MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Silnik m110 - głowice, D Jettonic
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=60994
Strona 1 z 1

Autor:  Wowek [ ndz sty 27, 2013 9:33 am ]
Tytuł:  Silnik m110 - głowice, D Jettonic

Witam,
Korzystając z wolnej soboty ruszyłem do prac przy w114.
Od dłuższego czasu zbierałem się do tematu silnika. Auto jeździło ale daleko było mu do ideału, słyszałem głośny rozrząd i za duże luzy zaworowe których nie dało się już dobrze wyregulować.
Dodatkowo na 4 i 6 cylindrze było mniejsze sprężanie - obstawiłem na głowice która nie była przystosowana do bezołowiówki i wymagała weryfikacji.
Do tego wcześniej nie miałem okazji zweryfikować ślizgu napinacza - a to tez dobrze jest sprawdzić.

Trochę się namęczyłem ale udało się zdjąć głowicę do weryfikacji. Silnik na razie zostawiłem w aucie - jest to bardziej czasochłonne i następnym razem od razu wyjmę całą jednostkę.

Co stwierdziłem w silniku:

Największy problem to nadstawka i wałki rozrządu. Krzywki wałków nie maja uszkodzeń, natomiast są wytarte w obejmach nadstawki. Nadstawki są zniszczone w miejscu styku z wałkiem.

Nie wiem - co mogło być powodem - być może zatkane kanały olejowe. Wałek ssący jest uszkodzony tylko na jednej podporze z 3. A wydechowy na 2 tylnych z 3 albo przeciągnięcie rozrządu.

Głowica - do weryfikacji ale wygląda normalnie, na pewno ma przecieki na uszczelnianiu zaworów.
Dół - wygląda na zdrowy, bez progów. Ale jeszcze go dobrze zweryfikuję.

Przy okazji "sprzątam" komorę silnika Smile

Mam parę pytań:

- Które wersje silników m110 maja te same wałki rozrządu i nadstawki jak w wersji z D-jetronic 185KM? Czy są "kompatybilne"?
- Czy możliwe jest wstawienie tulei w wytarte miejsca nadstawki głowicy? (sam w to wątpię ale pytam)
- Czy wszystkie głowice m110 mają takie same zawory?
- Czy wszystkie m110 mają kształt tłoka - jak na zdjęciu?
- Czy silnik z wtryskiem k lub ke o podobnej mocy - będzie miał taka samą budowę, sprężanie i czy zadziała poprawnie z d-jet?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam

Autor:  Wowek [ pn lut 04, 2013 9:43 pm ]
Tytuł:  Re: Silnik m110 - głowice, D Jettonic

Napisze - czego sie dowiedziałem:
tulejowanie nadstawki - jest mozliwe!
Większość m110 ma identyczne walki i tłoki( 156km -177km - 1285km) - oprócz silników do gelendy
k-jet mozna przeksztalcic do d-jet przez wymiane kompletnego osprzetu..

Autor:  voytas [ wt lut 05, 2013 9:35 am ]
Tytuł:  Re: Silnik m110 - głowice, D Jettonic

Wowek pisze:
Większość m110 ma identyczne walki i tłoki( 156km -177km - 1285km) - oprócz silników do gelendy
k-jet mozna przeksztalcic do d-jet przez wymiane kompletnego osprzetu..

A nie myślałeś by po prostu wstawić tam K-Jetronica lub jakieś nowocześniejsze rozwiązanie typu MegaSquirt?

http://www.mercdjetmegasquirt.britautorepair.com/

Autor:  Wowek [ wt lut 05, 2013 10:44 am ]
Tytuł:  Re: Silnik m110 - głowice, D Jettonic

voytas pisze:
K-Jetronica lub jakieś nowocześniejsze rozwiązanie typu MegaSquirt?

D-jet jest oryginalny i dobrze wyregulowany działa nie gorzej niż k-jet. Jedyny problem to że nie by popularny i trzeba go bardzo dobrze poznać aby diagnozować usterki.
Zmiana na megasquirt - była by fajna do codziennej jazdy i na pewno auto było by bardziej ekonomiczne - co w 43 letnim pojeździe na niedzielne przejażdżki nie jest tak pożądana cechą jak oryginalność konstrukcji

Autor:  Mitu [ wt lut 05, 2013 1:30 pm ]
Tytuł:  Re: Silnik m110 - głowice, D Jettonic

Wowek pisze:
voytas pisze:
K-Jetronica lub jakieś nowocześniejsze rozwiązanie typu MegaSquirt?

D-jet jest oryginalny i dobrze wyregulowany działa nie gorzej niż k-jet. Jedyny problem to że nie by popularny i trzeba go bardzo dobrze poznać aby diagnozować usterki.
Zmiana na megasquirt - była by fajna do codziennej jazdy i na pewno auto było by bardziej ekonomiczne - co w 43 letnim pojeździe na niedzielne przejażdżki nie jest tak pożądana cechą jak oryginalność konstrukcji


Dokładnie, a poza tym to, z tego co pamiętam, M110 z K-Jet-em nie mieści się do /8.

Autor:  Wowek [ śr lut 13, 2013 7:40 pm ]
Tytuł:  Re: Silnik m110 - głowice, D Jettonic

Dziś mam wenę i odpisuje sobie sam...
Dla innych użytkowników - nie wszyskie m110 mają takie same tłoki...
Dzięki gościnności kolegi hruscika obejrzałem sobie wnętrzności silnika m110 z w126 - nowszy z układem mechanicznym k lub może KE
Tłoki nie maja zagłębienia na zwór ssący a "szpice" które pasują do "wklęsłych" zaworów.
W moim silniku zawory są płaskie.. Ciekawe co się dzieje po zmianie układu zasilania z K na D... niby sprężanie jest, iskra też to powinno pracować.. ale komora spalania ma inny kształt...

Działa dalej... silnik czeka od dziś na stole :)

Autor:  Wowek [ wt lut 19, 2013 10:16 pm ]
Tytuł:  Re: Silnik m110 - głowice, D Jettonic

Witam,
Pytanie gdzie znajdę parametry:
Średnica tłokow pierwszy, drugi, trzeci wymiar? Na tlokach odnalazłem napis STD 1, czy to nadwymiar 1mm, czy pierwszy wymiar?
Jak są oznaczone panewki? Jakie są wymiary standartowe?

A ijeszcze czy mamy lekturę do m110 względemm momentow dla głowicy?

Autor:  voytas [ śr lut 20, 2013 9:41 am ]
Tytuł:  Re: Silnik m110 - głowice, D Jettonic

Wowek pisze:
A ijeszcze czy mamy lekturę do m110 względemm momentow dla głowicy?

W necie można znaleźć serwisówkę od W116, jest tam opis M110:

http://handbook.w116.org/matrix6.htm

Autor:  Wowek [ śr lut 20, 2013 11:43 am ]
Tytuł:  Re: Silnik m110 - głowice, D Jettonic

Dzięki! Właśnie czytałem rano i załapałem tam wszystkie potrzebne wymiary! Dzieki

Autor:  Wowek [ wt lut 26, 2013 9:56 pm ]
Tytuł:  Re: Silnik m110 - głowice, D Jettonic

Wowek pisze:
silnik czeka od dziś na stole :)

Silnik umarł! Ale dzięki koledze Mitu mam nowego pacjent na stole. Wymaga remontu ale jest w dużo lepszym stanie i nie był wcześniej nieudolnie naprawiany. Nigdy nie miał zdejmowanej głowicy i był jeszcze na oryginalnych panewkach.

Obrazek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/