MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 12:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 11:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
jak to czytam i patrze na zdjecia biodegradacji, to az boje sie pomyslec co mnie czeka z moja czekoladka...

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 12:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
michau pisze:
jest to preparat firmy wurth


Dzwonilem do tej firmy i sam preparat nie jest strasznie drogi, ale niestety pistolet do jego nanoszenia kosztuje okolo 1Kpln, wiec musze pomyslec o czyms innym :(

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 12:24 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
michau pisze:
Dzwonilem do tej firmy i sam preparat nie jest strasznie drogi, ale niestety pistolet do jego nanoszenia kosztuje okolo 1Kpln, wiec musze pomyslec o czyms innym

Daj se siana chłopie ;) .
Krótko, w kilku słowach: wyczyść ewentualną rdzę do zdrowej blachy (na gotowo można jeszcze polecieć odrdzewiaczem, ale pamiętaj, żeby go potem dokładnie zmyć!!!). Jak wypadnie dziura, to trudno - lepsza dziura niż ma coś zostać rudego. Sie załata [oczko] . Nie stosuj cud środków na rdzę - z opisu to one może i fajne są, ale później będziesz żałował. Zabezpiecz podkładem antykorozyjnym, polakieruj, porządnie zasmaruj woskowiną [zlosnik] .
Nadkola (wnęki kół znaczy) i inne tego typu miejsca narażone na bezpośrednie działanie wody, kamieni itd zamiast kiślowoskiem :lol: dokładnie pokryj czymś elastycznym, tak jak pisał adler.
I pracuj w rękawiczkach :D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 1:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
wojz pisze:
Daj se siana chłopie .

Jak uslyszalem cene to dalem se od razu [zlosnik]

Czyli moze to wygladac tak (np. w komorze silnika)
1. Czyszczenie do golej blachy podejrzanych miejsc ewentualne latanie
2. Na to podklad np. Euroxy sie nada?
3. Czekam az podklad wyschnie
4. Na to lakier (baza) czekam az wyschnie
5. Na to klar (czekam az wyschnie)
6. Na to wosk

W miejscach narazonych na dzialanie soli, wody, kamieni etc.
1. Czyszczenie podejrzanych miejsc
2. Jesli do golej blachy, to tez podklad
3. Na to cos elastycznego (z pistoletu? z pedzla?co mozecie polecic?). Wosku niet?

A jak zabezpieczyc progi (po oczyszczeniu) tak zeby wygladaly ok?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 1:55 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
michau pisze:
Czyli moze to wygladac tak (np. w komorze silnika)
1. Czyszczenie do golej blachy podejrzanych miejsc ewentualne latanie
2. Na to podklad np. Euroxy sie nada?
3. Czekam az podklad wyschnie
4. Na to lakier (baza) czekam az wyschnie
5. Na to klar (czekam az wyschnie)
6. Na to wosk

Ja zawsze daję po dwie warstwy, i podkładu, i nawierzchniowego - na wszelki wypadek, gdyby gdzieś niedomalowane zostało itd. ( i w takich miejscach zawsze pędzlem, żadne spray'e - nie ma to jak porządnie wetrzeć :D). Zawsze lepiej 2 x pokryć, tyle, że się robota w czasie bardziej rozciąga. Ale jak wiadomo, pośpiech jest wskazany przy czymś innym.

michau pisze:
W miejscach narazonych na dzialanie soli, wody, kamieni etc.
1. Czyszczenie podejrzanych miejsc
2. Jesli do golej blachy, to tez podklad
3. Na to cos elastycznego (z pistoletu? z pedzla?co mozecie polecic?). Wosku niet?

Tutaj też na podkład daję jakiś lakier nawierzchniowy, a dopiero na niego "barana" (i wolę coś z kauczukiem niż bitumiczne). Chodzi o to, że w tych miejscach woda ma spore działanie erozyjne i dość szybko wypłukuje wierzchnią warstwę. A podkład jest, nazwijmy to "porowaty", bo jego zadaniem nie jest ochrona od zewnątrz t.j. przed czynnikami zewnętrznymi (zauważ jak wyglądają samochody z elementami wymienionymi i pomalowanymi tylko podkładem - dość częsty widok), tylko ma się go dobrze trzymać warstwa nawierzchniowa, która za to odpowiada.
Mgliście to trochę ująłem, ale chyba zrozumiesz ;).

michau pisze:
A jak zabezpieczyc progi (po oczyszczeniu) tak zeby wygladaly ok?

Myślę, że tak jak w nadkolach będzie git + nie żałować wosku w profile!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 2:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
adler1934 pisze:
Cytuj:
że oryginalnie jest tam kisiel
Pozwole się z tobą nie zgodzić.Spójrz na swoje ostatnie dwa zdjęcia.Strukturę jaka tam występuje nie otrzymasz sposobem który opisałeś.


Masz rację, ale chyba się nie rozumiemy do końca. Oryginalna elestryczna powłoka o fakturze barankowatej sięga do pewnego miejsca ponad nadkola wewnętrzne. Na pozostałej powierzchni błotnika wewnętrznego jest zbędna. W miejsce tuż nad progiem, o którym piszę jest i baran i kisiel, którym opryskano także pozostałą część błotnika wewnętrznego, a więc polakierowaną blachę. Widaczne jest to na zdjęciach.

Błotnik zewnętrzny od środka także jest barankowaty, ale i zakonserwowany żółtą mazią. Nie chcemy uzyskać kauczukowej warstwy, tylko odświeżyć to, co było nałożone w fabryce. Montaż nowych błotników i ich konserwacja to osobny temat. [oczko]

Nie widzę takiej potrzeby, żeby michau musiał usuwać oryginalnego baranka i nakładać go na nowo. Alternatywą dla BITEX'u byłaby wtedy właśnie taka powłoka jak przytoczony przez niego WURTH.

Ponieważ mercedesowski baranek pęka, blacha pod nim koroduje, puchnie, nabiera wody itd, traktuję go właśnie półprzeźroczystymi preparatami z rodziny kisielowatych. Dzięki temu widzę co dzieje się z blachą.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 4:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
A czy ten kisiel to to samo, co wosk do profili? Czy to sa dwie rozne rzeczy? Gdzie ktora stosowac?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 5:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
spójrz tutaj

http://lakierowanko.forumsplace.com/mes ... 92e9d45fc5

goście się nieźle na tym znają, chyba zacznę tam częściej zaglądać :)

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 1:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Panowie jeszcze kilka pytan:
1. jak zdjac klapke wlewu paliwa?
2. Jak zdjac zderzaki?
3. Co moze byc przyczyna opornie otwierajacych sie szyb?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 1:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
michau pisze:
3. Co moze byc przyczyna opornie otwierajacych sie szyb?


W moim mietku z 86r. topornie chodziły szyby, aż pewnego dnia jedna całkiem stanęła.. mechanicy/elektrycy nic nie uradzili.. :-? (brzęczeli coś o silniku że się zfajczył)
a wystarczyło rozebrać silniczki, przeczyścić, wyszorować szczotką drucianą i napchać smarem... śmigały aż miło... 8) [zlosnik]

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
124 3.0 CE - "NOS"
123 2.0 D - "Zielony"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 2:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Ja mam na korbke [zlosnik]

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 2:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
:oops: [zlosnik] [zlosnik]
widziałem na allegro silniczki... ;)

PS:
jak jest na korbę?? to szyba poruszana jest linką czy jest ramie...??
(bo jak linką to może być ciężko jak sie powycierają takie kółeczka po których chodzi linka... (tak miałem w seacie) wyczyszczenie i przesmarowanie tez powinno pomóc...

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

124 3.0 CE - "NOS"

123 2.0 D - "Zielony"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 5:50 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
michau pisze:
1. jak zdjac klapke wlewu paliwa?

Normalnie. Odkręcić dwie śruby.

michau pisze:
3. Co moze byc przyczyna opornie otwierajacych sie szyb?

Ciężko działające mechanizmy? - przesmarować;
coś z uszczelkami? - poskręcane, albo wylazły z prowadnic wewnątrz drzwi itp. Zdejmiesz tapicerkę (a z tego co mówiłeś wywnioskowałem, że będziesz) i stanie się jasność :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 31, 2006 7:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
szyby na korbke nie mają linek , to krzyzak przez mechanizm podnoszony do góry na zębatce która jest na mechaniźmie korbki i l półokrągłej listwie zębatej która daje temu krzyżakowi ruch do góry i na dół , uwaga jezeli ciężko chodzi ci korbka lub sie szyba zacina nie kręcic na chama zębatka jest wykonana z bardzo twardego stopu i ścina zęby na listwie do zera , próbowałem kiedyś rozwiercić taką zębatkę żeby ją nabić na ośkę silniczka, zniszczyłem 4 wiertła za ok 150 zeta i ledwo co sie udało [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 21, 2006 4:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Czas na krotki raport.
Po pierwsze zrobilem duzo mniej niz zamierzalem poczatkowo - po prostu nie starczylo czasu.

Zdazylem wymontowac:
- reflektory i kierunki
- przedni zderzak
- usmiech
- blotnik od strony kierowcy
- wszystkie gadzety od zaplonu,podcisnienia etc.w komorze silnika po stronie kierowcy
- zbiornik spryskiwacza

Nastepnie wszystko zostalo wyczyszczone, polaczenia elektryczne zabezpieczone jakas wazelinka [zlosnik], doczyszczone wszystkie rude miejsca w komorze silnika po stronie kierowcy i na nadkolu (pod blotnikiem) i na pasie przednim do czystej blachy, wstawione 2 latki w nadkolu. Nastepnie wszystkie wyszyczone miejsca pomalowane podkladem epoksydowym, na stare (byly juz) i nowe latki masa uszczelniajaca do spawow, na to od strony nadkola http://www.troton.com.pl/TROTON_PL/produkty/kons/kons_UBS.htm, a od strony komory silnika lakier, a na koniec na wszystko wosk boll. Dodatkowo zdazylem wyczyscic i pomalowac prog od strony kierowcy - metoda ta sama. Pomalowalem tez usmiech i rant blotnika, ktory wczesniej zostal uszkodzony przez za duza opone. Zderzak pod guma i od spodu mial troche rudego - zostalo to wszystko doczysczone i pomalowane corrina. Przed polozeniem kazdej warstwy powierzchnia byla odtluszczana zmywaczem silikonowym. Podstawa aku takze zostala wymontowana, wyczyszczona i pomalowana - podkladem, a pozniej czarnym matem. Udalo mi sie tez co nieco poczyscic i zakonserwowac w bagazniku. Potem wszystko poskladalem i uderzylem z powrotem do wawy (cala akcja przeprowadzona byla w Szczecinie). Ogolnie mysle, ze niezle sie wyrobilem jak na 4 dni [cool]
Kilka fotek:

Widok ogolny:
Obrazek

Latka w gornej czesci nadkola - przed obrobka (cyna):
Obrazek

Tak wygladalo pod modulem zaplonowym:
Obrazek

Trzeba bylo troche wyciac (dziadek ze szlifierka [zlosnik] ):
Obrazek

i Wstawic latke - dziwnie wyszlo, ale to czarne dookola to czysta, srebrna blacha, tylko na fotce jakos dziwnie wyszlo. Dokola widac, ile starej konserwacji zostalo usuniete:
Obrazek

I nadkole po wszystkim:
Obrazek

Komora silnika i Leszek w tle(za duzo nie widac, bo juz po wszystkim [oczko] ):
Obrazek

I jeszcze jedna sympatyczna fotka:
Obrazek

To by bylo na tyle, bo niestety uwijalem sie jak moglem z robota i nie mialem za bardzo czasu na robienie fotek, ale tak ja na pisalem zrobilem jeszcze sporo innych rzeczy.

Dziekuje wszystkim za cenne porady, a niektorym nawet za osobista wizytacje i do nastepnego razu [cool]

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl