MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 2:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lut 02, 2013 7:49 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Witam,

Chciałem zapytać czy w budowie i konstrukcji aparaty zapłonowe do silników m110 są miedzy sobą wymienne.
Konkretnie czy do silnika z wtryskiem elektronicznym (d-jet) można dać nowszy aparat od od auta z wtryskiem mechanicznym (k-jet)?
Czy ktoś z was zagłębiał się w takie niuanse?

Pozdrawiam

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: pn lut 04, 2013 11:58 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Nie można.To znaczy można ale nie zadziała-aparat D-jet ma dodatkowe styki do sterowania D-jetem właśnie.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: pn lut 04, 2013 9:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Hej,
marcin280e - a podpowiedz czy byłbyś w stanie pomóc mi z diagnozą aparatu. Teraz aparat mama na stole operacyjnym. Stwierdziłem że przed wyjęciem - "słabą" iskrę, kable sprawdzałem i podmieniłem, kopułką i palec nowe. Cewka była boshowska - wygląda jak oryginał jeszcze, ktoś w samym aparacie zmienił kondensator.

Co do styków - tak mama 3 dodatkowe styki ale zastanawiało mnie to że na obudowie aparatu jest rok produkcji 82 - więc albo ktoś kupił wtedy go jako nową cześć lub w jakiś magiczny sposób jest to przerobiony aparat z k-jet. Stąd moje pytanie.

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: wt lut 05, 2013 11:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
W oryginalnym zapłonie do mojego 280E był moduł mocowany na nadkolu sterowany przerywaczowym aparatem.
Masz moduł?
Jaka jest oporność cewki?
Masz w układzie dwa rezystory 0,6 i 0,4 ohm?
Co to jest "słaba" iskra?
Jak to mierzysz?
Daj jakieś zdjęcia.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: czw lut 07, 2013 10:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
marcin280e pisze:
W oryginalnym zapłonie do mojego 280E był moduł mocowany na nadkolu sterowany przerywaczowym aparatem.
Masz moduł?


Wiem o jaki element Ci chodzi - w miarę duża stalowa puszka po stronie dolotu na nadkolu - ja tego u siebie nie mam! Albo jest w innym miejscu, albo to inny typ zapłonu. DO tej pory widziałem to tylko na zdjęciach u kogoś. Wyjmowałem silnik i nie stwierdziłem obecności tego urządzenia.
Ja mam aparat zapłonowy, cewkę i kable - ot cały zapłon.


marcin280e pisze:
Jaka jest oporność cewki?
Masz w układzie dwa rezystory 0,6 i 0,4 ohm?
Co to jest "słaba" iskra?
Jak to mierzysz?

Rezystory są - jak pamiętam biały i chyba niebieski.
Cewkę sprawdzę,
Słaba iskra - cylinder 4 i 6 - nie dostawał czasem zapłonu - jak zdjąłem głowice to komora spalania - była ładnie umyta benzyną!
Pomiar był organoleptyczny - iskra była - ale "nie odpalała" ładunku.
Ogólnie jak czytasz to muszę to zweryfikować od podstaw i po remoncie silnika zrobić z tym porządek.
Fotę mam ogólną - w poniedziałek wyjmę wszystko z pudełka i dam szczegóły i oporność ceki.

Obrazek

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: czw lut 07, 2013 5:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Raczej Ci wtryski 4 i 6 leją.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: pt lut 08, 2013 8:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
marcin280e pisze:
Raczej Ci wtryski 4 i 6 leją.

Wtryski dałem do regeneracji i miałem wydruk - są czyste i równo dają benzynę.

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: pt lut 08, 2013 5:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
A tak z ciekawości jak i gdzie je sprawdzono ? co jest na tym wydruku ?
Większość jak nie wszystkie nowe aparaty do wtryskiwaczy nie da się podłączyć do tego rodzaju wtryskiwaczy. Swojego czasu z oldikiem jeździliśmy w tej sprawie do ludzi, który to robią i nici z uczciwego/solidnego sprawdzenia tych wtryskiwaczy. Ja sam rozmawiałem z kilkoma zakładami i to co oferowali to praktycznie nic nie wnosiło do większej wiedzy o stanie wtrysku (oferowano czyszczenie i to wszystko). Totalna lipa i wyciąganie kasy :-?

_________________
220D 1970r
250CE 1970r


Na górę
Post: pt lut 08, 2013 7:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
amon pisze:
A tak z ciekawości jak i gdzie je sprawdzono ? co jest na tym wydruku ?
Większość jak nie wszystkie nowe aparaty do wtryskiwaczy nie da się podłączyć do tego rodzaju wtryskiwaczy. Swojego czasu z oldikiem jeździliśmy w tej sprawie do ludzi, który to robią i nici z uczciwego/solidnego sprawdzenia tych wtryskiwaczy. Ja sam rozmawiałem z kilkoma zakładami i to co oferowali to praktycznie nic nie wnosiło do większej wiedzy o stanie wtrysku (oferowano czyszczenie i to wszystko). Totalna lipa i wyciąganie kasy :-?

Zgadza sie w całej rozciągłości...
Co do tematu głównego dalej obstawiam lejące wtryski albo za długi czas otwarcia wtrysku.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: sob lut 09, 2013 8:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
marcin280e pisze:
Co do tematu głównego dalej obstawiam lejące wtryski albo za długi czas otwarcia wtrysku.

Wtryski mam na wyjęte razem z regulatorem ciśnienia - mogę je podłączyć pod zewnętrzną pompkę - najpierw sprawdzę jeszcze raz czy nie puszczają paliwa. Czy wiesz jakie są parametry do wysterowania wtrysku? Na pewno 12v, pytanie jaki prąd jest potrzebny i jaki jest czas impulsu -jako zakres.

amon pisze:
i to co oferowali to praktycznie nic nie wnosiło do większej wiedzy o stanie wtrysku (oferowano czyszczenie i to wszystko)

Ja mam akurat dobre doświadczenie i na przykładzie tych wtryskiwaczy mogę powiedzieć że naprawdę pomogło im czyszczenie - bo zainstalowałem je i już była duża poprawa i ciepły silnik pracował równo. Przed czyszczeniem - nie chciał nawet zapalić...
Facet sprawdził też czy mają taką samą wydajność w ilości paliwa w dłuższym czasie i nie leją. Po zainstalowaniu auto zaczęło pracować prawnie normalnie.
Mam drugi aparat zapłonowy wiec jak tylko złoże silnik to będę mieć porównanie.
W międzyczasie - potrzebuje zweryfikować jaki powinna u mnie wyglądać instalacja elektryczna układu zapłonowego. Czy mamy rzetelne schemat. Silnik ma oznaczenie m110.981 - jak się nie mylę.

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 7:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Stanowisko testowe/czyszczenia do wtryskiwaczy właśnie się buduje, mam już pompkę, manometr, zasilanie, zbiorniczki.... brakuje sterowania.
Cykl impulsu powinien trwać od 100ms od 300ms..

W międzyczasie znalazłem rozwiązanie - elektroniczny zapłon do m110 - jest dostępny i instaluje się go odłączając moduł. niestety wysyłka z USA (dobrze ze sie nie spieszę) ale wszyscy piszą że dobra i bezobsługowa modyfikacja.

W międzyczasie silnik i skrzynia są na stole operacyjnym...

Co do regeneracji wtrysków - chodzi głownie o czyszczenie - brudny (lub skorodowany) nie domyka się i dlatego leje.

Pozdrawiam

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 8:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wowek pisze:
W międzyczasie znalazłem rozwiązanie - elektroniczny zapłon do m110 - jest dostępny i instaluje się go odłączając moduł. niestety wysyłka z USA (dobrze ze sie nie spieszę) ale wszyscy piszą że dobra i bezobsługowa modyfikacja.

Czyli już zaczynasz po troszę rzeźbić...
Minie trochę czasu i może pomyślisz o MegaSquircie (który świetnie obsługuje zarówno wtryskiwacze jak i zapłon) ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 9:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
voytas pisze:
Wowek pisze:
W międzyczasie znalazłem rozwiązanie - elektroniczny zapłon do m110 - jest dostępny i instaluje się go odłączając moduł. niestety wysyłka z USA (dobrze ze sie nie spieszę) ale wszyscy piszą że dobra i bezobsługowa modyfikacja.

Czyli już zaczynasz po troszę rzeźbić...
Minie trochę czasu i może pomyślisz o MegaSquircie (który świetnie obsługuje zarówno wtryskiwacze jak i zapłon) ;)


Gdybym teraz robił M110 na d-jecie chyba poszedł bym w MegaSquirt- zawsze to w dużo nowsza technologia.
Problemem d-jeta poza wtryskami jest czujnik podciśnienia kolektora ss który de facto określa ilość paliwa-wszystkie czujniki sa stare i nie działaja zbyt precyzyjnie-auto po prostu nieprzyzwoicie duzo pali i w gruncie rzeczy słabo jezdzi...
No ale ja juz nie chcę mieć 114

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: pt lut 15, 2013 10:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
marcin280e pisze:
Gdybym teraz robił M110 na d-jecie chyba poszedł bym w MegaSquirt- zawsze to w dużo nowsza technologia.


Widzę że dyskusja się rozwija i idziemy w stronę dużych modyfikacji. Na pewno spróbuje modyfikacji aparatu zapłonowego - dla uproszczenia konstrukcji, kwota to ok. 70$ + przesyłka + cła (300-400-500pln) - rozsądnie jeśli ktoś wie ile kosztują regenerowane aparaty zapłonowe do d-jet dla porównania.
Nie jest to kwota 2000-3000pln na system MegaSquirt - gdzie też potrzeba sprawnego aparatu.

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: pt lut 15, 2013 10:32 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wowek pisze:
Widzę że dyskusja się rozwija i idziemy w stronę dużych modyfikacji. Na pewno spróbuje modyfikacji aparatu zapłonowego - dla uproszczenia konstrukcji, kwota to ok. 70$ + przesyłka + cła (300-400-500pln) - rozsądnie jeśli ktoś wie ile kosztują regenerowane aparaty zapłonowe do d-jet dla porównania.
Nie jest to kwota 2000-3000pln na system MegaSquirt - gdzie też potrzeba sprawnego aparatu.


Nie wiem skąd te 2000-3000pln - chyba za najnowszą wersję...

MegaSquirt-1 na płytce v2.2 będzie kosztował niewiele więcej od tego "amerykańskiego zapłonu"...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl