MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 12:49 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lut 28, 2005 7:48 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Dalsze dane: przeglądając kilka modeli zauważyłem, że zbiornik pod błotnikiem w benzyniakach jest, a w dieslach nie ma. Czy w dieslach natychmiastowa regulacja reflektorów nie jest konieczna? Sprawa druga: pod ten zbiornik jest również podpięta klima, i wtedy ma on inny numer niż tylko przy regulacji świateł.
Moja teoria. Nie jest to typowy akumulator na czas postoju lecz tłumik pulsacji. Ponieważ w kolektorze benzyniaka występują duże wahania podciśnienia w takt zmiany obrotów, zbiornik gromadzi je aż do jego największej chwilowej wartości (cofaniu zapobiega zaworek) i dzięki temu uzyskujemy w miarę stałą wartość podciśnienia na odbiornikach. Druga zaleta: w momencie zamykania klap klimatyzacji następuje znaczne chwilowe zapotrzebowanie na podciśnienie, które może zostać dostarczone ze zbiornika i nie nastąpi zmiana wstępnego ustawienia reflektorów. Po wyjaśnieniu tych dodatkowych okoliczności stwierdzam że na rysunku błędu nie ma, co nie oznacza że to co napisałem wcześniej jest nieprawdą. Błędy są, sam się z nimi spotkałem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 28, 2005 11:05 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Gerri pisze:
Dalsze dane: przeglądając kilka modeli zauważyłem, że zbiornik pod błotnikiem w benzyniakach jest, a w dieslach nie ma. Czy w dieslach natychmiastowa regulacja reflektorów nie jest konieczna? Sprawa druga: pod ten zbiornik jest również podpięta klima, i wtedy ma on inny numer niż tylko przy regulacji świateł.
Moja teoria. Nie jest to typowy akumulator na czas postoju lecz tłumik pulsacji. Ponieważ w kolektorze benzyniaka występują duże wahania podciśnienia w takt zmiany obrotów, zbiornik gromadzi je aż do jego największej chwilowej wartości (cofaniu zapobiega zaworek) i dzięki temu uzyskujemy w miarę stałą wartość podciśnienia na odbiornikach. Druga zaleta: w momencie zamykania klap klimatyzacji następuje znaczne chwilowe zapotrzebowanie na podciśnienie, które może zostać dostarczone ze zbiornika i nie nastąpi zmiana wstępnego ustawienia reflektorów. Po wyjaśnieniu tych dodatkowych okoliczności stwierdzam że na rysunku błędu nie ma, co nie oznacza że to co napisałem wcześniej jest nieprawdą. Błędy są, sam się z nimi spotkałem.


Temat zrobił się doprawdy fascynujący.
Gerri, wydaje mi się, że ta teoria nie do końca jest poprawna - ja mam diesla. I zbiornik pod nadkolem. I centralny. I regulację lamp
(dla porządku dodam, że wszystkie te elementy są fabryczne, nic nie było dokładane ani demontowane).
Wydaje mi się wobec tego, że musi istnieć inne wytłumaczenie tego zagadnienia. Tylko jakie?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 28, 2005 11:13 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Zapodaj VIN jak to nie tajemnica, sprawdzę kompletację a potem będziemy myśleć nad dalszymi teoriami :P


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 28, 2005 11:21 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Gerri pisze:
Zapodaj VIN jak to nie tajemnica, sprawdzę kompletację a potem będziemy myśleć nad dalszymi teoriami :P


VIN masz u siebie ;)
12312310104737 - wszystko się zgadza.
Muszę kiedyś wpaść, nie mam DK, a fajnie by było mieć... [oczko] może dadzą [pytanie]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 01, 2005 3:59 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Cytuj:

VIN masz u siebie ;)
12312310104737 - wszystko się zgadza.
Muszę kiedyś wpaść, nie mam DK, a fajnie by było mieć... [oczko] może dadzą [pytanie]


Przykro mi... :lol: Do tego auta fabryka nie zamontowała zbiornika na nadkolu....

Jak będziesz się wybierał to daj znać, to Ci naszykuję cobyś się nie prosił [zlosnik]

Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 01, 2005 5:18 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Gerri pisze:
Cytuj:

VIN masz u siebie ;)
12312310104737 - wszystko się zgadza.
Muszę kiedyś wpaść, nie mam DK, a fajnie by było mieć... [oczko] może dadzą [pytanie]


Przykro mi... :lol: Do tego auta fabryka nie zamontowała zbiornika na nadkolu....


[zly]
Więc czemu go mam? Przyjmijmy, że został dołożony (tylko po co?) - musiał by to zrobić pierwszy właściciel. Jeździł nim niewiele i w okol. 86-87 r sprzedał komuś z mojej rodziny, stąd wiem, że nic nie było kopane w aucie. Ale chyba gdyby ten zbiornik został zainstalowany później dało by się rozpoznać niefabryczną robotę? A na 100% nie było nic demontowane (błotnik itd.) Wszystkie podłączenia węży z pneumatyką ich prowadzenie itd itp również nie wyglądają jak gdyby ktoś w to ingerował. Stąd moje zdziwienie, że być go tam nie powinno. A jak zapewne zauważyłeś, z VINem wszystko się zgadza. Szkoda, że jest zima i solą to podjechałbym i byśmy sobie pokombinowali live.

Swoją drogą, może to dzięki niemu mój centralny tak rewelacyjnie działa. Kilka tygodni stoi bez odpalania a zamkiem mogę się bawić i bawić i bawić...

Cytuj:
Jak będziesz się wybierał to daj znać, to Ci naszykuję cobyś się nie prosił [zlosnik]


[dzieki] bardzo chętnie skorzystam, tylko nie wiem jeszcze kiedy. Swoim to dopiero wiosną wyjadę a teraz musiałbym z Ojcem jego kupą przyjechać [puke3] i to pewnie będąc przejazdem w okolicy więc nie bardzo miałbym jak uprzedzić odpowiednio wcześniej :(

Cytuj:
Pzdr.

Również :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 20, 2006 10:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Ponieważ zabrałem się za naprawę centralnego zamka więc postanowiłem odgrzać stary wątek zamiast zaczynać nowy właściwie traktujący o tym samym. Otóż tak: mam W123 240 D z roku 1983. Zamek pneumatyczny działa kilka minut po wyłączeniu silnika, stąd wywnioskowałem, iż musi być gdzieś wyciek. Korzystając z załączonych przez Valentine123 i Cem rysunków i opisów postępowania w innych wątkach opracowałem sobie w zarysie plan działania. Jednakże jakiś czas temu zacząłem kojarzyć cichy pisk dochodzący z okolic deski rozdzielczej a pojawiający się po wyłączeniu silnika z działaniem lub nie zamka centralnego. Rozebrałem więc dolne pokrywy i zajrzałem od dołu na przewody elektryczne i ciśnieniowe biegnące pod deską rozdzielczą. Po kilku próbach okazało się, że źródło pisku jest jednak w komorze silnika a zamieszany w sprawę jest żółty (bez pasków) przewód powietrzny biegnący do drzwi kierowcy. Przewód ten jest połączony złączką gumową z żółtym rozgałęźnikiem znajdującym się w komorze silnika.
Obrazek
Do owego rozgałęźnika wchodzi jeden przewód (ten wychodzący z gumowego czwórnika) a wychodzą dwa (między innymi ten żółty). Gdy ścisnę gumową złączkę pisk ustaje. Teraz pytanie: czy ten żółty rozgałęźnik pełni też rolę zaworu zwrotnego? Czy pisk oraz jego brak po zaciśnięciu złączki może być spowodowany zanikiem podciśnienia?
Po kilku dniach wyjaśniło się parę rzeczy. Ten żółty rozgałęźnik to zawór zwrotny, który zresztą jest sprawny. Sprawdzałem też kolejne zamki w drzwiach i klapce wlewu paliwa odcinając po kolei bolcami doprowadzenie podciśnienia. Nie do końca jestem przekonany czy dobre wnioski wysunąłem ale wychodzi na to, iż uszkodzenie (czyli niesczelność) jest w zamku "głównym" czyli w drzwiach kierowcy. Teraz pytanie czy cylinderek z tłoczkiem sterujący innymi zamkami można w jakiś sposób uszczelnić? czy to jest rozbierale?

Student


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl