MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=59544
Strona 1 z 2

Autor:  arbies [ pn sie 13, 2012 11:41 pm ]
Tytuł:  W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

Cześć,
dawno się nie odzywałem, ale jednak dzisiaj muszę podzielić historią ostatnich dni.
Jak wiecie moja 230.4 zawsze miała problemy z zapłonem co doprowadzało mnie do obłędu.
Po wymianie wszystkich możliwych podzespołów takich jak kopułka, przerywacz, cewka, przewody, świece, oraz bardzo dokładne wyregulowanie zaworów w nowej głowicy z nowymi zaworami (oczywiście używana ale poddana pełnej regeneracji), do kompletu dodam, że gaźnik Stromberg 175 CD również jest ustawiony przez fachowca silnik auto ciągle miało problemy z równa pracą.
Po regulacji zawsze był chwila radości gdzie po 10 min. jazdy auto ponownie przy gaszeniu dostaje samozapłonu, przerywa przy głębszym wciśnięciu gazu i oczywiście problemy z zapalaniem - na ostatnim zlocie miałem już ochotę spalić samochód lub go porzucić!
Zdesperowany podjąłem decyzję kupna elektronicznego aparatu zapłonowego - cena 1550 pln! A kto mi go sprzedawał ?? Idzik :)
Tel. do Marcina280 w celu konsultacji i zabrałem się do montażu.
Cewka jak piszą w instrukcji musi mieć oporność nie mniejszą niż 1 om, założyłem 1,8 oma. Oczywiście nowe przewody i co..?ODPALIŁ !! Praca w miarę równa, na obroty wchodzi przerywając. Aby dokładnie wyregulować kąt wyprzedzenia zpłonu kupiłem dodatkowo lampę stroboskopową. I tak zeszło mi 3 dni na regulacji, odwiedzinach u 3 mechaników i auto nadal przerywa....
Jest nawet jeszcze gorzej bo jak włączam "D" auto gaśnie.
Jurto kupuję nowe przewody BERU, każdy z mechaników potwierdził, że ewidentnie sprawa dotyczy zapłonu i podstawa to mega dobre przewody - cena 200pln.
Panowie nie mam pomysłu i nie znam już innego fachowca który mógłby coś w tym temacie poradzić.
POMOCY!!!

Sam aparat jest naprawdę ok. Możliwość regulacji w 16 pozycjach (dla 230.4 - pozycja "0" dla beczki "2"), świetne wykonanie i praktycznie nie różni się wiele od oryginału (wizualnie :) )
U mnie niestety jedynie w jednym poziomie obrotów pracuje idealnie, miarowo i jakby ciszej. Przy odpowiednim ustawieniu kąta jest jak żyletka, jednak zapięcie biegu powoduje że gaśnie, a ponowne opóźnienie zapłonu pomaga mu w odpaleniu- zabawa przednia...
Fajnie by było gdyby ktoś mógł to wszystko poustawiać tylko nikt już nie wie wiem gdzie szukać problemu :(
Jestem w stanie pojechać do każdego miasta w Polsce lub nawet do Stuttgartu :)

Jeszcze raz proszę o pomoc, do 13.09 auto musi działać!

Autor:  heted [ śr sie 22, 2012 9:26 pm ]
Tytuł:  Re: W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

Śledzę Twoją sprawę, bo też mam problem z 200-tką. Ja podejrzewam jedna k układ zasilania. Znaczna poprawa nastąpiła po uszczelnieniu odmy (lewe powietrze). Pierwsze uruchomienie rano jest b. trudne, silnik ciężko wchodzi na obroty, wreszcie zawyje i ponowny start juz jest łatwiejszy. Podejrzewam spadanie paliwa.Wchodzenie na obroty nadal jest trudne choc nie tak jak przy starcie porannym.
Silnik ma dość wysokie wolne obroty i "popierduje" (co jakiś czas splunie, przerwie).
Miałem nadzieję, że Ty mi odpowiesz w sprawie tej sprężyny klapy na wydechu. Ta nieszczelność na ośce może też mieć wpływ na pracę, "gang", a przede wszystkim na smród w kabinie.
Póki co zaczynam pracę nad konserwacją podwozia i nie zajmuję się, acz myślę o silniku.

Autor:  arbies [ pt sie 24, 2012 10:11 pm ]
Tytuł:  Re: W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

Rozmawiałem ostatnio z elektrykiem i zasugerował, że takie objawy mogą być powiązane ze zbyt niskim poziomem paliwa w gaźniku. Przejawia się to najczęściej nierówną pracą na wolnych obrotach- wrażenie jakby wypadał zapłon, równolegle są również problemy z wejściem na wysokie obroty - jakby się zgadzało...
Biorę już wszystkie możliwe opcje pod uwagę a co ty sądzisz o takiej diagnozie?

Autor:  Danek [ pt sie 24, 2012 10:20 pm ]
Tytuł:  Re: W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

A pompa paliwa - czy sprawdzałeś czy daje odpowiednie ciśnienie?

Autor:  arbies [ pt sie 24, 2012 10:56 pm ]
Tytuł:  Re: W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

Nie sprawdzałem dokładnie ile Bar, ale jak zdjąłem przewody to zalało mi pół komory silnika.

Autor:  Kamael [ pt sie 24, 2012 11:11 pm ]
Tytuł:  Re: W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

A czy regulowałeś kiedykolwiek poziom pływaka w komorze? Bardzo istotny element. U mnie miał istotny wpływ na pracę silnika.

Autor:  arbies [ pt sie 24, 2012 11:23 pm ]
Tytuł:  Re: W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

Nie, ale to wymaga precyzyjne pracy i chyba musi zrobić to spec. od gaźników.

Autor:  Kamael [ sob sie 25, 2012 10:03 am ]
Tytuł:  Re: W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

Tak, tak, jo, jo, pitu, pitu... Z takim podejściem to Cię nie jeden "spec" pewnie wydoił na Twoich gaźnikach nic nie robiąc z nimi. Oczywiście w gaźniku jest trochę precyzyjnych układów, ale regulacja, to nie jakiś matematyczny koszmar.
Do regulacji pływaka dorabia się specjalny szablon i podgina blaszkę naciskającą na zawór w taki sposób aby pływak dotykając szablonu trzymał zawór w pozycji zamkniętej. Jak z tym się uporasz, to dopiero możesz się zabierać do ustawiania składu mieszanki. Warto też sprawdzić mechanizm ssania, czy wszystkie zapadki są na miejscu. Potem można też wyregulować czas pracy na poszczególnych "stopniach" ssania przekręcając grzałkę. Mam bardzo obszerny manual do regulacji Stromberga razem z którym doprowadziłem swój gaźnik do ładu. Mogę Ci go wysłać na maila jeśli chcesz się sam pobawić. Niestety jest w języku angielskim, ale z tym mogę Ci pomóc jak coś.
Przyszedł mi do głowy również taki pomysł: Kończę składanie Stromberga od swojej 230.4. Jak będzie gotowy, to go zamontuję do beczki i wyreguluję. Jeśli się będzie spisywał dobrze, to Ci go wyślę na próbę i sobie założysz i sprawdzisz, czy rzeczywiście winny był Twój gaźnik. Będzie wymagał pewnie niewielkiego przeregulowania dla Twojego silnika, ale poradzisz z tym sobie, bo to raptem jedna śruba, którą kręcisz w lewo lub w prawo.

Autor:  arbies [ sob sie 25, 2012 6:22 pm ]
Tytuł:  Re: W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

Świetnie jeśli możesz mi wysłać to dawaj na adres: arbies@wp.pl
Jeśli tak sobie dobrze radzisz z gaźnikami to może wyslę ci swój :) Masz blaszkę, wiesz przy jakich stopniech usi być ustawione ssanie... pomyśl.
Wyślij manual to poczytam i zobaczymy może coś sam wymyślę.

Autor:  Danek [ sob sie 25, 2012 9:58 pm ]
Tytuł:  Re: W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

Kamael ma racje z tymi specami , ja też kupiłem w ASO wszystkie wężyki(oprócz przelewowego niedostępny),membrany i inne elementy - potem pojechałem do specjalisty tylko od gaźników - skasowali równo a i tak mam czasami braki w zasilaniu paliwem.Raz ładnie najadłem się wstydu w centrum miasta na skrzyżowaniu.....,że odechciało mi się antyków :cry: .
Swoją drogą ten stromberg z M115 to dla mnie niedopracowana konstrukcja. Przejeździłem tyle w życiu gaźnikowcami rodzimej produkcji i naprawdę nie było tyle problemów co z tym ustrojstwem.

Autor:  amq [ sob sie 25, 2012 10:33 pm ]
Tytuł:  Re: W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

Drogi Kolego Kamael ,jestem pod wrażeniem Twojego,pozytywnego, podejscia do rozwiązania problemu.Można by rzec, mercedesowska Matka Teresa.Z glębokim szacunkiem dla wymienionych.Pozdrawiam,amq.

Autor:  Kamael [ ndz sie 26, 2012 8:34 am ]
Tytuł:  Re: W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

arbies - lepiej będzie jak najpierw wyślę Tobie swój gaźnik (o ile będzie sprawny) i wtedy się sprawdzi, czy problemem był Twój gaźnik. Jeśli się okaże, że tak, to chętnie się nim zajmę.
Manual się wysyła. Jest tego ponad 11mb w PDF'ie.

amg - owszem mam pozytywne podejście, ale zwróć uwagę że do gaźnika, a nie do rozwiązania problemu, bo ów gaźnik nie koniecznie musi być jego przyczyną. Mam ten sam gaźnik i regulowałem w nim wszystko to, co wymieniłem wyżej, więc nie na darmo się udzielam i staram się pomóc. Ale oczywiście lepiej jest wsadzić kij w mrowisko, poględzić nie na temat jak na internautę przystało i oczywiście, obowiązkowo na końcu serdecznie pozdrowić, bo przecież nikt nie miał złych intencji.

Autor:  amq [ ndz sie 26, 2012 3:02 pm ]
Tytuł:  Re: W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

Kamael.samochód Arbiesa szwankuje i to jest problem.Jeśli okaże się ,że przyczyną jest gażnik ,to będzie rozwiązanie tego problemu.Podnioslem na forum Twoje ,nie za częste przecież wśród forumowiczów ,zaangażowanie i wyrazilem swój szacunek,który podtrzymuję, do takiej postawy.Okazalo się jednak ,że ględzę pomagając sobie kijem. Boję się pozdrowić. amq

Autor:  Kamael [ ndz sie 26, 2012 3:53 pm ]
Tytuł:  Re: W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

Ach widzisz jak błędnie zinterpretowałem Twoje intencje? Powinienem być dumny a teraz jest mi głupio.

Autor:  amq [ ndz sie 26, 2012 4:02 pm ]
Tytuł:  Re: W 115 230.4 - nowy aparat zapłonowy - elektroniczny!

Pozdrawiam :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/