MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
jak wylaczyc silnik w w115 (d) ? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=7724 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | respector [ czw sie 26, 2004 7:46 pm ] |
Tytuł: | jak wylaczyc silnik w w115 (d) ? |
witam, ...jak w temacie (prosze sie nie smiac). Auto kupilem niestety od posrednika, ktory nim nigdy nie jezdzil, tak wiec wszystkie tajniki musze odkrywac sam (w czym jest nawet pewien smaczek ![]() W beczce wszystko opieralo sie na ukladzie pneumatycznym, a w razie czego byl awaryjny przycisk do zatrzymania silnika. Tutaj tego nie ma. Domyslam sie, ze celem wylaczenia motoru musze nadusic "hebel" (czy jak to sie fachowo nazywa), ktory sluzy rowniez do grzania swiec i uruchomienia rozrusznika. Sek w tym, ze wcisniecie do konca powoduje tylko delikatne zmniejszenie obrotow. Pomozcie, bo "duszenie" silnika na 4 i hamulcu nie nalezy do czynnosci eleganckich... pozdrawiam, Michal. |
Autor: | Bukol [ czw sie 26, 2004 7:51 pm ] |
Tytuł: | |
Musisz wyregulować naciąg hebelka. Czasmi może pomóc dokręcenie śruby mocującej przy desce rozdzielczej. Miałem tak w mojej 123 200D. Ale przycisk do wyłączania silnika powinien być pod maską! |
Autor: | respector [ czw sie 26, 2004 8:04 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Musisz wyregulować naciąg hebelka. Czasmi może pomóc dokręcenie śruby mocującej przy desce rozdzielczej. Miałem tak w mojej 123 200D. Ale przycisk do wyłączania silnika powinien być pod maską!
Dzięki - tak właśnie myślałem, że to coś z tą linką pewnie. A co do przycisku, to albo ja ślepy jakiś jestem albo nie ma! W beczce trudno było nie zauważyć o ile dobrze pamiętam - intensywnie czerwony przycisk z naklejką "emergency stop", a tutaj nic mi sie podczas pobieżnych oględzin nie rzuciło w oczy... Czy to wogóle możliwe, żeby tego nie było? pozdrawiam, Michal. |
Autor: | AMG [ czw sie 26, 2004 10:56 pm ] |
Tytuł: | |
Co do gaszenia to Bukol ma racje, ale jesli chodzi o 115 to raczej nie mialy przycisku do STOP-owania silnika. |
Autor: | DAVID [ czw sie 26, 2004 11:14 pm ] |
Tytuł: | |
dokladnie w mojej 115 nie ma czegos takiego przy pompie a w 123 mam |
Autor: | kruszyn [ pt sie 27, 2004 8:50 am ] |
Tytuł: | |
to ja ci tylko jeszcze jedno podpowiem bo sam to przeszedlem i az mi glupio bylo ......... nie probuj wyciagac kluczyka przy wyciagnietym heblu ..... na poczatku nie wiedzialem tego i rozebralem pol samochodu zanim doszedlem ze zaciety kluczyk to wina tego ze nie wcisnalem hebla ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | respector [ pt sie 27, 2004 10:40 am ] |
Tytuł: | |
kruszyn pisze: to ja ci tylko jeszcze jedno podpowiem bo sam to przeszedlem i az mi glupio bylo ......... nie probuj wyciagac kluczyka przy wyciagnietym heblu ..... na poczatku nie wiedzialem tego i rozebralem pol samochodu zanim doszedlem ze zaciety kluczyk to wina tego ze nie wcisnalem hebla ![]() juz za pozno... ![]() kruszyn pisze: i jeszcze w razie jak nie bedzie gasil z hebla sprawdz czy masz te 3 gumki w calosci przy lince przy pomopie
![]() ![]() ![]() Gumki mam. Dokonalem wstepnej regulacji przy uzyciu pokretla na desce, tak jak radzil Bukol. Jest lepiej, ale jeszcze nie calkiem dobrze. Udaje mi sie wylaczyc silnik w 50% przypadkow. Nie jest to wynik, ktory mnie zadowala, tak wiec pobawie sie dzisiaj z regulacja linki... pozdrawiam, Michal. |
Autor: | Bukol [ pt sie 27, 2004 12:40 pm ] |
Tytuł: | |
AMG pisze: Co do gaszenia to Bukol ma racje, ale jesli chodzi o 115 to raczej nie mialy przycisku do STOP-owania silnika.
Nawet 240D 3.0? Te też nie miały? A druga seria? |
Autor: | AMG [ pt sie 27, 2004 3:03 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: AMG pisze: Co do gaszenia to Bukol ma racje, ale jesli chodzi o 115 to raczej nie mialy przycisku do STOP-owania silnika. Nawet 240D 3.0? Te też nie miały? A druga seria? Druga seria czy pierwsza nie mialy. a 240D 3.0 chyba mialy jako jedyne ale glowy za to nie daje ... |
Autor: | kuba [ sob sie 28, 2004 8:18 am ] |
Tytuł: | |
witam, miały przycisk, przynajniej 115 drugiej serii, które miałem, ale nie egzystujący samodzielnie jak w beczce, tylko na systemie cięgieł w postaci wygiętej blaszki, która umożliwiała przyłożenie palca i naduszenie. cięgła poruszały się wtedy odwrotnie niż przy dodawaniu gazu, w moim 240 3.0 jest podobnie. pozdrawiam |
Autor: | wodzirej [ śr sie 22, 2012 12:15 pm ] |
Tytuł: | Re: jak wylaczyc silnik w w115 (d) ? |
Dobra - hebel. Mam nawet takie urządzenie Powracam z silnika benzynowego do oryginalnego diesla i mam pytanie jak to podłączyć? Które styki są do rozrusznika, które do grzania świec (W115, 200d 76 r.)? Byłbym także wdzięczny za zdjęcie podłączenia linki od hebla - mam hebel z prostokątną końcówką na końcu linki i trochę nie wiem, jak go podłączyć - bo w dźwigni przy pompie jest zwykła dziurka na linkę... Nawiasem mówiąc - jak w w115 jest rozwiązany system grzania świec? U mnie tej instalacji zupełnie nie ma, a mam doświadczenie tylko z tymi w w123 oraz w124? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |