MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 11:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 21, 2007 4:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
jakie wartosci dla 200D ?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 21, 2007 5:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zbieżność 3 +/- 1mm
Pochylenie koła 0* +/- 10'
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 8*45' +/- 30'


Auto bez obciążenia.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 21, 2007 8:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Bog zaplac :-)

Wymieniono - wspornik drazka kierowniczego, wszystkie koncowki drazkow, jeden dolny sworzen. Dalej stuka ;(

Do wymiany jeszcze drugi sworzen, jak nie pomoze to wymienie oba gorne wahacze, chociaz bez obciazenia nie generuja zadnych dzwiekow.

No i najwieksza bolaczka, to przekladnia kierownicza, dobrze, ze mam dwie, to w wolnej chwili jedna rozbiore i zobacze gdzie moga takie luzy powstawac.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 21, 2007 8:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Nie ma za co.
Mi po wymianie wspornika drążka, swoją drogą naszykowałem się z browarami , a tu "pech" poszło gładko he he he.
odchyłka powstała taka, że diagnoście zrzedła mina.
Wymień wahacze i co tam jeszcze wyjdzie na szarpaku, i wtedy na ustawienie.
Ja płaciłem na kołach 14 a, 49zł, na 16 już stówkę.
Sprzęt do ustawień jakis mega coś tam hector.
Dało radę prowadzi się bardzo dobrze.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 1:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
podłącze się , jakie wartości ma mieć 240D bo szukali to w 123 nieznalazł ale po silniku coś ustawiał

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 22, 2007 2:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wartości sa raczej takie same.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 23, 2007 9:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Przyokazji zdobywania wiedzy teoretycznej na temat geometrii zawieszenia znalazlem taka strone http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/geometria.html

A na tej stronie ciekawe rzeczy, mianowicie:

Myślę, że warto przy tej okazji obalić pewien mit powielany często przez niektórych kierowców. Mianowicie zbieżność nie ma nic wspólnego z tzw. ściąganiem samochodu, dlatego że parametr ten dotyczy pary kół a nie tylko jednej strony.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 9:57 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
holyfido pisze:
Myślę, że warto przy tej okazji obalić pewien mit powielany często przez niektórych kierowców. Mianowicie zbieżność nie ma nic wspólnego z tzw. ściąganiem samochodu, dlatego że parametr ten dotyczy pary kół a nie tylko jednej strony.

Należałoby poprosić kola, który to pisał by se baranka o ścianę z przytupem jeb...ął [szalone]
Niech sobie gościu zrobi auto zbieżne i spróbuje pojechać pow. 60 km/h lub rozbieżne i je obciąży i pojeździ, to mu kopara opadnie, a i zdanie się zmieni [zlosnik] Już w pkt. b jest błąd skoro A>B na rys. 1 z kierunkiem jazdy, to auto jest zbieżne [zlosnik] , a nie jak napisał rozbieżne. Ponadto jakoś tak dziwnie się ślizgnął co do zbieżności kół tylnych [wscieklosc] czyżby wg gościa nie miała ona wpływu na prowadzenie auta? A może niedouczenie, a może nie był na wykładach, a może oglądał auta tylko ze sztywną tylną osią? Coś jest nie wtenczas :roll:
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl