez klimy nawet w najwiekszy upal ,nie zagrzeje mi sie a jak zalaczam klime to uruchami sie dodatkowy wentylator przed chlodnica i przynajmniej jeszcze raz tak jak visco dmucha. Takze chyba nie jest to problem wentylatora. Sebian ty masz tempomat??????

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 17, 2003 10:37 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
barto pisze:
Co do wisco to chyba jest dobre skoro bez klimy nawet w najwiekszy upal ,nie zagrzeje mi sie a jak zalaczam klime to uruchami sie dodatkowy wentylator przed chlodnica i przynajmniej jeszcze raz tak jak visco dmucha. Takze chyba nie jest to problem wentylatora. Sebian ty masz tempomat??????


Nie, nie mam tempomatu i czasem żałuję [szalone] Co do visco - po nagrzaniu sie silnika wsadź ręke pod maskę i spróbuj zatrzymać wentylator. Jak Ci utnie palce, to znaczy, że działa [zlosnik] Bezpiecznie wyłączyc silnik i pokręcić wentylatorem. Duży opór oznacza sprawne sprzęgło. Mi niestety nie chciało uciąc palcy - na szczęscie Damian znalazł mi taniego Behr'a [cool] Ale i tak cienko z funduszem remontowym [szalone]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 17, 2003 11:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
U mnie tez cienko a musze wydech zmienic i wlasnie bylem w sklepie i zaspiewali mi 800 zł za ostatni tlumik(nie oryginał) i zwatpilem. A wisko chyba mam dobre, bo jak pisalem nigdy nie zagrzeje sie jak jest klima wylaczona, moze caly dzien pracowac w upale na postoju i temperaturke trzyma, ale pare latek temu dokladana byla klima i albo zle dobrali chlodnice, alebo do klimy ma byc inne wisco, albo wentylator ktory jest przed chlodnica ma zamala moc, a moze dwa powinny byc. Korek wlasnie zmienilem i przyjechalem. Juz nie bulgoce, bo jest wysokie cisnienie w obiegu ale temperaturka no troche nad ta srodkowa kreska miedzy 80 a 120. A moze tak ma byc i nie przejmowac sie tym????????Sam juz nie wiem. Dorobilem juz sobie uklad ktory szybciej zalacza ten wentylator przed chlodnica, bo nie moglem dojsc do ladu skjladu gdzie sa czujniki ktore decyduja o zalaczeniu tego wentylatora. Napewno jednym z czujniko to temperatura w silniku, ale to nie wszystko bo jak zalacze klime na zimnym silniku to wentylator tez sie zalacza, wiec pewnie podcisnienie mierzy sobie w chlodnicy klimy. Wentylator powinien miec dwea biegi i ma, ale nie ma reguły kiedy sie zalaczaja, Olałem ten uklad ktory wedlug mnie szfankuje i dodalem do niego dsrugi ktory zalacza wentylator w zaleznosci od temperatury w silniku. Znajopmy co ma 300 benzynke mowi ze temperatura z klima jest rowna tej kresce miedzy 80 z a 120, no ale to benzyna. W kazdym razie dzieki za pomoc
Acha a co do tempomatum to u mnie nie dzila i podejzewam ze element kory jest sprzegniety z gazem w komorze silnika, o kotry kiedys pytalem na forum i nikt nie wiedzial to pewnie silownik tempomatyu, i pewnie jest zepsuty. Przy okazji pogrzebie przy nim. Jak ktos z czytajacych ma tempomat to niech potwierdzi, albo opisze co u niego ciagnie za ta linke;-) ;)
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam

Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl