MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 9:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 05, 2003 9:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Witam i mam pytanie w imieniu posiadacza beczki z silnikiem 230E:
Jaka może być przyczyna nierównych wolnych obrotów?? Zakres obrotów od 550 do 950 obrotów. Przy zimnym silniku ciężko jest odpalić, przez około 10 sekund silnik chodzi bardzo nierówno, przy lekko ciepłym silniku również są problemy z odpaleniem, przy ciepłym silniku problem zanika.
Oto, co zostało już zrobione:
- Wymiana wszystkich świec na NGK
- Wymiana filtra powietrza
- Sprawdzone ciśnienie sprężania: 11.8, 12.4, 12.8, 13.2
- Wyczyszczona przepustnica ze wszelkich osadów
- Sprawdzony poprzez wymianę czujnik temperaturowy od wtrysku
- Zapłon został sprawdzony i ustawiony prawidłowo
Dalsze propozycje mechaników:
- Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego dającego sygnał do komputera
- Wymiana przepustnicy
- Wymiana gumy łączącej przepustnicę z kolektorem
- Wymiana aparatu wtryskowego
Czy ktoś ma jeszcze jakieś propozycje, co może być przyczyną takiego a nie innego stanu rzeczy?? Chodzi o to, żeby nie wymieniać bezsensownie połowy osprzętu silnika ;) Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2003 8:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
stawiam na mieszanke paliwowo powietrzna!
Jak odpalisz to poniuchaj spaliny czy smierdza bardzo nieprzepalonym paliwem i jak dasz po gazie czy kopci na czarno?
jeszcze jedno na zimnym silniku (to powyzej tez) gwaltownie dodaj gazu i jak sie przydlawi, to najprawdopodobniej mieszanka jest za bogata!
innym objawem zabogatej mieszanki jest gasniecie silnika w momencie ostrego hamowania podczas jazdy co jest wynikiem bezwladnego opadniecia klapki przeplywomierza!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2003 8:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
stawiam na mieszanke paliwowo powietrzna!
Jak odpalisz to poniuchaj spaliny czy smierdza bardzo nieprzepalonym paliwem i jak dasz po gazie czy kopci na czarno?
jeszcze jedno na zimnym silniku (to powyzej tez) gwaltownie dodaj gazu i jak sie przydlawi, to najprawdopodobniej mieszanka jest za bogata!
innym objawem zabogatej mieszanki jest gasniecie silnika w momencie ostrego hamowania podczas jazdy co jest wynikiem bezwladnego opadniecia klapki przeplywomierza!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2003 8:27 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
stawiam na mieszanke paliwowo powietrzna!
Jak odpalisz to poniuchaj spaliny czy smierdza bardzo nieprzepalonym paliwem i jak dasz po gazie czy kopci na czarno?
jeszcze jedno na zimnym silniku (to powyzej tez) gwaltownie dodaj gazu i jak sie przydlawi, to najprawdopodobniej mieszanka jest za bogata!
innym objawem zabogatej mieszanki jest gasniecie silnika w momencie ostrego hamowania podczas jazdy co jest wynikiem bezwladnego opadniecia klapki przeplywomierza i dodatkowego wzbogacenia mieszanki!

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 10, 2003 10:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Ale nam się Klucha po mistrzowsku na trzy posty rozpisał :) :) :)
Moja propozycja to przejrzenie układu wtryskowego. Jest tam taki mały "podukładzik" nie wiem jak to określić??? odpowiedzialny za odpowiednie działanie tzw. ssania. Czyli wzbogacania mieszanki na wolnych obrotach. To chyba na jakimś bimetalu jest oparte. Dobry specjalista od wtrysków sprawdzi to bez problemów :)

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2003 10:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 24, 2003 10:02 pm
Posty: 178
Lokalizacja: Łódź
A z gazem to autko jest?

_________________
Pozdrawiam
Sobiecha
MB W201 2.0D 86r.

Pan Bóg stworzył kobiete.... a Niemcy Mercedesa


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2003 2:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2003 12:27 pm
Posty: 131
Lokalizacja: Warszawa
przyczyną nierównomiernej pracy silnika moga być różne rzeczy, m.in te opisane w postach powyżej. Przyczyna w nierównomiernej pracy może leżeć w różnym cisnieniu sprężania. Po rozgrzaniu, silnik bardziej się uszczelnia i pracuje juz poprawnie.

Problemy z zapłonem mogą leżeć po stronie tajemniczego "bimetalu" [zlosnik] lub prędzej po stronie kąta wyprzedzenia wtrysku. Takie usrojstwa jak regulatory, szeczególnie starszej daty lubią się zacinać ;)

_________________
Obrazek
Dwóch wspaniałych
Osobistości nie małych
Jeden za drugiego
Jak drugi za pierwszego
Będąc w osobie jednej
Aczkolwiek nieprzewielebnej
Tworzą team niepowtarzalny
Jednakże w 100% realny.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2003 2:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2003 12:27 pm
Posty: 131
Lokalizacja: Warszawa
Aha i jeszcze przypomniał mi się post kluchy. Ma rację jesli chodzi o "niuchanie" spalin. Jest to jedna z lepszych metod jeżeli chodzi o diagnozowanie silników, w szczególności silników diesla. Tak więc nichaj spaliny do momentu w którym nie będą białe, ani czarne [zlosniki]

_________________
Obrazek

Dwóch wspaniałych

Osobistości nie małych

Jeden za drugiego

Jak drugi za pierwszego

Będąc w osobie jednej

Aczkolwiek nieprzewielebnej

Tworzą team niepowtarzalny

Jednakże w 100% realny.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 11, 2003 3:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Śpieszę z podpowiedzią, że autko nigdy nie było do tej pory zagazowywane. Dziękuję za powyższe podpowiedzi i przekażę je właścicielowi auta.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl