MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Montaż wspomagania kierownicy w W115 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=63621 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | heniekx [ ndz sty 12, 2014 10:16 am ] |
Tytuł: | Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115 |
Przekładnia pasuje od beczki ale jest inny wąs i tu się zaczynają schody. Pompa musi być z osobnym zbiornikiem lub musi być zamontowana powyżej przekładni. Temat kiedyś przerabiałem i albo ulepisz coś co działa ale nie wygląda albo płacisz za oryginalne graty ![]() Jak ustawisz geometrię poprawnie i założysz opony + felgi w fabrycznym rozmiarze to da się jeździć bez wspomagania. Trzeba też wyrobić sobie nawyk kręcenia kółkiem tylko w ruchu a nie na postoju ![]() |
Autor: | JacekPlacek [ ndz sty 12, 2014 10:29 am ] |
Tytuł: | Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115 |
heniekx pisze: Jak ustawisz geometrię poprawnie i założysz opony + felgi w fabrycznym rozmiarze to da się jeździć bez wspomagania. Trzeba też wyrobić sobie nawyk kręcenia kółkiem tylko w ruchu a nie na postoju Opony 175/80 R14 więc na mój stan wiedzy to jak w oryginale ![]() |
Autor: | heniekx [ ndz sty 12, 2014 11:03 am ] |
Tytuł: | Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115 |
Opony ok ale sprawdź felgi (szerokość i ET), nie pamiętam oryginalnych parametrów ale na forum gdzieś powinno być. Geometria to w sumie kilka śrub ale bardzo istotne jest żeby rozruszać śruby mimośrodowe w dolnym wahaczu - one odpowiadają za wyprzedzenie sworznia zwrotnicy i pochylenie koła. Rozruszaj też gwinty na drążkach kierowniczych (działają na zasadzie śruby rzymskiej). Jak wszystko przygotujesz to nawet mechanik maruda powinien sobie poradzić ![]() |
Autor: | Stomek [ wt sty 14, 2014 9:45 pm ] |
Tytuł: | Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115 |
JacekPlacek pisze: heniekx pisze: A co do geometrii to nikt z pytanych we Wrocławiu pseudospeców od geometrii nie chciał się podjąć regulacji bełkocząc coś że jak się jedno ustawia to drugie się rozjeżdza. Bo panom mechanikom sie w dupach poprzewracało i chcieliby, jak w McPersonie, pokręcić tylko końcówką ustawiając zbieżność resztę mając już jako wartości stałe jak z fabryki. Ostatnio 2 godziny mi zajęło bawienie się wszystkimi śrubkami w zawieszeniu i przy pomocy równie klasycznego , co te auta, przyrządu o nazwie GTO-2 z Precyzji Bydgoszcz w celu ustawienia takiej geometrii- uwierz ,że się da. A jeśli jest dobrze ustawiona , to jak pisze Heniek, wspomaganie jest zbędne. Jeśli jednak się uprzesz to sprawdź , czy twój blok ma otwory gwintowane na mocowanie oryginalnej przekładni. Spotkałem się już z takimi, gdzie były tylko nadlewki. Widziałem też kombinację z przekładnią od /8 , ale pompą i mocowaniem od 123 w miejsce filtra paliwa, ale wtedy akumlator musi wylecieć w inne miejsce. |
Autor: | JacekPlacek [ wt sty 14, 2014 10:38 pm ] |
Tytuł: | Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115 |
Dzięki Panowie. Wybieram kierunek zbieżność ![]() |
Autor: | heniekx [ śr sty 15, 2014 8:21 am ] |
Tytuł: | Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115 |
Stomek pisze: Widziałem też kombinację z przekładnią od /8 , ale pompą i mocowaniem od 123 w miejsce filtra paliwa, ale wtedy akumlator musi wylecieć w inne miejsce. U mnie pod maską ![]() Stomek pisze: Ostatnio 2 godziny mi zajęło bawienie się wszystkimi śrubkami w zawieszeniu i przy pomocy równie klasycznego , co te auta, przyrządu o nazwie GTO-2 z Precyzji Bydgoszcz w celu ustawienia takiej geometrii- uwierz ,że się da. No to prawda że jest to czasochłonne ale ja tak samo ustawiałem na starym GTO (takim z poziomiczkami) ale efektem było idealne prowadzenie, auto lekko skręcało i płynnie wracało do położenia na wprost. |
Autor: | Stomek [ śr sty 15, 2014 10:50 am ] |
Tytuł: | Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115 |
heniekx pisze: Stomek pisze: Widziałem też kombinację z przekładnią od /8 , ale pompą i mocowaniem od 123 w miejsce filtra paliwa, ale wtedy akumlator musi wylecieć w inne miejsce. U mnie pod maską ![]() Nie pochlebiaj sobie, nie byłeś/jesteś jedynym rzeźbiarzem ![]() ![]() |
Autor: | heniekx [ śr sty 15, 2014 3:45 pm ] |
Tytuł: | Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115 |
Kiedyś byłem z tego dumny a teraz mi wstyd ![]() |
Autor: | PiotrH [ czw sty 30, 2014 11:35 am ] |
Tytuł: | Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115 |
heniekx pisze: Widziałem też kombinację z przekładnią od /8 , ale pompą i mocowaniem od 123 w miejsce filtra paliwa, ale wtedy akumlator musi wylecieć w inne miejsce. Też tak miałem, widać to był popularny tuning w latach 80. Każdy chciał mieć Mercedesa, w którym jednym palcem kierownica obraca się na postoju ![]() Załącznik:
|
Autor: | MercSwir [ sob lut 01, 2014 8:26 pm ] |
Tytuł: | Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115 |
Ja mam pompe z mocowaniami i zbiorniczek do 115. I to nawet na sprzedaż ![]() ![]() |
Autor: | sto15stka [ pt lut 21, 2014 5:03 am ] |
Tytuł: | Re: Montaż wspomagania kierownicy w W115 |
A ja mam przekładnię. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |