MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 4:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 08, 2006 8:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Mam taki problem:
zimą robiłem całą geometrie przodu.
Wszystko robione było na oponach zimowych (używanych).

Geometria "komputerowa" - mechanik miał nawet presety
do W123 - więc chyba zrobił to dobrze.

Po ustawieniu było ok do czasu zmiany opon na letnie (jednoroczne).
Po zamianie zaczęło mi ściągać auto (w lewo [oczko] ).
Nie jestem pewien, ale możliwe że zamieniono miejscami felgi.


PYTANIE: czy muszę od nowa ustawiać całą geometrię na innych oponach? (zbieżność i kąty)
Czy wystarczy sama zbieżność...


Z góry dzięki za pomoc!

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 8:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Sprawdź ciśnienei w kołach. Ja swojego oponiarza prosiłem żeby mi zrobił 2 amo z przodu, a jak podjechałem na shella sprawdzić bo coś dziwnie jeździło to było 1,5 i 2,3. Wyrównałem i wszystko wróciło do normy. Inna sprawa jesli miałbyś krzywe felgi jak np ja miałem to na geometri powinni wziąść poprawkę na bicie felgi. przy odrobinie szczęscia masz wtedy pewność że z geometrii nie wyjdą jakieś cuda, nawet po zmianie kół. U mnie niestety wyszło tak sobie ale tragedii nie ma. Zanim poprawię geometrię poszukam sobie jeszcze jakiejś mniej wylatanej przekładni kierowniczej bo wiem że mechanikowi to w dokładnym ustawieniu zbieżności przeszkadzało.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 8:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 07, 2005 12:55 am
Posty: 146
Lokalizacja: józefów nad wisłą
mam to samo!! tylko na prawo!
kurde, próbowałem już inaczej pompować opony, myślałem, że to problem z zaciskiem prawy przód, ale po zrobieniu hamulców dalej to samo.. :o
tylko że ja nie robiłem geometrii, ale na zimowcyh śmigał prosto jak w mordę strzelił!

_________________
W 123 240D ASB Coupe "bekunia"
OR


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 09, 2006 7:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Mercbeginner pisze:
Nie jestem pewien, ale możliwe że zamieniono miejscami felgi.


No właśnie sprawdź (jeśli poznasz) czy felgi nie są zamienione. U mnie właśnie przy zmianie na letnie wulkanizator się pomylił i przednią prawą felgę dał na tył i przestało ściągać na prawo. A ściągało po ustawianiu zbieżności, zmianie opon na nowe i guzik. Aż tu nagle koniec problemów. Fakt, że jeśli opony były naprawdę stare z popękanymi kordami to ustawianie mogło być nieprecyzyjne, ale jak mówisz że problemy się zaczęły po zmianie opon to albo zamieniona felga albo źle wyważone koła.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 09, 2006 7:50 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
u mnie tez tak mylo: rozne ET felg na przod i tyl...
dodatkowo po kazdej zmianie opon powinno sie sprawdzic i ustawic zbieznosc na nowo.

pozdr.

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
124 3.0 CE - "NOS"
123 2.0 D - "Zielony"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 09, 2006 8:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Ja miałem podobną sytuację lecz z oponami zimowymi. Po zamianie opon stronami wszystko wróciło do normy!

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 09, 2006 8:41 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Sprawdz czy opony wrocily na miejsce z zeszlego roku i czy (jesli nie masz kierunkowych) na pewno kierunek toczenia jest taki jak byl rok temu. Popatrz na "sciecie" bieznika i sprobuj domyslec sie jak powinny byc ustawione.
Auto kupilem z 2-im kompletem opon i te z nizszym bieznikiem przyjalem jako tylnie, nastepnie popatrzylem jak jest sciety bieznik (z zew powinien byc mocniej sciety i na przednich powinien byc na zew mocniej sciety niz na tylnich)-zalozylem i GITes ;)
Ale jak wulkanizator po lataniu oponki zalozyl ja odwrotnie do wczesniejszego kierunku toczenia (opona niekierunkowa) to zaczelo sciagac-poprawil i jest OK
Mam nadzieje, ze da sie zrozumiec to co spolodzilem :)

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 09, 2006 9:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
Student pisze:
Ja miałem podobną sytuację lecz z oponami zimowymi. Po zamianie opon stronami wszystko wróciło do normy!


ja mialem tez taki fenomen. zamiana stronami spowodowala sciaganie w druga strone. pomogla zamiana przod na tyl...

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 09, 2006 10:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Dziś zamieniłem opony - nowe zdjęte z tyłu założyłem na przód.
Po tym jest lepiej - dużo mniej ściąga.

Teraz pozostaje mi tylko zbieżność i kąty.

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony śr maja 10, 2006 7:54 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 11:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
SoYeR pisze:
dodatkowo po kazdej zmianie opon powinno sie sprawdzic i ustawic zbieznosc na nowo.

pozdr.


nie ma takiej konieczności, przy wymianie felg nic się nie powinno przestawić, szkoda wydawać kasę...

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 10, 2006 8:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
berts pisze:
SoYeR pisze:
dodatkowo po kazdej zmianie opon powinno sie sprawdzic i ustawic zbieznosc na nowo.

pozdr.


nie ma takiej konieczności, przy wymianie felg nic się nie powinno przestawić, szkoda wydawać kasę...


To dlaczego na poprzednich oponach nie znosiło, a teraz nieważne
na jakich (starych, czy nowych) znosi w lewo?

To są czary jakieś... ;)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 11, 2006 6:30 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
berts pisze:
nie ma takiej konieczności, przy wymianie felg nic się nie powinno przestawić, szkoda wydawać kasę...

powtarzam za kolesiami od zbieżności...
- moim zdaniem to dość logiczne, tak jak dawanie kół do wywarzenia przed przekładką (mimo że tylko leżały w garażu przez zimę)...

- osobiście wolę sprawdzić i mieć święty spokuj. 8)

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

124 3.0 CE - "NOS"

123 2.0 D - "Zielony"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 11, 2006 1:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Mi kiedyś goście powiedzieli na geometrii, że to nie ma dla nich znaczenia, na jakich oponach ustawiają. Co fachura, to zdanie...

Maniek: wpadnij do Polkowskiego koło mnie, ma przekładnię wśród tych gratów, o których pisałem na giełdzie. Na pewno nie będzie dużo wołał. Na giełdzie jest do niego telefon, ale on potrafi byc trudno dodzwanialny. mieszka w Komorowie, w warsztacie bywa obecnie na spacerach z psem. ;)

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl