MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 12, 2025 5:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 19, 2005 5:01 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Witam,

Chciałbym żebyście pomogli mi rozstrzygnąć pewne niejasności co do wersji silnikowych W114.
Jest tu wielu speców i miłośników szczegółów z historii MB, ja nie jestem specem na pewno :) .

Wg. moich źródeł najmocniejszą W 114 sprzedawaną w USA była 280C. Silnik M110.921 w wersji 280C (1973-76) był gaźnikowy.
Czy wersje z wtryskiem były tylko Europę?
Jaki symbol miał silnik?
Np. w W123 280CE miał 110.984, ale były one robione od 1978.

Pytam, bo M110 w W116 280S DOHC miał symbol 110.922
podczas gdy w 280SE DOHC miał 110.985. Wydaje mi się, że te auta byłyprodukowane nieco później.
W skrócie - jakie symbole miały silniki w W114 280 CE SOHC i DOHC ??

Podobno W114 250C miał z przodu podwójny zderzak. Jak to wyglądało i w jakich latach było produkowane ?? Czy to dotyczy tylko wersji europejskich ??

I proszę o informację o poszerzonych zderzakach w W114 w wersjach USA. Czy to jest jasno określone, że np. od 1973 były szersze a wcześniej jak w europejskich? Przyznaję się, że nie sprawdziłem na www.google.com

A poza tym, to coraz mniej piszecie o W114-115 a ludzi zaczynają nękać problemy typu czy 20kPLN wystarczy na W126 [zlosnik]

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Post: śr sty 19, 2005 5:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Ensignx pisze:

Czy wersje z wtryskiem były tylko Europę?

Z tego co wiem to tak.
Ensignx pisze:
Jaki symbol miał silnik?

110 981

Ensignx pisze:
W skrócie - jakie symbole miały silniki w W114 280 CE SOHC i DOHC ??

M130 923 w modelu 250C(2,8)
M114 920 923 w modelu 250C
M114 980 w modelu 250CE
M110 981 w modelu 280CE
M110 921 w modelu 280C
Ensignx pisze:
Podobno W114 250C miał z przodu podwójny zderzak. Jak to wyglądało i w jakich latach było produkowane ?? Czy to dotyczy tylko wersji europejskich ??

Pierwsza seria oczywiście.


Ensignx pisze:
A poza tym, to coraz mniej piszecie o W114-115 a ludzi zaczynają nękać problemy typu czy 20kPLN wystarczy na W126 [zlosnik]

A no wlaśnie...fani 123 opanowali forum klubu MB/8 [zlosniki]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: śr sty 19, 2005 6:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
marcin280e pisze:
Ensignx pisze:
A poza tym, to coraz mniej piszecie o W114-115 a ludzi zaczynają nękać problemy typu czy 20kPLN wystarczy na W126 [zlosnik]

A no wlaśnie...fani 123 opanowali forum klubu MB/8 [zlosniki]

Taka prawidlowosc [hehe]
Kupic ladne w114, zeby nie mowic o c114 to jest znaczny wydatek, i dosc trudne lowy.. dodatkowo dla wiekszosci ludzi auto ani to zabytkowe, ani wygodne etc. (tekst ode mnie z forum: "6k EUR za w123 ?? Kogos mocno pogielo, za duzo mniejsza kase mozna miec wypasione w124" [zlosnik][hehe])
Tak wiec w114 to juz auto dla pasjonatow, na ogol jako kolejne auto.. a wiekszosc ludzi ledwo co jest w posiadaniu jednego samochodzika, jesli juz MB to jest to jakby nobilitacja. I najlepiej w201 za 5k zl, a potem pytania - czemu to i tamto trzeba robic, czy robic (moze sprzedac..?), jak zrobic najtaniej itd.

A ze ludzie maja coraz szerszy dostep do netu, to i coraz wiecej ich jest na forum poswieconym w114.. taka kolej rzeczy. Pozostaje miec nadzieje, ze czesc z nich w jakims momencie zauwazy, ze c114 jest piekne, ladniejsze od kazdego innego MB od w124 zaczynajac [zlosnik] (i wylaczajac c126 [oczko])

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
Post: śr sty 19, 2005 7:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Ensignx pisze:
W skrócie - jakie symbole miały silniki w W114 280 CE SOHC i DOHC ??


W114 250C (10.68 - 05.72) - silnik 114.920
W114 250C 2.8 (07.69 - 06.76) - silnik 130.923
W114 250CE (10.68 - 05.72) - silnik 114.980
W114 280C (przedseryjne 12.71, seryjne 06.72 - 08.76) - silnik 110.921
W114 280CE (przedseryjne 04.71, seryjne 05.72 - 08.73) - silnik 110.981

Silniki M110 to DOHC, pozostale to SOHC.

W114C pierwszoseryjne niezaleznie od wersji silnikowej mialo zawsze podwojny zderzak z przodu. Z tylu, niezaleznie czy pierwszo- czy drugoseryjne mialo dlugie zderzaki, tzn siegajace az do wneki kola tylnego.

Odnosnie fanow W123. Beczka jest obecnie najtanszym mercedesem na rynku, stad jej popularnosc, powoli te paleczke jednak przejmuja W201 i W124... A W114/115 wymagaja rak milosnika, musi jeszcze troche czasu minac, zanim stana sie oltimerami.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
Post: śr sty 19, 2005 7:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Ensignx pisze:
Wg. moich źródeł najmocniejszą W 114 sprzedawaną w USA była 280C. Silnik M110.921 w wersji 280C (1973-76) był gaźnikowy.


Pamiętaj, że M110.921 oferowane na rynek USA były trochę inne, niż wersja europejska. Ze względu na konieczność spełnienia rygorów dotyczących spalin, silniki te rozprężono (płaskie tłoki), zmodyfikowano gaźnik Solex 4A1, zmieniono ustawienia zapłonu, dodano kilka dodatkowych elementów i w rezultacie silnik miał tylko 130 KM lub w skrajnym przypadku 123 KM. Natomiast dziś możemy na to patrzeć z ciekawością z czysto "inżynierskiego" punktu widzenia.

Ensignx pisze:
I proszę o informację o poszerzonych zderzakach w W114 w wersjach USA. Czy to jest jasno określone, że np. od 1973 były szersze a wcześniej jak w europejskich? Przyznaję się, że nie sprawdziłem na www.google.com


Te nieszczęsne szerokie zderzaki na amortyzatorach zostały wprowadzone wraz z faceliftem w sierpniu 1973 (tzw. model year 1974). Czyli mówiąc po ludzku od 2-giej serii. Zgodnie z obowiązującym wtedy w USA prawem, przednie zderzaki miały tłumić zderzenia do 5 mil na godzinę, a tylne do 2.5 mili na godzinę. Nie był to szczęśliwy pomysł, gdyż poza wszystkim to rozwiązanie znacznie zwiększało masę samochodu. Ogromnej większości publiki te zderzaki się nie podobały, choć i dziś zdarzają się osoby, którym to egzotyczne rozwiązanie przypada do gustu.

Wszystkie modele wcześniejsze miały zderzaki europejskie.

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
Post: śr sty 19, 2005 8:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
PK2 pisze:

Wszystkie modele wcześniejsze miały zderzaki europejskie.


A czy I seria nie dostawała zderzaków z kłami tak jak było to w modelu W 110? :-?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: śr sty 19, 2005 11:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
A poza tym, to coraz mniej piszecie o W114-115 a ludzi zaczynają nękać problemy typu czy 20kPLN wystarczy na W126 [zlosnik][/quote]

Racja , też się ostatnio zastanawiam czy nie przeniosło mnie na stronę miłośników W 123/126 ?
114/115 schodzi coś na margines.....przykre.


Na górę
Post: śr sty 19, 2005 11:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Mitu pisze:
PK2 pisze:

Wszystkie modele wcześniejsze miały zderzaki europejskie.


A czy I seria nie dostawała zderzaków z kłami tak jak było to w modelu W 110? :-?


Spojrz Mitu na W114C z reklamy "Curb appeal" ktora Ci podeslalem. Tamten pierwszoseryjny W114C ma zderzak europejski.

Obrazek

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Ostatnio zmieniony śr sty 19, 2005 11:23 pm przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr sty 19, 2005 11:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Mitu pisze:
PK2 pisze:

Wszystkie modele wcześniejsze miały zderzaki europejskie.


A czy I seria nie dostawała zderzaków z kłami tak jak było to w modelu W 110? :-?


W114/115 na rynek USA dzieliły sie na 3 serie według zderzaków
-pierwsza- zwykłe zderzaki
-druga - zwykłe z kłami
-trzecia - duże zderzaki - te przepiekne [cool]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 19, 2005 11:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Sprawdzę w Katalogach Części, co się działo przed sierpniem 1973.

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
Post: czw sty 20, 2005 2:19 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
AMG pisze:
Mitu pisze:
A czy I seria nie dostawała zderzaków z kłami tak jak było to w modelu W 110? :-?


W114/115 na rynek USA dzieliły sie na 3 serie według zderzaków
-pierwsza- zwykłe zderzaki
-druga - zwykłe z kłami
-trzecia - duże zderzaki - te przepiekne [cool]


Właśnie o to mi chodziło. Nie twierdzę, że wszystkie miały, ale że w I serii zdarzały się kły.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 20, 2005 10:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Z wielką przyjemnością przeczytałem Wasze odpowiedzi i konkretne uwagi. Dzięki.

Co do zderzaków z kłami, to np. widziałem W114 250C (na pewno z M130.923) z 1972 roku, kierownicą z ringiem i zderzakami z kłami. Taka wersja przejściowa. Prezentuje się świetnie.

Jest jeszcze jeden detal o którym przypomniałem sobie czytając post kolegi PK2. Ile mocy miały te silniki - 156 czy 150 KM ?

Pozdrawiam

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 20, 2005 12:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Ensignx pisze:
Z wielką przyjemnością przeczytałem Wasze odpowiedzi i konkretne uwagi. Dzięki.

Co do zderzaków z kłami, to np. widziałem W114 250C (na pewno z M130.923) z 1972 roku, kierownicą z ringiem i zderzakami z kłami. Taka wersja przejściowa. Prezentuje się świetnie.

Jest jeszcze jeden detal o którym przypomniałem sobie czytając post kolegi PK2. Ile mocy miały te silniki - 156 czy 150 KM ?

Pozdrawiam


Co do mocy silników to bywało róznie, na różne stany silniki rózninył sie moca oraz ograniczeniami prekosci i czystosci spalin.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 20, 2005 7:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Może ma ktoś zdjęcie tych dużych zdeżaków z kłami?

Mam w swojej 115 podwójne europejskie, a w 114 pojedyńcze.
115 jest na sprzedaż, jak jej szybko nie sprzedam, to chyba zamienie.

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11062 ... G_2504.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11062 ... G_2497.jpg

Wit

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974
Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 20, 2005 9:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Wit'Old pisze:
Mam w swojej 115 podwójne europejskie, a w 114 pojedyńcze.
115 jest na sprzedaż, jak jej szybko nie sprzedam, to chyba zamienie.

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11062 ... G_2504.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11062 ... G_2497.jpg


Obydwa sa drugoseryjne. A w drugoseryjnych /8 NIE montowano podwojnych zderzakow.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl