MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Krótka sesja Rudolfa
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=66760
Strona 1 z 3

Autor:  jakub0780 [ czw cze 18, 2015 10:09 pm ]
Tytuł:  Krótka sesja Rudolfa

Wprawdzie jeszcze nie jeździ... :) ale wygląda całkiem ok :)

Załączniki:
IMG_0463.JPG
IMG_0463.JPG [ 295.45 KiB | Przejrzano 4451 razy ]
IMG_0462.JPG
IMG_0462.JPG [ 41.89 KiB | Przejrzano 4451 razy ]
IMG_0461.JPG
IMG_0461.JPG [ 144.16 KiB | Przejrzano 4451 razy ]
IMG_0459.JPG
IMG_0459.JPG [ 180.62 KiB | Przejrzano 4451 razy ]
IMG_0457.JPG
IMG_0457.JPG [ 320.14 KiB | Przejrzano 4451 razy ]
IMG_0455.JPG
IMG_0455.JPG [ 36.62 KiB | Przejrzano 4451 razy ]
IMG_0454.JPG
IMG_0454.JPG [ 295.99 KiB | Przejrzano 4451 razy ]
IMG_0452.JPG
IMG_0452.JPG [ 235.05 KiB | Przejrzano 4452 razy ]
IMG_0451.JPG
IMG_0451.JPG [ 34.75 KiB | Przejrzano 4452 razy ]
IMG_0449.JPG
IMG_0449.JPG [ 286.95 KiB | Przejrzano 4452 razy ]

Autor:  jakub0780 [ czw cze 18, 2015 10:16 pm ]
Tytuł:  Re: Krótka sesja Rudolfa

kolejne 10

Załączniki:
IMG_0473.JPG
IMG_0473.JPG [ 303.57 KiB | Przejrzano 4451 razy ]
IMG_0472.JPG
IMG_0472.JPG [ 27.94 KiB | Przejrzano 4451 razy ]
IMG_0470.JPG
IMG_0470.JPG [ 340.79 KiB | Przejrzano 4451 razy ]
IMG_0469.JPG
IMG_0469.JPG [ 10.4 KiB | Przejrzano 4451 razy ]
IMG_0468.JPG
IMG_0468.JPG [ 25.31 KiB | Przejrzano 4451 razy ]
IMG_0466.JPG
IMG_0466.JPG [ 29.01 KiB | Przejrzano 4451 razy ]
IMG_0465.JPG
IMG_0465.JPG [ 37.93 KiB | Przejrzano 4451 razy ]
IMG_0464.JPG
IMG_0464.JPG [ 34.21 KiB | Przejrzano 4451 razy ]

Autor:  jakub0780 [ czw cze 18, 2015 10:20 pm ]
Tytuł:  Re: Krótka sesja Rudolfa

Silnik niestety milczy... kompresja wyszła kiepska... mechanik stwierdził, że rozrusznik kręci zbyt wolno i należy go przejrzeć, jak również że trzeba sprawdzić luzy zaworów. Ze względu na moją pracę ogarnę to najszybciej za 4 tyg. Czy ktoś może w ostatnim czasie remontował OM617 i mógłby podpowiedzieć gdzie (nie licząc ASO) szukać części do tego silnika?

Autor:  REKIN-M5 [ czw cze 18, 2015 11:41 pm ]
Tytuł:  Re: Krótka sesja Rudolfa

Ladniutka...naprawde ladniutka..
A swoja droga jezeli dlugo stala..zalal bym cylindry jakims preparatem co odpusci pierscienie na cylindrach..najlepiej wykrecic wtryski albo jeszcze lepiej swiece zarowe . I na puscic strzykawka kilka krotnie w ciagu tygodnia czegos na ,,odmrozenie``pierscieni ..ja uzywalem najpierw zwyklej ropy po dobie dolewka I powolny obrut silnika kluczem za wal,a nie rozrusznikiem...potem mozesz zastosowac cos mocniejszego..olej rozmieszany z benzyna /ja nawet doladowalem wd/40 wkoncu jezeli bylby martwy silnik, to go juz nie zamordujesz ,a mozesz jedynie wzmocnic.. ;-) .I po 5/7 dniach oczywiscie obracac silnkiem,,,zlac olej silnikowy , przelac silnik zwykla czysta ropa niech wyplucze syf z miski,,,odczekac 12-24h. Zalac swierzym olejem I probowac palic ,jezeli swierzy diesel w baku nowy filtr paliwa,sprawna pompke paliwowa I czysty filtr powietrza to nawet zakatowane 300d a odpali..pokusil bym sie o wyczyszczenie I przegladniece rozrusznika, pamietaj kazdy merc musi miec tzw kopa ...slabo krecac nie zapali no I mocny akumulator..mysle ze zapali,,bez problem.pozdrawiam I daj znac co w praniu wyszlo

Autor:  jakub0780 [ czw cze 18, 2015 11:52 pm ]
Tytuł:  Re: Krótka sesja Rudolfa

Dzięki Rekin.... tak wiem kilka osób już mi doradzało naftę do cylindrów... problem w tym że sprzedający jeszcze w stanach próbował go odpalać ... i mu nie poszło... tak więc uznałem, że podobne zabiegi są już i tak bez sensu... jeżeli coś miało się po zacierać, jest już po zacierane :) Dla mnie ważnym było nadwozie.... po oględzinach 99 proc. bez rdzy i prawie pełna dokumentacja auta jak również kompletne dobrze zachowane wnętrze. Silnik niemalże zawsze można zrobić, podobnie jak skrzynie

Autor:  _me: how_ [ pn cze 22, 2015 2:16 pm ]
Tytuł:  Re: Krótka sesja Rudolfa

Od czego sa te zderzaki? Dzwiny jakis taki, do /8 nie podobny.
Nie sugeruj sie tymi probami jankesa. To jest bardzo idiotoodporny silnik. Oczywiscie mozna zabic go w kwadrans jak kazdy silnik spalinowy, ale bardzo czesto przyczyna rzucenia palenia jest blaha, wystarczy isc krok po kroku eliminujac najprostsze rzeczy i jesli przyczyna nie tkwi w pompie, to wszystko da sie zrobic skromnymi srodkami i niskim nakladem kosztow. Do kruzingu od maja do listopada nie potrzeba tez ksiazkowej kompry.

Autor:  Kowal_80 [ pn cze 22, 2015 4:13 pm ]
Tytuł:  Re: Krótka sesja Rudolfa

fajne autko,gratuluje.
daj znać jak Ci idzie z zabiegami ruszenia silnika. ja też jakiś czas temu kupiłem om617a,nie ruszaną od (niby) 7 lat. zalałem na tydz tłoki naftą,ale myśle,że odrazu spłynęła do miski ;) po tygodniu jak go kręciłem to nawet kropla nie prysnęła z żadnego cylindra. i po pomiarze też wyszła beznadzieja. na wszystkich garach ciśnienie wyskakiwało od 10 do 12 atm.
narazi silnik pizłem w kąt i rzuciłem się na blacharke. jak to ogarne to wtedy rozważe wymiane pierścieni. tzn pierw zabiegi tak jak radzą Koledzy wyżej.
Pozdrawiam

Autor:  jakub0780 [ pn cze 22, 2015 5:07 pm ]
Tytuł:  Re: Krótka sesja Rudolfa

Heh.... w tamtych czasach dawali takie zderzaki za dopłatą w Dolarach ;) Na zdjęciach wyglądają dziwnie jednak na żywo są całkiem ok... optycznie wydłużają auto... według danych producenta w tej wersji ma 5 metrów bez 5 cm. Jak pisałem wcześniej rozrusznik kręci dosyć wolno i po 5 próbie akumulator jest już do połowy rozładowany. Pierwszy jaki włożyłem aku No Name 100Ah 830A, kupiłem drugi Boscha 100 Ah ale niewiele to zmieniło... różnica jest jedynie w ładowaniu Bosch potrzebuje ok 24 godzin od całkowitego rozładowania tamten był pełny po ok 12 godzinach. Po podpięciu startera pod aku rozrusznik kręcił już lepiej, słychać było nawet pojedyncze strzały :) Kompresja wyszła słaba 12,10,18,18,19 ale... pomijając już kwestię rozrusznika i zaworów przypomniałem sobie po fakcie, że dzień wcześniej próbowałem ruszyć świece... Na początku kupiłem Servicepack olej filtry i świece i inne duperele... potem z ciekawości sprawdziłem czy świece nie są po zapiekane, a przez przewody od wtryskiwaczy najłatwiejszy dostęp miałem do 1 i 2 świecy... :p zakładałem zresztą że spec będzie mierzył komprę przez świece a nie przez wtryski... więc nie bawiłem się w dokręcanie świec... spec który przybył na miejsce był dość mocno arogancki... zagotował mnie już na samym początku i w trakcie pomiaru kompletnie zapomniałem o tych świecach... nie wiem czy poluzowana świeca może mieć wpływ na kompresję... ale jeżeli tak to luźne świece, plus słaby rozrusznik plus luzy na zaworach... pozwalają przynajmniej mieć nadzieje... ;) Nominalnie wg. producenta kompresja powinna oscylować w granicach 22-24 atmosfer, mierzone jak zakładam na ciepłym silniku a minimalna wartość wynosi 15 atmosfer. Za ok 4 tygodnie będę miał trochę czasu, zawiozę go do warsztatu na regulację zaworów i w między czasie dam rozrusznik do przeglądu.

Autor:  jakub0780 [ pn cze 22, 2015 5:10 pm ]
Tytuł:  Re: Krótka sesja Rudolfa

sorry... Bosch potrzebuje ok 24 godziny do pełnego naładowania :)

Autor:  jakub0780 [ pn cze 22, 2015 5:16 pm ]
Tytuł:  Re: Krótka sesja Rudolfa

jeszcze jedna poprawka... pierwszy cylinder miał 14 :)

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr lip 01, 2015 10:38 pm ]
Tytuł:  Re: Krótka sesja Rudolfa

spokojnie zapali na takiej kompresji .W zime przy -15 to nie ale teraz powinien bez problemu.Zrob rozrusznik ,dobre aku i musi zapalić.Nic nie tracisz a mozesz zyskać.Ja kiedys miałem beczke 240d po długim postoju...matko boska,był muł i kopciła na niebiesko ..Kilkaset KM i chodziła jak nowa.Mercedes Diesel musi jezdzic.W 124 6 mies miałem teraz przycięty wtrysk-pochodził poł godziny i mu przeszło.Odpal pojezdz zrób ze 500KM i wszystko bedzie jasne.

Autor:  jakub0780 [ pn lip 06, 2015 4:39 pm ]
Tytuł:  Re: Krótka sesja Rudolfa

Dzięki serdeczne za pozytywne opinie :) co do silnika czas pokaże... najszybciej ruszę go na początku sierpnia. Mam jeszcze pytanie odnośnie układu wydechowego. Mianowicie szukam do tego samochodu tłumika środkowego. W zeszłym roku gdy rozglądałem się za częściami było zdecydowanie łatwiej. Znalazłem ofertę Bosal tyle że tłumik dla tego samochodu jest jak gdyby uniwersalny tj. ten sam dla wszystkich diesli oraz 4 cyl. silników benzynowych. Wcześniej czytałem gdzieś że tłumik środkowy do 3.0D był większy od pozostałych. Czy ma ktoś doświadczenie w tej materii?

Autor:  MartinezTychy [ pt lip 31, 2015 6:55 pm ]
Tytuł:  Re: Krótka sesja Rudolfa

Co do samego silnika i słabej kompresji to już koledzy powyżej powiedzieli wiele,ja natomiast poszedłbym krok dalej.
Słaba kompresja to nie tylko pierścienie i tłoki(zawsze możesz zalać naftą ona zdecydowanie najlepiej penetruje zapieczone pierścienie.
Zawory koniecznie trzeba skontrolować,w trakcie regulacji staraj się nie obracać zaworami niech siądą w takich pozycjach jak są unikniesz wtedy ewentualnych przedmuchów.
Kompresja może nie rzuca na kolana ale jak masz słabą kompresję i ciasne zawory stare paliwo w zbiorniku to niedociągnięcia się kumulują.
Zrób tak:
-rozrusznik musi dobrze szybko i mocno kręcić
-wyreguluj zawory
-sprawdź również czy wszystkie świece grzeją i czy grzeją równo
-jak rozpylają końcówki wtrysków
-jeśli po regulacji zaworów znacząco nie podniesie się ciśnienie na cylindrach trzeba sprawdzić czy ucieka przez nieszczelne zawory czy przez pierścienie.
Jeśli odpali zalej zbiornik świeżym paliwem z domieszką nafty możesz śmiało wlać 2 litry na zbiornik i jeździć.
Pozdrawiam.

Autor:  Stomek [ pt lip 31, 2015 7:26 pm ]
Tytuł:  Re: Krótka sesja Rudolfa

Skoro rozrusznik słabo kręci to może trzeba sprawdzić masę (na szybko zapiąć kable rozruchowe między minusem na aku i silnikiem) lub zrobić tulejki rozrusznika. Reszta jak wyżej, ten silnik musi chodzić, byle tylko zapalił.

Autor:  jakub0780 [ pt lip 31, 2015 8:28 pm ]
Tytuł:  Re: Krótka sesja Rudolfa

W poniedziałek wracam do Łodzi, na popołudnie jestem umówiony ze specem więc wszystko się okaże. Słyszałem już od wielu że TEN silnik to musi chodzić... jeżeli jest to reguła to istnieją też wyjątki które ją potwierdzają... ;) ale nie tracę nadziei i generalnie jestem dobrej myśli.

MartinezTychy paliwo jest świeże ok. 15l. zalałem do baku, wymieniłem filtr główny paliwa, zalałem go świeżym paliwem i odpowietrzyłem. Świece mam nowe i zostaną teraz założone, zamówiłem też nowe uszczelniacze na zawory. Wymienię je przy regulacji zaworów.Jeżeli silnik odpali i będzie brał olej w dużych ilościach lub kompra będzie nadal kiepska to klawiaturę będzie można wyeliminować. Wiele osób doradzało mi naftę... rozmawiałem z mechanikiem który ma mi go ogarną i mówił żebym na razie nic nie wlewał.



Stomek jeżeli był by problem z masą na silniku to świece by też nie grzały??

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/