MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=57576
Strona 1 z 2

Autor:  rasch [ czw lut 02, 2012 7:45 pm ]
Tytuł:  W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

Witam,
jak w temacie, do silnika M114.980
Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu przy jakiej prędkości obrotowej i czy ustawiać z podłączonym podciśnieniem, czy bez?

Autor:  rasch [ pt lut 10, 2012 8:22 pm ]
Tytuł:  Re: W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

Koledzy,
naprawdę nikt nie wie? :(

Autor:  BMG [ pt lut 10, 2012 8:39 pm ]
Tytuł:  Re: W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

rasch pisze:
Witam,
jak w temacie, do silnika M114.980
Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu przy jakiej prędkości obrotowej i czy ustawiać z podłączonym podciśnieniem, czy bez?


Kolego, tylko ucho !!!!! Ksiazkowe ustawienia do tak wiekowych konstrukcji nie najlepiej sie sprawdzaja :):) podcisnienie odlaczaj zawsze kiedy bawisz sie lampa. Jesli ci naprawde zalezy to postaram znalesc ci to . ale tak jak mowie uchho to podstawa

Autor:  BMG [ pt lut 10, 2012 9:03 pm ]
Tytuł:  Re: W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

w jednej ksiazce jest tak, a w drugiej przy 1500 rpm 21-23 stopnie btdc

Autor:  rasch [ sob lut 11, 2012 11:43 am ]
Tytuł:  Re: W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

Dzięki BMG. Na ucho to sobie ustawiłem, ale chciałem zweryfikować moje ustawienie z katalogowymi.
Świeczki mam ładnie wypalone, a po regulacjach zapłonu wyszło mi spalanie 11l (1/3 miasto, 2/3 poza miastem),
czyli na bardzo przyzwoitym poziomie. Silnik na postoju wchodzi ładnie na obroty a podczas jazdy też dobrze się zbiera.

Wychodzę jednak z założenia, że najpierw powinno się ustawić książkowo a jak nie do końca jest dobrze, to wtedy szukać przyczyny względnie ustawiać zapłon doświadczalnie.

pozdrawiam

Autor:  BMG [ sob lut 11, 2012 12:19 pm ]
Tytuł:  Re: W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

rasch pisze:
Dzięki BMG. Na ucho to sobie ustawiłem, ale chciałem zweryfikować moje ustawienie z katalogowymi.
Świeczki mam ładnie wypalone, a po regulacjach zapłonu wyszło mi spalanie 11l (1/3 miasto, 2/3 poza miastem),
czyli na bardzo przyzwoitym poziomie. Silnik na postoju wchodzi ładnie na obroty a podczas jazdy też dobrze się zbiera.

Wychodzę jednak z założenia, że najpierw powinno się ustawić książkowo a jak nie do końca jest dobrze, to wtedy szukać przyczyny względnie ustawiać zapłon doświadczalnie.

pozdrawiam


absolutnie sie z toba niezgadzam, szukasz poprostu dziury w calym. Jesli chcesz ustawien ksiazkowych to powinienes najpierw zrobic kapitalny remont silnika z wymana wszystkich pomp walkow i aparatu zaploowego oraz kolektorow dolotowych i wylotowych. WTEDY TAK TAK KSIAECZKA jest ok.

Autor:  rasch [ sob lut 11, 2012 2:15 pm ]
Tytuł:  Re: W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

Ustawię katalogowo a jak będzie gorzej to wrócę do wcześniejszych ustawien i po sprawie.
Jeżeli szukam przysłowiowej dziury to u siebie, nie u innych.
Dla mnie temat zakończony.

Autor:  BMG [ sob lut 11, 2012 3:25 pm ]
Tytuł:  Re: W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

rasch pisze:
Ustawię katalogowo a jak będzie gorzej to wrócę do wcześniejszych ustawien i po sprawie.
Jeżeli szukam przysłowiowej dziury to u siebie, nie u innych.
Dla mnie temat zakończony.


jezu niechcialem cie urazic !!!!!

Autor:  marcin280e [ sob lut 11, 2012 6:20 pm ]
Tytuł:  Re: W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

A kolektory to po co wymienia się?

Autor:  amon [ sob lut 11, 2012 6:55 pm ]
Tytuł:  Re: W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

No ciekawy punkt widzenia, że książka serwisowa służy do ustawień tylko nowego samochodu (samochodu z nowymi częściami). Czyli jak rozumiem przyjeżdżał ktoś /8 do serwisu powiedzmy w latach 80-tych i w serwisie nie korzystali z książek obsługowych (no bo to już silnik nie nowy) i ustawiali na słuch [zlosnikz] . Druga sprawa to skąd takie dziwne kąty do M114 bo na pewno nie do tego silnika ?
Koledze rasch wyślę poprawne dane na priv.

Autor:  BMG [ sob lut 11, 2012 7:37 pm ]
Tytuł:  Re: W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

Kolego widac napisalem bardzo nie jasno albo ty niezrozumiales, tu niechodzi o wiek pojazdu a o stan
poprostu sa to konstrukcje mocno wyekspleatowane i nie spelniaja w wiekszosci przypadkow zalozen konstrukcyjnych. W wielu przypadkach w starych autach zamiast np orginalnych tlokow sa tloki od zuka ( patrz muzeum w otrebusach) i rozne patety ktorych stosowanie wynika z braku srodkow na nowe czesci, lub tez zaadaptowane tych ze z innych modeli niby tego samego silnika. a na taiming wplywa multum zeczy (doskonale zdajesz sobie z tego sprawe)
Mam nadzieje ze kolega rasch napisze czyje dane sa blizsze prawdzie , moje pochodza z manuala servisowego i nie wyslalem ich na priva tylko udostepnilem w dobrej wierze dla wszystkich zainteresowanych. gdybys zechcial udostepnic mi dane ktore Ty posiadasz a najlepiej wstawic je w ten temat bylbym bardzo wdzieczny tak jak i inni zainteresowani.

Pozdrawiam B

Autor:  BMG [ sob lut 11, 2012 7:50 pm ]
Tytuł:  Re: W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

marcin280e pisze:
A kolektory to po co wymienia się?


z tego samego powodu dla ktorego wymienia sie chocby swiece,
kolektory wymienia sie poto aby ich sprawnosc byla 100% a poza tym ladniej wygladaja. Ja osobiscie niespotkalem sie z peknietm kolektorem w mercedesie .W volvie , mustangu corvecie cadillacu tak , ale w mercedesie jedynie z wypalonym

pozdrawiam B

Autor:  marcin280e [ sob lut 11, 2012 7:52 pm ]
Tytuł:  Re: W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

BMG pisze:
marcin280e pisze:
A kolektory to po co wymienia się?


kolektory wymienia sie poto aby ich sprawnosc byla 100% a poza tym ladniej wygladaja. Ja osobiscie niespotkalem sie z peknietm kolektorem w mercedesie, ale z przepalonym tak.
Poto sie je wymienia.

aha a to dziękuje za informację tego nie wiedziałem

Autor:  BMG [ sob lut 11, 2012 7:59 pm ]
Tytuł:  Re: W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

marcin280e pisze:
BMG pisze:
marcin280e pisze:
A kolektory to po co wymienia się?


kolektory wymienia sie poto aby ich sprawnosc byla 100% a poza tym ladniej wygladaja. Ja osobiscie niespotkalem sie z peknietm kolektorem w mercedesie, ale z przepalonym tak.
Poto sie je wymienia.

aha a to dziękuje za informację tego nie wiedziałem

bardzo prosze

Autor:  marcin280e [ sob lut 11, 2012 9:30 pm ]
Tytuł:  Re: W114 250CE Kąt wyprzedzenia zapłonu

BMG pisze:
...kolektorow dolotowych i wylotowych...

Rozumiem że do tej pory pisałeś o kolektorach wydechowych czy tez wylotowych
A z jakiego powodu wymieniamy kolektory dolotowe?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/