MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 7:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw sty 23, 2003 8:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
marcin280e pisze:
pp pisze:
tarczy z 1 nie mozna zamocowac do 2.! nie, nie, nie!!!! sprawdzone empirycznie!!!!


Zgadza się wszystkie wymiary zasadnicze tarczy sa takie same tzn średnica,grubość,głębokość,rozstaw otworów służących zarówno przykręceniu do piasty jak i tych w które wchodzą końce śrub mocujących koło te tarcze różnię sie tylko wewnętrzną średnicą centrowania tarczy na piaście ta jak piszesz do 1 serii (nie dokońca jest to precyzyjne określenie) ma 69,5mm a ta do 2 serii 80mm.
I to jest cała różnica oczywiście tarcz średnicy 273mm
Pozdrawiam.



no dobrze, choc jedna kwestia sie wyjasnila. nie pasuje!

wracajac do srednicy tarcz. sprawdzalem i co nastepuje :
od modelu 200 poprzez diesle (D20,22,24,30) do 280 ce; modele z lat '67-'76 oraz wersja lang (D22,D24,V23) posiadaly tarcze o sr. 273 i 279 mm. i nie ma to tamto!!!!
dopuszczam mozliwosc pozniejszego zalecania / katalogowania min. wiekszych tarcz przez podproducentow dla niektorych modeli.
osobiscie nie widze powodu aby do D30 montowac wieksze tarcze i klocki. choc masa jest rozna, np. 200 automatic jest o 65 kg lzejszy od 300D manual, jednakze najslabszy silnik V20 ma i tak nieporownywalnie lepsze osiagi!! a i hamowanie silnikiem diesla jest o wiele skuteczniejsze.
pozdrawiam,

pp
w115 200, 1974
"chicmagnet"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 23, 2003 10:52 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Wg mnie zmiana średnicy tarcz jak również średnicy tłoczków w zaciskach jak i klocków przednich ma zwiazek z wprowadzeniem do produkcji modelu 116.Każdy producent i Mercedes też dąży do unifikacji i zmniejszenia kosztów produkcji-po co produkować dwa rodzaje tarcz,klocków i zacisków do tego samego modelu samochodu?
Stare tarcze o śr 273mm jak i zaciski i klocki wywodza sie z modeli 108,109,113 zaś do 116 skonstruowano wzmocniony układ hamulcowy i zastosowano go w 114/5 (na nie wentylowanych tarczach oczywiście) i 107(wentylowane) i póżniej 123.

Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 23, 2003 11:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
marcin280e pisze:
Wg mnie zmiana średnicy tarcz jak również średnicy tłoczków w zaciskach jak i klocków przednich ma zwiazek z wprowadzeniem do produkcji modelu 116.Każdy producent i Mercedes też dąży do unifikacji i zmniejszenia kosztów produkcji-po co produkować dwa rodzaje tarcz,klocków i zacisków do tego samego modelu samochodu?
Stare tarcze o śr 273mm jak i zaciski i klocki wywodza sie z modeli 108,109,113 zaś do 116 skonstruowano wzmocniony układ hamulcowy i zastosowano go w 114/5 (na nie wentylowanych tarczach oczywiście) i 107(wentylowane) i póżniej 123.

Pozdrawiam.


czesc,
a tego to juz nie rozumiem. w116 nie ma wzmocnionego ukl. hamulcowego, tylko odpowiednio dostosowany do masy i mozliwosci trakcyjnych pojazdu system. wprowadzono wiec ogromneeeee servo, wydajniesza pompe i wieksze dyski z wentylacja przednich! takich rzeczy nie posiada zadna seryjna 114/5!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 23, 2003 11:16 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
No ma wzmocniony w stosunku do 108,109 czyli do poprzednich modeli S klasy.A w 114/5 z tego systemu sa klocki,średnica tłoczkow przód i większe tarcze ale nie wentylowane oczywiście.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 23, 2003 11:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
to nieprawda, ze kazda firma dazyla do unifikacji. przejechali sie wlasnie na tym niemcy podczas wojny II sw. mam na mysli czolgi - imprimis! rosjanie i wielbiony przez przymanowskiego T34 pokazal w tym wzgledzie klase! :) (no i skatowany pancerz od ktorego odbijaly sie mniejsze pociski - b. sprytne w przeciwienstwie do kwadratowych lepoardow i tygrysow).

a i mercedes w tym wzgledzie ma niespodzianki, "na ten przyklad" w114/5:
rozne kostki przerywacza kierunkowskazow, wielokliny, wspomniane juz tarcze, pompa wspomagania, dzwignia hamulca pomocniczego, mocowanie mostu, aso.asf.
bywaj, pio.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 23, 2003 11:23 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Właśnie zmiany są dowodem na unifikacje z innymi modelami i poprawianiem przez fabrykę nie do końca dobrych(droższych w produkcji)rozwiążań.

Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl