MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 7:41 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 01, 2006 5:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Witam serdecznie i pozdrawiam wszystkich z forum.
Jeśli ktoś mógłby pomóc mi w odkowowaniu mojej MB123. Po przejrzeniu forum (starszego też) zdążyłem się nieco dowiedzieć ale przy próbie skorzystania z dekodera pokazały się błedy. Chciałbym się dowiedzieć wszystkich szczegółow a te które się pokazały to znam czyli typ, model.
Samochód odkupiłem 2,5 roku temu i mam zarejestrowany na siebie. W dowodzie stoi MB 300 z numerem nadwozia 12313010123120 i numerem silnika, który pochodzi z 1984r. Celowo nie podaję numeru silnika bo to była ponoć przekłdka. Chcę poznać dane jakie można odczytać z tabliczek.
Jeżeli fotki nie są czytelne lub nie potrafiłem ich prawidłowo wkleić to podaję dane z tabliczek:
numer: 12313010123120
druga: 8262584 1 45
123130 10
41731 2 861
411 512 550 591
Dołaczam fotki obu tabliczek oraz dla oka wyglądu zewnętrznego. Oznaczenie na klapie celowo zamazałem. Po rozkodowaniu opiszę co jest rzeczywistości.
Z góry dziękuję za pomoc i jeszcze raz pozdrawiam wszystkich, ted43
[img]file:///D:/Zdj%EAcia%20MB/Nunery/001.JPG
[/img]file:///D:/Zdj%EAcia%20MB/Nunery/002.JPG
[img]file:///D:/Zdj%EAcia%20MB/Nunery/003.JPG
[/img]file:///D:/Zdj%EAcia%20MB/Nunery/004.JPG
[img]file:///D:/Zdj%EAcia%20MB/Nunery/005.JPG[/img]

Dodano po 6 minutach.:

[file:///D:/Zdj%EAcia%20MB/Nunery/005.JPG/img]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 01, 2006 10:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Wrzucam fotki za Teda43:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dodano po 11 minutach.:

Na podstawie tabliczek można powiedzieć:
-300D
-skrzynia ręczna
-kierownica po lewej stronie
kolor 861->silver green metalic
wypas:
411-szyber-dach
512-radio Becker Europa
550-hak holowniczy
591-szyby atermiczne ,podgrzewana tylna szyba

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 01, 2006 11:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Witam serdecznie wszystkich
Dzięki za pomoc w rozkodowaniu.
A teraz chwila prawdy.
Kiedy go kupiłem wiedziałem, że ma silnik zamieniony na 230E czyli M102 na mechanicznym wrtsku. Nie miał haka i jesli ktoś się przyjrzy na szyby boczne po stronie kierowcy to ich odcień jest inny niż pozostałych. Tak wogóle to była w bardzo dobrym stanie. Siedzenia w skórze może nieco podniszczonej ale w stanie zadowalającym. Radia nie dostałem przy zakupie więc przłożyłem Blaupunka z rozbitego fiata. Antena nie jest oryginalna ale jest i jak na razie nie działa automatycznie. Druga (20 cm) służyła do instalacji głośnomówiącej telefonu Nokia. Przebieg 300 tyś km. Dodatkowo była instalacja gazowa holenderska. Były niewielkie problemy z pracą na gazie jak po jeździe przy 120 km/h schodziłem na niższe wartości. Nawet potrafiła zgasnąć i miała trudności z odpaleniem. Dodatkowym problemem był zapchany filtr paliwa. Parownik zamieniłem po jakis trzch miesiącach z rozbitego mojego fiata Uno z instalacją po 70 tyś km. Nie powiem, że po wymianie wszystkie problemy znikły. To jednak jest dość obszerny temat więc może innym razem. Wogóle szukałem i nadal szukam wszystkich informacji na temat instalacji gazowych pracujących z silnikami na wtrysku a w szczególności z silnikiem M102.
Co jest dzisiaj. Niewielkie odnowienie po roku użytkowania malowania z reperacją widocznych ubytków po czerwonym. Jakość różna bo nieco kolor nie wyszedł przy doborze. Miesiąc temu wymiana łożysk kół tylnych, toczenie tarcz i wymiana klocków (komplet cztery koła) i szczęk tylnych, wymiana linki głównej ręcznego, wymiana wszystkich sprężyn zawieszenia i wahaczy ze sworzniami z przodu oraz końcówek drążka tylnego zawieszenia. Drobne spawy układu wydechowego i ogólna konserwacja podwozia.
A teraz najważniejsze: przednie sprężyny musiały być przycięte bo za wysoko stał po ich założeniu. Nadal nie wiem jakie powinny być. Zostały kupione do modelu 123 130 z silnikiem diesla. Jak już wiadomo u mnie silnik jest 230 w benzynie. Z tąd uwaga jaką napisałem chyba do "zaklinacza" by przy zamianie zwrócić uwagę na przednie sprężyny.
Nieco się rozpisałem ale już kończę. Sporo czytałem na forum o różnych dolegliwościach posiadaczy MB123. Tej żimy z uwagi na uszkodzenie przewodu paliwowego zastanawiałem się czy nie zamienić benzyny na diesla. Rozmyślałem nad silnikiem 2,5l od 190 z turodoładowaniem. Czas pokaże jeszcze.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl