MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 26, 2025 5:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 16, 2003 1:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Wymieniłem wreszcie tylny most w moim 114 bo już ostatnio mocno huczał i jest ok po prostu inny samochód [zlosnikz]
Z ciekawości rozmontowałem też stary i wielce się zdziwiłem po pierwsze olej po 35tyś km był bardzo brudny i jakby spalony a po umyciu elementów przekładni okazało sie ze wszystkie powierzchnie nie pracujące są pokryte rdzą a koło talerzowe ma dodatkowo na zębach wżery i złuszczenia powierzchni mało tego całe ma lekko niebieskawy kolor co dowodzi temperatury rzędu ok 300-400st C.
Zaznaczam że most był orginalnie ustawiony i moje zabiegi przed zamontowaniem ograniczyłem do umycia wewnątrz ropą i pomalowania zewnątrz+wymiana simmeringów półosi.Wałek atakujący przekładni "nie ruszany".
Co było przyczyną?
Mój znajomy fachowiec starej daty twierdzi że albo za duże obciążenia mostu (ale nie przesadzajmy M110 nie jest aż tak mocny to nie 6,3) albo za słaby olej i tu dochodzimy do sedna bo zastosowałem UWAGA MOBIL 85W90 czyli podobno dobry przewyższa chyba stare oleje SAE 90 stosowane w latach 70.
Skąd korozja?
Wody w oleju nie było prawdopodobnie olej zawierał resztki kwasu pochodzące z rafinacji dokladnie nie wiem bo nie jestem chemikiem.
Na razie wlałem w "nowy" most Hipol tej samej klasy i zobaczę jak będzie po 1000km ale co wlać póżniej?
I tu pytanie na jakich olejach jeżdzicie?
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia?
Może olej syntetyczny do przekładni?

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2003 11:37 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ja wiem, ze jak sie oglada silniki jezdzace na Selektolu i silniki jezdzace na czymkolwiek zachodnim to roznica powala. Moze w tym moscie przed Twoja kadencja bylo cos innego, kiedys. Moze przez jakis czas nic, a wtedy skutkow nie usuniesz zalewajac most olejem...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2003 11:58 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Castrol EPX 80W90

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2003 12:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Ocet pisze:
Ja wiem, ze jak sie oglada silniki jezdzace na Selektolu i silniki jezdzace na czymkolwiek zachodnim to roznica powala. Moze w tym moscie przed Twoja kadencja bylo cos innego, kiedys. Moze przez jakis czas nic, a wtedy skutkow nie usuniesz zalewajac most olejem...

To prawda ale most był w dobrym stanie bo bym go nie montował stąd moje zdziwienie :o :o

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2003 10:24 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 21, 2002 10:04 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Pszczyna
a jak sprawdzić czy most jest w dobrym stanie ? trzeba go rozkręcić czy da się jakoś poznać bez rozbierania ?

_________________
pozdrawiam
Marcin Matusiński
Pszczyna W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2003 12:17 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Marcin Matusiński pisze:
a jak sprawdzić czy most jest w dobrym stanie ? trzeba go rozkręcić czy da się jakoś poznać bez rozbierania ?

Poznasz jak zalozysz i sie przejedziesz. Nie 100m, ale kilka km, tak aby olej sie zagrzal. Rozbierac :oops: za bardzo tez nie ma po co, bo po mozna go nie zlozyc tak jak trzeba, a ze kola wygladaja ok, to nie znaczy ze nie bedzie halasowal.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2003 12:23 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
laudan pisze:
Rozbierac :oops: za bardzo tez nie ma po co, bo po mozna go nie zlozyc tak jak trzeba


Ale z tego co mi wiadomo to i tak trzeba go odrobinkę zdemontować żeby założyć pierścienie mocujące półośki....

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl