Styczu pisze:
Jedna uwaga, silnik to nie 2.5 tylko 2.8 (dokladnie 2778).
Dokładnie, a kod silnika to M130, a nie jak w ogłoszeniu M114.
sebi pisze:
Na europę wszystkie 114 C miały chyba pokrywę głosnika prostokątną a jak to było na USA ??Czy miały plastikowe również ??
Na Europę wszystkie W114
coupe miały prostokątną, a na USA są źródła które podają, że początkowo nie montowano drewna, bo nie spełniało norm bezpieczeństwa i dopiero w 1969 inżynierowie rozwiązali ten problem.
sebi pisze:
Pytam bo kształt tłoczenia deski musiałby być inny !!
Słuszna uwaga. Moim zdaniem auto z ogłoszenia miało zmienianą deskę (fabryczna pewnie popękała), a że nie dostali takiej jaka powinna być (tzn. z prostokątną kratką głośnika) to przełożyli drewno i tyle. Stąd ta zagadka, bo jak zauważyłeś przetłoczenie deski pod kratkę prostokątną jest inne, a sama kratka jest większa od owalnej, więc nie są zamienne.
Konik pisze:
Podany przez Ciebie kontekst nie ma moim zdaniem wpływu na zacytowany fragment. Zacytowałem dwa fragmenty Twojej wypowiedzi, które sobie przeczą, bez względu na kontekst jak również z uwzględnieniem kontekstu. Zacytowałem te krótkie fragmenty dlatego, żeby zwrócić uwagę na ich sprzeczność (bez złośliwości). Na to również, że w jednej wypowiedzi dotyczącej jednej kratki zgodziłeś się ze mną i zaprzeczyłeś jednocześnie.
W niczym sobie nie przeczę, po prostu nie przeczytałeś ze zrozumieniem i nadal uogólniasz.
Konik pisze:
Jeżeli - Twoim zdaniem (z czym się zgadzam) "mała kratka była we wszystkich W115", to ta właśnie mała, plastikowa kratka jest od 115.
Była prawie we wszystkich W115, a to robi różnicę. Tym wyjątkiem jest 300D (czyli amerykańska wersja 240D 3.0).
Konik pisze:
Dalej rozpatrując sprawę kratki uważam, że duże, prostokątne kratki były we wszystkich W114, a że KAŻDE coupe jest tylko i wyłącznie stoczternastką, to w coupe powinna być duża, prostokątna kratka. A sedany były i W115 i W114 i w 115 była mała kratka, a w 114 duża kratka. Nie ma tu znaczenia typ nadwozia. Mylę się?
Mylisz się.
Po pierwsze W115, a tym bardziej W114 to nie sedan tylko limuzyna.
Po drugie, już na poważnie, to W114 230 i 230.6 (czyli W114 z M180) nie miało prostokątnej kratki ani drewna, a że ta wersja W114 stanowi niemal połowę wszystkich wyprodukowanych W114 to chyba przyznasz, że ciężko twierdzić iż "wszystkie W114 miały prostokątną kratkę", bo nie wszystkie, ani nawet nie prawie wszystkie, tak jak W115 z owalną kratką.
Jeszcze raz, specjalnie dla Ciebie, abyś dobrze zapamiętał (bez złośliwości) i nie szerzył uogólnień:
W115 prawie wszystkie miały owalną kratkę głośnika i deskę rozdzielczą bez drewna. Wyjątkiem jest
300D, czyli
wersja amerykańska 240D 3.0.
W114 powyżej
2,5 litra włącznie miały prostokątną kratkę i deskę z drewnem, wyjątkiem jest W114 230 (I seria) i 230.6 (II seria), czyli niemal połowa wszystkich W114.
Pozostaje "tylko" zagadka drewna, a raczej jego braku, w pierwszych rocznikach przeznaczonych na rynek amerykański. Czy ktoś jest w stanie potwierdzić lub zdementować ten fakt?
Kiełbik zostałeś wezwany na pomoc przez
Konika:
Konik pisze:
A, że nie uważam się za fachowca w temacie /8 chętnie poczekam na wypowiedź sebiego albo np. kielbika.
Sebi się już wypowiedział (zobaczymy co tam znajdzie w autach

), teraz Twoja kolej.
