lysy2 pisze:
w teorii masz racje, choc wystarczy tylko odpiac kleme i w ten sposob sprawdzac prad ladowania (latwiej), ale zwykly miernik ma zakres 10A, lepszy np. metex ma 20A, a spodziewany jest rzedu 50A - wiec jak zmierzysz?
ja nie widzialem jeszcze akku co ma 12,6V i nie zakreci silnikiem
jak moj mial kiedys 12,1V to lekko pierdnal , ale juz 12,4V powoli rzezilo.
Ja nie mam problemu z zakręceniem silnika- zawsze odpali, ale zdziwilo mnie zbyt niskie napiecie ladowania. Wg teorii to przy takim ladowaniu jak wspomnialem wczesniej, akumulator powinien byc niedoladowany ale jest ok, mimo ze nie jezdze na dlugich trasach. Wiec moze regulator ma juz taka konstrukcje?
Dodam, że kolega ma kubusia (w115)240d i u niego napiecie ma podobna wartośc jak u mnie i nidgy nie mial problemów zimą. Zawsze zagrzal, pyk i silnik klekocze
Co do sprawdzenia pradu ladowania to chyba nie sprawdze tego swoim miernikiem, poniewaz ma zakres tylko 10A