MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

w115 wałek kierowniczy a przekładnia łącznik/krzyżak/montaż
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=64891
Strona 1 z 1

Autor:  wodzirej [ wt wrz 02, 2014 2:44 pm ]
Tytuł:  w115 wałek kierowniczy a przekładnia łącznik/krzyżak/montaż

Witajcie,

mam pewien problem po wymianie kolumny kierownicy w mojej 115 - komplet - obudowa/wałek kierowniczy i bebechy. Wygląda to następująco - na starym wałku kierownicznym łącznik między wałkiem kierowniczym a przekładnią (przy max. rozsunięciu) obejmował obie części jak się patrzy :) - zachodził na stronę ok. 1 cm? może więcej - po wymianie kolumny kierowniczej zachodzi może z 5 mm na każdy z wałków.... nie mówiąc już o tym, że sięga tylko tego wąskiego wieloklinu na wałku przekładni (opis może mętny, ale poniżej zdjęcia)

Jak to powinno być zmontowane? - no przecież łacznika nie da się stronami zamienić?! czy wałki kierownicze były różnej długości? Auto jest bezwypadkowe, a kolumna siedzi elegancko w śrubach :) w desce.... czy ktoś wie co jest nie tak? - przekładni od podłuznicy nie odkręcałem... powoli głupieję w temacie :P Przekładnia ze wspomaganiem.

Jeśli ma ktoś pomysł - prosze niech się podzieli :) - może ja czegoś nie kumam...

Ponizej kilka zdjęć :)

Załączniki:
DSCF7329(1).JPG
DSCF7329(1).JPG [ 37.99 KiB | Przejrzano 1811 razy ]
DSCF7327(1).JPG
DSCF7327(1).JPG [ 178.24 KiB | Przejrzano 1811 razy ]
DSCF7324.JPG
DSCF7324.JPG [ 37.07 KiB | Przejrzano 1811 razy ]
DSCF7323.JPG
DSCF7323.JPG [ 129.21 KiB | Przejrzano 1811 razy ]

Autor:  piotrek16v [ pn wrz 08, 2014 10:52 pm ]
Tytuł:  Re: w115 wałek kierowniczy a przekładnia łącznik/krzyżak/mon

Witam
Mam to samo po wymianie przekładni kierowniczej w w116
i też nie wiem o co chodzi
Przecież przekładnia jest na trzech śrubach bez regulacji
kolumny nie ruszałem

Autor:  wodzirej [ czw wrz 11, 2014 2:55 pm ]
Tytuł:  Re: w115 wałek kierowniczy a przekładnia łącznik/krzyżak/mon

Ok. Problem zlokalizowany. Po zmierzeniu wałka przed i po wymianie okazało się faktycznie, że mój jest krótszy - odpowiadała za to zbyt wsunięta do środka, dolna część wałka kierowniczego - ta, ktora jest zakręcona w lączniku na zdjęciach w poprzedniej wiadomości. Różnym sposobem wyciągnałem wałek - dolną część i jest ok. Ona i tak jest zaprasowana i nie zmieni swojego położenia względem górnej części, także "modyfikacja" jest bezpieczna - po zakręceniu nie ma też mozliwości żeby wróciła na miejsce. Pasowanie oraz gumy na walku są dość ścisłe - wysunięcie nie jest takie proste....

Kwestia przynajmniej u mnie rozkminiona. Auto odzyskało połączenie kierownica - koła :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/