MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 06, 2025 9:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 11, 2015 7:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
Witam
Po prawie dwoch latach poszukiwan wreszcie kupilem !!!:) Odebralem go dzisiaj z Bremen jutro wrzuce kilka zdjec Teraz krotkie pytanie... auto od 10 lat nie jezdzilo... sprawdzalem pobierznie: olej w silniku jest, tloki nie trzymaja, aku kupilem nowy swiece tez grzeja Czy jest ktos z okolicy Lodzi kto pomoglby mi ruszyc ten silnik naturalnie chodzi o OM617 ewentualnie podpowie mi co i jak...filtr oleju i paliwa zamowiony i czeka na odbior swiece nowe tez juz sa. Z gory wielkie dzieki za wszelkie wachowe wskazowki :)


Na górę
Post: pt cze 12, 2015 8:27 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Oj to masz wyzwanie. Najpierw wykręć świece i wlej trochę nafty do każdego cylindra i niech postoi z 24 godziny. Olej do wymiany (żeby było smarowanie przy pierwszym zakręceniu), paliwo w baku do wymiany a jak nie ma paliwa to może być bak do wymiany bo może być rdza od środka, płyn chłodnicy do wymiany + przepłukałbym układ z osadu. Wszystkie przewody paliwowe do przeglądu: metalowe mogły przerdzewieć szczególnie przy obejmach, gumowe mogły sparcieć. Aku, rozrusznik, paski również do przeglądu. To takie podstawowe a mogą wyjść jeszcze szczegóły.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: pt cze 12, 2015 1:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
Dzięki... na naftę jest już chyba za późno... :) sprzedający próbował go odpalić i nie wiem czy wlewał coś do cylindrów czy nie... w każdym bądź razie silnik kręcił łatwo, ciśnienie oleju szło do góry natomiast z układem paliwowym nic nie kombinował Wczoraj nie miałem zbyt wiele czasu przed załadunkiem tak więc sprawdziłem jedynie olej... był czarny jak to w dieslu, ale dosyć rzadki, zajrzałem do wałka rozrządu przez wlew oleju i jest b. czysto... Co do rdzy... samochód od początku do końca jeździł na południowo zachodnim wybrzeżu i jest z zewnątrz dobrze zachowany... błotnik przedni był lakierowany a cała reszta wygląda na oryginał... naturalnie mogę się mylić. Myślałem czy na początku nie było by najlepiej sprawdzić kompresję silnika... Jeżeli jest do d... to i tak cała zabawa nie ma sensu i najlepiej będzie od razu wyjąć cały silnik... Przebieg auta jaki wyliczyłem z książki serwisowej późniejszych rachunków to 220 tyś mil... od nowości miał dwóch właścicieli. Teraz pytanie... gdzieś czytałem że w baku jest jakiś filtr wstępny? tzw sitko które czasami się zapycha.... czy dostęp do nego jest od spodu czy od bagażnika?


Na górę
Post: pt cze 12, 2015 4:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Na początek zapomniałbym o zbiorniku i próbowałbym odpalić go na czystym i świeżym paliwie podanym z baniaka.

PS
Niedawno zadawałem podobne pytanie: viewtopic.php?f=1&t=64556
Odpaliliśmy malucha na starym oleju. Początkowo nie chciał zagadać, ale po przeglądzie układu zapłonowego i regulacji luzu zaworowego chodził jak zegarek. Olej zmieniłem dopiero po kilkukrotnym cyklu odpalania i nagrzewania do temperatury roboczej.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz cze 14, 2015 8:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
voytas pisze:
Na początek zapomniałbym o zbiorniku i próbowałbym odpalić go na czystym i świeżym paliwie podanym z baniaka.

PS
Niedawno zadawałem podobne pytanie: viewtopic.php?f=1&t=64556
Odpaliliśmy malucha na starym oleju. Początkowo nie chciał zagadać, ale po przeglądzie układu zapłonowego i regulacji luzu zaworowego chodził jak zegarek. Olej zmieniłem dopiero po kilkukrotnym cyklu odpalania i nagrzewania do temperatury roboczej.


Załączniki:
IMG_0415.JPG
IMG_0415.JPG [ 304.05 KiB | Przejrzano 4005 razy ]
IMG_0412.JPG
IMG_0412.JPG [ 245.4 KiB | Przejrzano 4005 razy ]
IMG_0400.JPG
IMG_0400.JPG [ 394.7 KiB | Przejrzano 4005 razy ]
IMG_0399.JPG
IMG_0399.JPG [ 320.37 KiB | Przejrzano 4005 razy ]
Na górę
Post: ndz cze 14, 2015 8:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
jakub0780 pisze:
voytas pisze:
Na początek zapomniałbym o zbiorniku i próbowałbym odpalić go na czystym i świeżym paliwie podanym z baniaka.

PS
Niedawno zadawałem podobne pytanie: viewtopic.php?f=1&t=64556
Odpaliliśmy malucha na starym oleju. Początkowo nie chciał zagadać, ale po przeglądzie układu zapłonowego i regulacji luzu zaworowego chodził jak zegarek. Olej zmieniłem dopiero po kilkukrotnym cyklu odpalania i nagrzewania do temperatury roboczej.



Powyżej kilka fotek Rudolfa jeszcze z Bremen :)
Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie w tym aucie znajduje się pompa zasilająca i ewentualnie jak ją sprawdzić??


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl