MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 11:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 21, 2005 1:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Mój silniczek pracuje nienagannie, ale na wolnych obrotach coś się zkwasiło,i teraz faluje... (na benzynie) obroty spadaja do około 500 (powinny byc w okolicach 800-1000). nie wiem co jest, gdy wrzuce go na gaz jest ok.... za wszystkie sugestie co to może być z gory dzieki, po dodaniu gazu silniczek rowniotko pracuje, wiem ze jesli podciagne ciegno gazu to problem zginie , ale to nie tedy droga....

a moze ktos wie w która strone krecic sruba regulacji obrotow, aby je podniesc/zmniejszyc??

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 4:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
zmieniłes silnik?????? [totalszok] jesli na 2,8 to zleeee trzeba było zapodac 560 [cool]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: pn lis 21, 2005 5:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
JaKon pisze:
wiem ze jesli podciagne ciegno gazu to problem zginie , ale to nie tedy droga....
a moze ktos wie w która strone krecic sruba regulacji obrotow, aby je podniesc/zmniejszyc??


No właśnie, kto Ci podpowiedział, że obroty reguluje się cięgłem gazu? [szalone] Na paliwie regulujesz obroty śrubą na zaworze powietrza dodatkowego. Obróć śrubą o 1/4 i już wyraźnie będzie słychać czy obroty wzrastają czy przeciwnie, z tego co pamiętam to wkręcając zmniejszasz a wykręcając śrubę zwiększasz obroty. Ale musi być jakaś przyczyna zmiany obrotów.......... 1000 obr/min to za dużo, rozgrzany M110 powinien mieć w zależności od rodzaju silnika od 750-850 obr/min +/- 50 dokładnie tak jak jest w moim [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 22, 2005 9:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
i w moim tez tak bylo mial dokladnie 800obr 8) (mam obrotomierz), mysle ze spadla jakas gumka, lub ciagnie gdziec lewizne, bede musial to dokladniej zbadac

Cytuj:
No właśnie, kto Ci podpowiedział, że obroty reguluje się cięgłem gazu?

Nikt mi nie powiedział, napisałem ze moge sie pozbyc tak problemu, ale również napisałem:
Cytuj:
ale to nie tedy droga....


A co do:
Cytuj:
Na paliwie regulujesz obroty śrubą na zaworze powietrza dodatkowego.
to ktora sruba to jest, bo myslalem ze do wszelkich regulacji sluzy ta sruba ktora sie kreci przez otwor w filtrze....



A tak pozatym to z doswiadczenia wiem ze jesli winna jest lewizna, to na regulacje autko nie zareaguje...
pozatym z silniczkiem definitywnie jest wszystko ok, wiec w razie podpowiedzi prosze sie nie dopatrywac winy po stronie np. niedomagan motoru... sa to na 100% nastawy lub jakas guma ktora spadla/puszcza powietrze....

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 22, 2005 9:35 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
JaKon pisze:
bo myslalem ze do wszelkich regulacji sluzy ta sruba ktora sie kreci przez otwor w filtrze

Przeciez niedawno o tym było. Ta na rozdzielaczu paliwa jest do regulacji mieszanki.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 22, 2005 12:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
JaKon pisze:
bo myslalem ze do wszelkich regulacji sluzy ta sruba ktora sie kreci przez otwor w filtrze

Taaa, palnąłem któregoś dnia taką gafę, że obroty się reguluje kluczem imbusowym na mieszalniku, ale szybko zostałem poprawiony... tym możesz sobie wyregulować to jaką chmurę chcesz za sobą zostawiać. :-P

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 22, 2005 6:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
JaKon pisze:
i w moim tez tak bylo mial dokladnie 800obr 8) (mam obrotomierz), mysle ze spadla jakas gumka, lub ciagnie gdziec lewizne, bede musial to dokladniej zbadac

to ktora sruba to jest, bo myslalem ze do wszelkich regulacji sluzy ta sruba ktora sie kreci przez otwor w filtrze....

A tak pozatym to z doswiadczenia wiem ze jesli winna jest lewizna, to na regulacje autko nie zareaguje...

pozatym z silniczkiem definitywnie jest wszystko ok, wiec w razie podpowiedzi prosze sie nie dopatrywac winy po stronie np. niedomagan motoru... sa to na 100% nastawy lub jakas guma ktora spadla/puszcza powietrze....


Więć tak myślałem, że lewe powietrze, raczej tak same z siebie te silniki nie tracą obrotów, może mały wystrzalik LPG kolega miał. [oczko] NIE RUSZAJ śruby przy rozdzielaczu paliwa bo sobie sam nie dasz rady i zaczną się problemy. Tą śrubę ruszysz o kilka minut i możesz sobie narobić niezłego bigosu. [szalone] Śruba która mozna regulować obroty to taka duża (raczej plastikowa) śruba dość nisko "za aparatem zapłonowym" Dostaniesz się do niej dłuższym płaskim wkrętakiem. Ale ja bym usunął lewe powietrze bo zacznie Ci na LPG strzelać i będzie słabszy. Powodzenia.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 22, 2005 7:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
georem pisze:
o kilka minut

No może nie o kilka minut, ale stopień ponoć już potrafi uczynić widoczną różnicę. Parę mm na pewno ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Ostatnio zmieniony wt lis 22, 2005 8:25 pm przez Wookee, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 22, 2005 8:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Wookee pisze:
No może nie o kilka minut, ale stopień ponoć już potrafi uczynić widoczną różnicę. Preż mm na pewno ;)


A bo mnie zmyliły [zlosnik] Zboczenie zawodowe, im dokładniej tym lepiej. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 24, 2005 10:48 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Chłopaki mają racje śruby do regulacji mieszanki nie dotykaj sam jeśli nie masz analizatora spalin, ja raz chciałem się w takie ustawianie bawic w mojej ex 280E i po mojej regulacji musiałem oddac auto na regulacje do warsztatu [zlosnik] [oczko]

A co do lewego powietrza to najczesciej obroty rosną gdy motor zasysa lewe powietrze a nie spadaja.

powodzenia

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 24, 2005 10:53 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
AMG pisze:
A co do lewego powietrza to najczesciej obroty rosną gdy motor zasysa lewe powietrze a nie spadaja.
powodzenia


Nie zgodzę się, przytkaj ręką połowę wlotu do filtra i zobaczysz co się stanie z obrotami - u mnie obroty rosną, zmienia się mieszanka na bogatszą, jeżeli spadnie jakiś wąż, to zależnie od jego grubości obroty spadną, lub wręcz auto zgaśnie jeżeli lewego jest za dużo.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 24, 2005 11:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
georem pisze:
Nie zgodzę się, przytkaj ręką połowę wlotu do filtra i zobaczysz co się stanie z obrotami - u mnie obroty rosną, zmienia się mieszanka na bogatszą, jeżeli spadnie jakiś wąż, to zależnie od jego grubości obroty spadną, lub wręcz auto zgaśnie jeżeli lewego jest za dużo.


Z zatkaniem cześci wlotu filtra to masz racje. Ale gdy moje ex 280E zaczęła łapac lewe powietrze przez podkładke pod wtryskiwaczem obroty były wyższe (wzrosły) po wymienie podkładek powróciły .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 24, 2005 8:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
AMG pisze:
Z zatkaniem cześci wlotu filtra to masz racje. Ale gdy moje ex 280E zaczęła łapac lewe powietrze przez podkładke pod wtryskiwaczem obroty były wyższe (wzrosły) po wymienie podkładek powróciły.


A tu się zgodzę, ale to jednak zupełnie inne lewe powietrze, "Twojwe" wystąpiło w układzie paliwowym, a "moje" w układzie dolotowym. W takim wypadku objawy będą/są inne. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl