MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 1:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 29, 2007 8:31 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 28, 2003 10:12 pm
Posty: 623
Lokalizacja: Wrocław
Tak sobie czytam o 116... i wyczytałem, że przednie zawieszenie powstało w oparciu o rozwiązania zastosowane w C111 ( pamiętacie taką sztukę? bo ja tak). Mianowicie : podwójny wahacz i to co mnie zaciekawiło czyli system przeciwdziałający zapadaniu się. Może ktoś mnie oświeci o co chodzi z tym systemem?

_________________
___________________
OLDIK


MB W108 280SEL 69' Autobahn Kurier
Renault 11 Turbo 84' Rallye
Peugeot 309 GTI 87'
Ford Escort RS Turbo 88'
MZ TS 150 84'
Romet Pony 88'
Herz As 40'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 29, 2007 8:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

Oto auto chodzi :. ?? :.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 29, 2007 9:26 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 28, 2003 10:12 pm
Posty: 623
Lokalizacja: Wrocław
Moje C111 wygląda raczej inaczej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ale moje pytanie dotyczyło 116 ki

_________________
___________________
OLDIK


MB W108 280SEL 69' Autobahn Kurier
Renault 11 Turbo 84' Rallye
Peugeot 309 GTI 87'
Ford Escort RS Turbo 88'
MZ TS 150 84'
Romet Pony 88'
Herz As 40'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 29, 2007 9:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

oldik pisze:
Ale moje pytanie dotyczyło 116 ki


Wiem, chodziło mi oto, że jakby ktoś nie pamiętał jakie to auto to chciałem przypomniec.

To autko co pokazałeś na zdjęciach, też mi się podoba bardzo fajne, i ładne, takie sportowe.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 29, 2007 9:38 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 28, 2003 10:12 pm
Posty: 623
Lokalizacja: Wrocław
Żeluś pisze:
To autko co pokazałeś na zdjęciach, też mi się podoba bardzo fajne, i ładne, takie sportowe.

Wg mojej literatury to to jest właśnie C111.
Ale również dotczytałem że była wersja Mark2, którą właśnie Ty pokazałeś.

_________________
___________________
OLDIK


MB W108 280SEL 69' Autobahn Kurier
Renault 11 Turbo 84' Rallye
Peugeot 309 GTI 87'
Ford Escort RS Turbo 88'
MZ TS 150 84'
Romet Pony 88'
Herz As 40'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 29, 2007 11:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
oldik pisze:
to co mnie zaciekawiło czyli system przeciwdziałający zapadaniu się. Może ktoś mnie oświeci o co chodzi z tym systemem?


Chodziło o to, że w przypadku gdy urwał się sworzeń dolnego wahacza to wahacz nie opadał do końca i teoretycznie mozna było kontynouwać jazdę do warsztatu lub holować auto (na kołach). Ten sam patent zastosowano w W 123. W W 114/115 gdy urwał się sworzeń zawieszenie się zapadało...

oldik pisze:
Wg mojej literatury to to jest właśnie C111.
Ale również dotczytałem że była wersja Mark2, którą właśnie Ty pokazałeś.


Tak istotnie to jest C 111, jednak skany które wkleiłeś są błędnie datowane, bo auto które na nich jest to C 111 wersji 2. z 1970 roku, a nie z 1969 r.
Wersja 1. z 1969 roku wyglądała trochę inaczej, miała mniejsze powierzchnie szyb, mniejsze wloty powietrza (a na nich gwiazdę) i kierunkowskazy w innych miejscach. Napedzał ją silnik Wankla, trzy cylindry, każdy o pojemności 600 cm. Bezpośredni wtrysk benzyny poprzez pompę wtryskową Boscha pozwalał na uzyskanie 280 koni przy 7000 obrotów, ale tylko 294 Nm momentu w zakresie 4000-5500 obrotów. Te parametry pozwoliły temu autu przyspieaszać w 5 sekund 0-100 km/h i rozwijać 260 km/h.

Wersja 2. z 1970 roku miała już 4 cylindry po 600 cm każdy i rozwijała 350 KM przy 7000 obrotów, a moment wzrósł do 392 Nm w zakresie 4000-5500 obrotów co dawało 4,8 od 0 do 100 km/h i 300 km maksymalnej prędkości. Jednak zbyt wysoka toksyczność spalin i niezadowalający moment obrotowy (największe wady każdego silnika Wankla) sprawiły, że inż. ze Stuttgartu zarzucili próby z silnikiem Wankla.

Wersja 3. z 1976 roku i 4. z 1978 roku to rekordowe pojazdy w których tesowano pierwszy na Świecie silnik Diesla z turbiną w aucie osobowym - OM 617 A. Ten turbodoładowny Diesel rozwijał moc 190 koni (1976) i 230 (1978) z pięciu cylindrów! Pobił wiele światowych rekordów Diesla m.in. na torze Nardo we Włoszech. Wersja 3. rozwijała 250 km/h, a wersja 4. 315 km/h. W 1978 roku silnik ten (znacznie słabszy, bo 115-konny) trafił do S-klasy W 116 (tylko na rynek USA) stając się światowym hitem i zmuszając konkurencję do zmiany koncepcji luksusowych limuzyn, choć niektórzy dojrzewali do tego bardzo długo (np. BMW i Jaguar).

Wiele rozwiązań z tych eksperymentalnych pojazdów weszło do produkcji seryjnej, ale (szczęśliwie) MB nigdy nie upodobnił seryjnych aut do tych.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 30, 2007 12:49 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 06, 2006 11:14 am
Posty: 361
Lokalizacja: Kraków
Mitu pisze:
Chodziło o to, że w przypadku gdy urwał się sworzeń dolnego wahacza to wahacz nie opadał do końca i teoretycznie mozna było kontynouwać jazdę do warsztatu lub holować auto (na kołach).


A jak sie to ma do praktyki? [zlosnik]

_________________
Mercedes-Benz W116 280SE '78 - Cruiser


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl