MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Montaż wspomagania kierownicy w W115
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=63621
Strona 1 z 1

Autor:  JacekPlacek [ ndz sty 12, 2014 9:30 am ]
Tytuł:  Montaż wspomagania kierownicy w W115

Witam,
Jako, że swojej mercedes używam na co dzień, a do tego w miejskim ruchu to brak wspomagania staje się wyjątkowo uciążliwy. Stąd moje przymiarki do jego montażu. Jakiś szalony jegomość chce za cały zestaw 900zł na aledrogo. Wydaje mi się to mocno przesadzone. Pompa na allegro 100zł, przekładnia od wspomy jest jedna za 50zł. Koszt przewodów szacuję na max 150-200zł. To ile on chce za ten zbiorniczek :D Czy widzicie taki montaż jako coś bardzo skomplikowanego?

A może ktoś z Was chciałby mi sprzedać taki zestaw za powiedzmy 300zł :)?

Załączniki:
3862171569.jpg
3862171569.jpg [ 32.54 KiB | Przejrzano 3806 razy ]

Autor:  heniekx [ ndz sty 12, 2014 10:16 am ]
Tytuł:  Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115

Przekładnia pasuje od beczki ale jest inny wąs i tu się zaczynają schody. Pompa musi być z osobnym zbiornikiem lub musi być zamontowana powyżej przekładni. Temat kiedyś przerabiałem i albo ulepisz coś co działa ale nie wygląda albo płacisz za oryginalne graty [hihi] Aha od beczki nie założysz plug&play bo blok silnika nie ma punktów mocowania tożsamych z beczką.

Jak ustawisz geometrię poprawnie i założysz opony + felgi w fabrycznym rozmiarze to da się jeździć bez wspomagania. Trzeba też wyrobić sobie nawyk kręcenia kółkiem tylko w ruchu a nie na postoju [hihi]

Autor:  JacekPlacek [ ndz sty 12, 2014 10:29 am ]
Tytuł:  Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115

heniekx pisze:
Jak ustawisz geometrię poprawnie i założysz opony + felgi w fabrycznym rozmiarze to da się jeździć bez wspomagania. Trzeba też wyrobić sobie nawyk kręcenia kółkiem tylko w ruchu a nie na postoju


Opony 175/80 R14 więc na mój stan wiedzy to jak w oryginale :). Nad nawykiem pracuję. A co do geometrii to nikt z pytanych we Wrocławiu pseudospeców od geometrii nie chciał się podjąć regulacji bełkocząc coś że jak się jedno ustawia to drugie się rozjeżdza.

Autor:  heniekx [ ndz sty 12, 2014 11:03 am ]
Tytuł:  Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115

Opony ok ale sprawdź felgi (szerokość i ET), nie pamiętam oryginalnych parametrów ale na forum gdzieś powinno być. Geometria to w sumie kilka śrub ale bardzo istotne jest żeby rozruszać śruby mimośrodowe w dolnym wahaczu - one odpowiadają za wyprzedzenie sworznia zwrotnicy i pochylenie koła. Rozruszaj też gwinty na drążkach kierowniczych (działają na zasadzie śruby rzymskiej). Jak wszystko przygotujesz to nawet mechanik maruda powinien sobie poradzić [hihi]

Autor:  Stomek [ wt sty 14, 2014 9:45 pm ]
Tytuł:  Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115

JacekPlacek pisze:
heniekx pisze:
A co do geometrii to nikt z pytanych we Wrocławiu pseudospeców od geometrii nie chciał się podjąć regulacji bełkocząc coś że jak się jedno ustawia to drugie się rozjeżdza.


Bo panom mechanikom sie w dupach poprzewracało i chcieliby, jak w McPersonie, pokręcić tylko końcówką ustawiając zbieżność resztę mając już jako wartości stałe jak z fabryki. Ostatnio 2 godziny mi zajęło bawienie się wszystkimi śrubkami w zawieszeniu i przy pomocy równie klasycznego , co te auta, przyrządu o nazwie GTO-2 z Precyzji Bydgoszcz w celu ustawienia takiej geometrii- uwierz ,że się da. A jeśli jest dobrze ustawiona , to jak pisze Heniek, wspomaganie jest zbędne.

Jeśli jednak się uprzesz to sprawdź , czy twój blok ma otwory gwintowane na mocowanie oryginalnej przekładni. Spotkałem się już z takimi, gdzie były tylko nadlewki. Widziałem też kombinację z przekładnią od /8 , ale pompą i mocowaniem od 123 w miejsce filtra paliwa, ale wtedy akumlator musi wylecieć w inne miejsce.

Autor:  JacekPlacek [ wt sty 14, 2014 10:38 pm ]
Tytuł:  Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115

Dzięki Panowie. Wybieram kierunek zbieżność :) za dużo zachodu z tą wspomą, a do tego jeszcze może żona by chciała zabrać jak by się łatwiej kręciło :]

Autor:  heniekx [ śr sty 15, 2014 8:21 am ]
Tytuł:  Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115

Stomek pisze:
Widziałem też kombinację z przekładnią od /8 , ale pompą i mocowaniem od 123 w miejsce filtra paliwa, ale wtedy akumlator musi wylecieć w inne miejsce.

U mnie pod maską [hihi]
Stomek pisze:
Ostatnio 2 godziny mi zajęło bawienie się wszystkimi śrubkami w zawieszeniu i przy pomocy równie klasycznego , co te auta, przyrządu o nazwie GTO-2 z Precyzji Bydgoszcz w celu ustawienia takiej geometrii- uwierz ,że się da.

No to prawda że jest to czasochłonne ale ja tak samo ustawiałem na starym GTO (takim z poziomiczkami) ale efektem było idealne prowadzenie, auto lekko skręcało i płynnie wracało do położenia na wprost.

Autor:  Stomek [ śr sty 15, 2014 10:50 am ]
Tytuł:  Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115

heniekx pisze:
Stomek pisze:
Widziałem też kombinację z przekładnią od /8 , ale pompą i mocowaniem od 123 w miejsce filtra paliwa, ale wtedy akumlator musi wylecieć w inne miejsce.

U mnie pod maską [hihi]


Nie pochlebiaj sobie, nie byłeś/jesteś jedynym rzeźbiarzem [zlosnik] [jezyk4]

Autor:  heniekx [ śr sty 15, 2014 3:45 pm ]
Tytuł:  Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115

Kiedyś byłem z tego dumny a teraz mi wstyd [zlosnikeh]

Autor:  PiotrH [ czw sty 30, 2014 11:35 am ]
Tytuł:  Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115

heniekx pisze:
Widziałem też kombinację z przekładnią od /8 , ale pompą i mocowaniem od 123 w miejsce filtra paliwa, ale wtedy akumlator musi wylecieć w inne miejsce.


Też tak miałem, widać to był popularny tuning w latach 80. Każdy chciał mieć Mercedesa, w którym jednym palcem kierownica obraca się na postoju :)

Załącznik:
P91800051.JPG
P91800051.JPG [ 106.96 KiB | Przejrzano 3673 razy ]

Autor:  MercSwir [ sob lut 01, 2014 8:26 pm ]
Tytuł:  Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115

Ja mam pompe z mocowaniami i zbiorniczek do 115. I to nawet na sprzedaż :) Tylko przekładnie kiedyś mi ktoś zajumał i nie oddał. :(

Autor:  sto15stka [ pt lut 21, 2014 5:03 am ]
Tytuł:  Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115

A ja mam przekładnię.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/