Witam szanownych kolegów od przeróbek i nie tylko:)
Szukałem, szukałem i mam nadal wątpliwości...
Chcę zmienić w mojej coupe z silnikiem 300D OM617... 88KM i tylnym mostem 3,46 skrzynię na 5-o biegową. Sprzedający do skrzyni dokłada cięgna (nierozkręcane, tylko ściągnięte), mocowanie, lewarek i tylną częśc wału. Mam nadzieję, że dobiorę częśc przednią tego wału i podpasuję do skrzyni. Słyszałem ze wałek w takiej skrzyni różnił się długością - czy to prawda? Kupujący zmierzył wałek i ma on długość 14 cm, z czego 3 cm przychodzi na odcinek bez frezu. Czy był tylko jeden rodzaj frezu? Czy do zestawu ww. potrzebuję jeszcze czegoś, nie licząc auta z silnikiem?

Ile cięgien ma taka skrzynia? też 3? w jakim polożeniu lewarka wrzucany jest wsteczny?czy ma ktoś może doświadczenie i może mi powiedzieć jak auto zachowuje się po zmianie skrzyni z 4 na 5-o biegową bez zmiany tylnego mostu? P.S: chętnie kupię most do w123 o przełożeniu 2,88
czy dźwignia zmiany biegów pasuje na te same otwory po poprzedniej z 4 biegami?
z Góry dziękuje za odpowiedzi. Trochę się napaliłem na tą 5-tkę
