MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 11:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt mar 23, 2012 9:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
czesc,
proszę Was o rozwianie moich wątpliwości dotyczących ustawienia pompy. Na forum wyczytałem że po ustawieniu znaków "Cofamy wał o 3/4 obrotu w lewo a następnie kręcimy w prawo i ustawiamy znak odpowiadający w (naszym wypadku) 24° na wprost strzałki znajdującej się na obudowie." wszystko ok, ale moje wątpliwości dotyczą tego cofnięcia wału..aby miec 24 stopnie musze cofnąć pare cm, czy obrkęcić w lewo prawie cały obrót i dopiero ustawić 24 stopnie? Już sie pogubiłem. Jak powinny być ustawione wałki? Prosiłbym o jakies foto.
Prosiłbym kogoś ogarniętego w tym temacie o szybką odpowiedz.


bylem w garazu, przestawilem pompe,tak jak pisze w tutorialu, i jest problem. auto nadal nie zapala, nawet nie załapuje..układ odpowietrzony. i teraz tak, cofnąc musialem o caly obrót bo na to 3/4 to podzialki nie ma, dopiero dalej.. zawory ustawiaja sie mniej wiecej tak ze ssanie sie konczy a zaczyna wydech. jak powinno być? na wczesniejszym ustawieniu były oba zamknięte na 24 stopniu i potem dopiero zaczynało sie ssanie.

tak sie teraz zastanawiam, "obserwować poziom paliwa w króćcu podczas obracania wału (przy -26st powinien zacząć się podnosić." gdzie jest -26?! z prawej strony na podziałce jest - czy + ? zaraz sie okaże że ustawiam pompe na -24 a nie na 24. juz nic nie rozumiem.

niech ktoś pomoże w mojej niewiedzy

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: pt mar 23, 2012 8:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 03, 2011 6:19 pm
Posty: 57
Pompa w Dieslu rzecz Święta-czyli nie rusz !!!!! po co majstrowałeś? Ja ostatnio robiłem całą głowicę(bo uszczelka puszczała) a zapłon ustawiali mi w serwisie Boscha-150pln usługa ale warto bo to nie takie proste
Poszukaj mechanika co chociaż na sztukę ustawi i polecam dobrze utawić a nie na oko bo może sporo złego w silniku żle zapłon ustawiony zrobić,Powodzenia


Na górę
Post: pt mar 23, 2012 9:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
po co majstrowałeś?

bo musialem wymienić pompe, ponieważ stara była fuckd up.. pozatym odrazu oddałem do regulacji i podobno jest w bdb stanie. wtryski tez regenerowane i ustawiane,swiece nowe. to nie jest trudne do zrobienia, ale mam wątpliwości które chciałby zeby ktos rozwiał

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 7:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 18, 2008 4:12 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Ustawienie pompy nie jest aż tak skomplikowaną sprawą. Pompa oczywiście w znak (na wieloklinie i na obudowie pompy), z podpisu wnioskuje, że silnik 2.0 więc ustawiasz wał silnika na 26 stopni przed OT, zawory ssący i wydechowy na pierwszym cylindrze zamknięte, jeżeli nie to obróć wałem o 360*. Wkładasz pompę, ustawiając ją mniej więcej na środku na fasolkach, skręcasz odpowietrzasz i kręcisz ręcznie silnikiem. Odkręć rurkę z pierwszej sekcji i obserwuj kiedy zaczyna dawkować paliwo, wtedy patrzysz na podziałkę na wale korbowym powinno być właśnie 26 przed OT. Jak nie to przesuń na fasolkach tylko delikatnie, bo przekłada się to na całkiem sporą zmianę kąta wtrysku.
Zajrzyj jeszcze tutaj:http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=24&t=43091
Pozdrawiam


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 7:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
silnik niestety pracuje tak: http://youtu.be/vp1QRB-L13U?hd=1

dodam że ciekną dwa wtryski .. w tym miejscu ale u mnie aż sie leje http://dieselgiant.com/mercedesnozzleinstall60.JPG

gdy kręce wałem to na jakim stopniu powinna kapnąć propla z kropidlaka? bo jeżeli mam ustawione na 26 stopni. to paliwo zaczyna podnosić sie przy 10 stopniu. oczywiscie skala jest od okolo 30....0...80 i ustawiam po prawej 26 stopni, potem kręce i kapie juz na minusowych nie pamietam dokładnie na jakim,ale chyba -10.

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 9:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Przy ustawieniu na 0T obie krzywki wałka rozrządu mają być ustawione w dół (na I cylindrze, czyli tym od strony chłodnicy) i mają się pokrywać znaki na podkładce i obudowie I łożyska rozrządu (znaki są po przeciwnej stronie niż koło łańcucha) . Wtedy też powinien zacząć się podnosić poziom paliwa w króćcu I sekcji pompy albo, przy wymontowanym zaworze tłoczącym paliwo powinno kapać z rurki przelewowej.
Uwaga ! Są 2 znaki na obudowie silnika- "oczko" i "strzałka" czyli blaszka ze skośnie ściętym końcem. Ustawia się na strzałkę.
I jeszcze jedno- jeżeli silnik był po remoncie niestarannie złożony to koło przeciwwagi (to z podziałką) może być przesunięte. U mnie tak było prawdopodobnie z powodu złego spasowania koła i czopu wału korbowego albo niestarannego założenia klinów. Różnica wynosiła ok 10 st. Zauważyłem to dopiero jak ścięło kliny całkiem i koło zaczęło się luźno kręcić . Po założeniu nowego koła odkryłem że znaki się nie pokrywają. Była różnica o 1 ząb na kole rozrządu.


Na górę
Post: ndz mar 25, 2012 10:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
przed wymianą wyżej wymienionych części (w opisie filmiku) było względnie okej. Biorę pod uwagę fakt że może być coś nei tak z tym kołem i skalą, dlatego jutro poustawiam wg. zaworów. czyli jezeli ustawie na znak przy wałku, to na dole przy podziałce ma być 0? (nei wiem czy tam jest 0 czy 0T) ? dobrze rozumiem?

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: pn mar 26, 2012 4:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Sprawa dziecinnie prosta, jak napisali powyzej. Na pierwszym cylindrze krzywki na dol, na czwartym na przeplukaniu (u gory), ustawiasz wal na 26' i nic wiecej nie ruszasz. Wyjmujesz zaworek zwrotny z gory sekcji pompy wtryskowej i montujesz krociec z powrotem na miejsce z wykraplaczem. Przekrecasz pompe na srubach tak aby kroplila i powoli pompujac pompka reczna przestawiasz pompe az przestanie kroplic. W tym momencie walek krzywkowy pompy wtryskowej tak przesunal tloczek pierwszej sekcji, ze ten zakryl dolot paliwa do tej sekcji. Teraz zaczyna sie sprezanie paliwa w przewodzie wysokiego cisnienia (poczatek wtrysku). Musi dzialac!! Powodzenia

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: pn mar 26, 2012 11:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Dobrze rozumiesz (no chyba że tak jak było u mnie masz przestawiony rozrząd)
26 st ma być przed 0T czyli jak kręcisz wałem w prawo (patrząc od przodu samochodu) to najpierw masz wtrysk (26) a potem GMP (0T). Jak wyjmiesz pompę i ustawisz znaki na wielowpuście i kołnierzu aby się pokrywały, a na wale korbowym -26 i założysz pompę to powinno palić.
Paliwo cieknie ci z przelewu(tego gumowego wężyka)? czy niżej? Bo jeżeli niżej to albo wtryskiwacze źle skręcone, albo uszkodzony korpus.Jeżeli z góry to może być za słabo dokręcony przewód wtryskowy albo po prostu główka przewodu albo gniazdo we wtryskiwaczu jest już wyrobione. (zakładam,że wężyki nowe) Obniżone ciśnienie w jednym cylindrze może świadczyć o uszkodzeniu gniazda zaworu, samego zaworu albo uszczelki pod głowicą (lub samej głowicy)


Na górę
Post: wt mar 27, 2012 9:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
no i wyszła totalna lipa. po ustawieniu znaku na kole, na dole co widze? -6st... no to ustawilem na 18stopni przed OT i totalna klapa..nawet nie załapuje..masakra jakaś

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: śr mar 28, 2012 12:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
No to pozostaje sprawdzić rzeczywiste położenie tłoka. Ewentualnie odkręcić śrubę mocującą koło na wale i zobaczyć czy nie są ścięte kliny. Przy ustawieniu w GMP I cylindra kliny są w pionie. Jeżeli koło jest osadzone dobrze to znaczy że masz rozrząd przestawiony o 1 ząb na wale rozrządu. Ja tak miałem a silnik mimo to palił bez problemów, natomiast miał nieco mniejszą moc, tak, że może być coś jeszcze oprócz złego ustawienia pompy Nawet z przesuniętym o kilka stopni wtryskiem silnik powinien palić


Na górę
Post: śr mar 28, 2012 1:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
po odkręceniu wtrysków, olej był w otworach wtrysków.. pierscienie puszczają. ponaddto kompresja słaba. ale wczesniej palił..

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: śr mar 28, 2012 10:18 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Przy tej kompresji powinien palić, moim zdaniem łańcuch przeskoczył. Na starej pompie chodził bo mogła być przestawiona o ząb lub dwa. Wiejscy mechanicy mają sporo patentów ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: ndz kwie 01, 2012 1:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
przy ustawieniu znaku na kole zebatym wałka, na dole pokazuje mi sie -8 stopni. po ustawieniu pompy na 26st-8st(przesunięcie)nawet nie chce załapać. Po ustawieniu na 26st bez odejmowania zapala, pracuje w miare równo, kopci na biało i ma wyższe obroty niż wczesniej. Już 3x zawory regulowałem, bo cały czas się zakleszczają.. ale tylko ssące, wydechowe bez zmian. na dodatek pojawił sie olej w komorze wtryskiwaczy, wczesniej był lekko jeden zaolejony, a teraz wszystkie, aż sie sączy z pod nich.. puściły juz na dobre pierścienie po regulacji zaworów?

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: wt kwie 03, 2012 9:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Jak dymi na biało to może być uszkodzona głowica, mogło by na to wskazywać też nie trzymanie luzu na zaworach. Nie wypluwa ci wody z chłodnicy po nagrzaniu? I czy dymi bardziej zimny czy ciepły?
Niepokrywanie się znaków może sugerować przestawiony rozrząd.
Jak składałem głowicę i wkręciłem wtryskiwacze zalecanym momentem to mi ciekły, musiałem dociągnąć mocniej. Szczelność pierścieni do regulacji zaworów ma się nijak.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl