marcin280e pisze:
pp pisze:
tarczy z 1 nie mozna zamocowac do 2.! nie, nie, nie!!!! sprawdzone empirycznie!!!!
Zgadza się wszystkie wymiary zasadnicze tarczy sa takie same tzn średnica,grubość,głębokość,rozstaw otworów służących zarówno przykręceniu do piasty jak i tych w które wchodzą końce śrub mocujących koło te tarcze różnię sie tylko wewnętrzną średnicą centrowania tarczy na piaście ta jak piszesz do 1 serii (nie dokońca jest to precyzyjne określenie) ma 69,5mm a ta do 2 serii 80mm.
I to jest cała różnica oczywiście tarcz średnicy 273mm
Pozdrawiam.
no dobrze, choc jedna kwestia sie wyjasnila. nie pasuje!
wracajac do srednicy tarcz. sprawdzalem i co nastepuje :
od modelu 200 poprzez diesle (D20,22,24,30) do 280 ce; modele z lat '67-'76 oraz wersja lang (D22,D24,V23) posiadaly tarcze o sr. 273 i 279 mm. i nie ma to tamto!!!!
dopuszczam mozliwosc pozniejszego zalecania / katalogowania min. wiekszych tarcz przez podproducentow dla niektorych modeli.
osobiscie nie widze powodu aby do D30 montowac wieksze tarcze i klocki. choc masa jest rozna, np. 200 automatic jest o 65 kg lzejszy od 300D manual, jednakze najslabszy silnik V20 ma i tak nieporownywalnie lepsze osiagi!! a i hamowanie silnikiem diesla jest o wiele skuteczniejsze.
pozdrawiam,
pp
w115 200, 1974
"chicmagnet"