MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 12:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 03, 2014 2:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 12, 2013 1:28 pm
Posty: 23
Witajcie,
Podczas mrozów włączyłem wycieraczki, niestety jedno ramie było przymarznięte do szyby :oops:

W wyniku tego przestało ono działać (to od strony pasażera). Ramię wycieraczki nie stawia oporu i można je luźno obracać ręką, chociaż widać, że silnik działa, tym bardziej że drugie ramię pracuje normalnie. Zapewne coś się poluzowało/spadło. Nie bardzo wiem jak dostać się do elementów poruszających ramieniem wycieraczki ? Trzeba zdemontować kratkę w podszybiu ? Jak to zrobić ? A może jest jakiś inny sposób żeby tam się dostać ?
Proszę o pomoc

pozdrawiam


Na górę
Post: pn lut 03, 2014 3:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 14, 2013 11:57 am
Posty: 147
Zajrzyj pod deskę rozdzielczą. Tam jest cały mechanizm. A co mogło się zerwać - nie wiem.


Na górę
Post: pn lut 03, 2014 5:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
W zależności czy masz nakrętkę kapturkową (0,5 i 1 seria) odkręć ją czy kabłąk (1-2 seria) to go odchyl i odkręć nakrętkę aby zdjąć całe ramię wycieraczki. Ramię jest wciskane w wieloklin z bardzo miękkiego materiału być może w tym miejscu się po prostu ślizga. Może jedynie trzeba dokręcić nakrętki, o których pisałem. Pod deską raczej nie ma co szukać chyba że ramię idące od silnika się wypięło, ale to jest praktycznie nie możliwe.
Szukaj prostych rozwiązań nie kop całego samochodu ;)

_________________
220D 1970r
250CE 1970r


Na górę
Post: pn lut 03, 2014 7:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Nie pod deskę, a pod blachę podszybia. Akcja jest taka, że pewnie obrobił się wieloklin.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt lut 04, 2014 4:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 12, 2013 1:28 pm
Posty: 23
chmielo pisze:
od blachę podszybia


No właśnie tego się obawiam
Jak tam się dostać ? Zdemontować kratkę w podszybiu ?
Ona wygląda jakby była na nitach. Jak się zabrać za jej demontaż (jeśli to o nią chodzi) ?


Na górę
Post: wt lut 04, 2014 5:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
chmielo pisze:
Nie pod deskę, a pod blachę podszybia. Akcja jest taka, że pewnie obrobił się wieloklin.

To akurat chyba najmniejszy problem, prawda?

Może nie w /8, ale w W126 rozwaliły mi się cięgna (w zasadzie plastikowe sprzęgło) napędzające wycieraczki - tego niestety naprawić sie nie dało...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt lut 04, 2014 6:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
hrn01 pisze:
Jak tam się dostać ? Zdemontować kratkę w podszybiu ?


Nie demontujesz kratki podszybia.

Otwierasz maskę i patrzysz gdzie jest silnik od wycieraczek.
Po drugiej stronie tego silnika (ale już w kabinie) jest cały mechanizm i jeżeli nie pozrywało Ci na wieloklinie od ramienia wycieraczki,
jak pisali wyżej koledzy, to szukasz na połączeniach w kabinie. Dostęp jest może trochę upierdliwy, ale tragedii nie ma.


Na górę
Post: śr lut 05, 2014 12:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 24, 2011 9:55 pm
Posty: 62
Silnik wycieraczek jest dostępny od strony komory silnika,znajduje się po lewej stronie a reszta czyli cały mechanizm jest dostępny od środka kabiny pod deską rozdzielczą.Nie ma potrzeby demontowania kratki wlotu powietrza na podszybiu-to Ci nic nie da.


Na górę
Post: czw lut 06, 2014 12:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 12, 2013 1:28 pm
Posty: 23
Sprawa okazała się prosta

amon pisze:
Ramię jest wciskane w wieloklin z bardzo miękkiego materiału być może w tym miejscu się po prostu ślizga


No się ślizgało, dociągnąłem nakrętkę i ramie wycieraczki ruszyło :lol: - dzięki za pomoc.

Co zrobić jak ten wieloklin wytrze się mocniej ? Jest jakiś pomysł na "zastępcze" mocowanie wycieraczki, czy pozostaje jego wymiana ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl