MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 10:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 07, 2011 9:04 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Czy moglibyście pomóc czujnym okiem? Kolega chce podjechać obejrzeć auto z linku, obaj nie mamy żadnego doświadczenia z /8... A może ktoś zna to auto?
http://allegro.pl/mercedes-w114-250-cou ... 73224.html

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: czw lip 07, 2011 3:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
Wyglada ładnie, jednak obawiam sie zdania w ktorym wlasciciel mowi o kompleksowej renowacji w stanach. Pamietam jak u mnie jakis lokalny mistrzu położył lakier. Ale ten wyglada naprawde ladnie.
Jedna uwaga, silnik to nie 2.5 tylko 2.8 (dokladnie 2778).
Pozdrawiam Michal

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
Post: czw lip 07, 2011 9:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 365
Fajny, ale zgadzam się z przedmówcą, że może być różnie z tzw "renowacją". Na pierwszy rzut oka brak paru pierdółek, które powinny znajdować się na swoim miejscu przy tej cenie auta i po kompleksowej renowacji:
-brak uszczelki górnej na grodzi silnika
-brak gumowych odbojników maski na łaczeniu nadkola z błotnikiem przednim
-brak gum na sprężynach zawiasów maski
- osłona głośnika od limuzyny (czy się mylę?)

A czego nie widać na zdjęciach ? [jezyk]

_________________
R 107 380 SL Reloaded i inne takie...

Obwiesił się zegarkami jak ruski żołnierz w 1945 roku....


Na górę
Post: czw lip 07, 2011 10:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
primabaleron pisze:
- osłona głośnika od limuzyny (czy się mylę?)

Od 115.

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 10:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
mistrzowskie zdjęcia, takie amerykanskje....... z dobrego źródła wiem że to siatka siatka i warstwa tynku :) nie warty połowy tej kwoty, sprzedaje handlarz

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 10:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
SKOWRON pisze:
z dobrego źródła wiem że to siatka siatka i warstwa tynku :) nie warty połowy tej kwoty, sprzedaje handlarz

zastanowiły mnie w tym ogłoszeniu dwie rzeczy:
1. zachwalanie, że wyprodukowano "tylko" 42 tyś. egzemplarzy tego modelu,
2. "pneumatycznie podnoszone szyby"

to plus ze dwie, teoretycznie, drobnostki, o których wspomniał primabaleron powodują znaczny spadek mojego zainteresowania.

to jest naprawdę ciekawe, jak wiara czasem (sorry: zazwyczaj) kombinuje, żeby upchnąć ludziom furę po jak najwyższej cenie...

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 3:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz cze 26, 2011 11:27 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Legnica
identyczny jak moj z tym samym wyposazeniem, tylko ze po remoncie:)(maly szczegoł):)


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 8:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Konik pisze:
primabaleron pisze:
- osłona głośnika od limuzyny (czy się mylę?)

Od 115.


Ani od limuzyny, ani od 115.

Kwadratowa kratka (taka jak powinna być w tym aucie z ogłoszenia) była tylko przy desce z drewnem dla pojemności powyżej 2.5 włącznie, niezależnie czy była to limuzyna czy coupe (miały wszystkie, nie było mniejszej pojemności niż 2.5).

Natomiast mała kratka była we wszystkich W115, także w topowym dieslu 240 D 3.0 (w wersji na Amerykę ten model miał deskę z drewnem i kwadratową kratkę oraz nieprzyzwoity wypas [zlosnikok] i oznaczenie modelowe 300D!), oraz w W114 230 i 230.6, dla niewtajemniczonych to ten sam model,ale od sierpnia 1973 zmieniono oznaczenie z 230 na 230.6, bowiem w tym samym czasie do produkcji weszło W115 230.4 (zastępujące 220, oczywiście "bez D"), więc dla odróżnienia modeli o tej samej pojemności dodano do oznaczeń (po kropce) cyfry określające liczbę cylindrów "4" i "6".

Do Wszystkich zainteresowanych autem z ogłoszenia:

Szkoda, że nie zainteresowaliście się autem naszego Kolegi PK2. Była to wprawdzie II seria, ale 280C też USA z bardzo dobrym wyposażeniem, oryginalnym lakierem(!) i nowymi oryginalnymi częściami kupionymi w serwisie (i nie tylko), które parokrotnie przewyższały cenę auta, a ta wcale nie była większa niż ta z tego ogłoszenia.
Niestety, jak większość ładnych aut, "Esther" PK2 pojechała do Niemiec...
A może na szczęście?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 8:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Mitu pisze:
Konik pisze:
primabaleron pisze:
- osłona głośnika od limuzyny (czy się mylę?)

Od 115.


Ani od limuzyny, ani od 115.

Natomiast mała kratka była we wszystkich W115

A to nie jest mała kratka?

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
Post: sob lip 09, 2011 2:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Konik pisze:
Mitu pisze:
Konik pisze:
Od 115.


Ani od limuzyny, ani od 115.

Natomiast mała kratka była we wszystkich W115

A to nie jest mała kratka?


Jak już się bawisz w cytaty i wycinanie z kontekstu to rób to dokładniej:

Mitu pisze:
Natomiast mała kratka była we wszystkich W115, także w topowym dieslu 240 D 3.0 (w wersji na Amerykę ten model miał deskę z drewnem i kwadratową kratkę oraz nieprzyzwoity wypas i oznaczenie modelowe 300D!), oraz w W114 230 i 230.6


Bardzo lubię cytować samego siebie, bo komuś nie chciało się przeczytać, a potem dziwimy się, że wciąż krążą stereotypy jeszcze z czasów PRL na temat tych aut. To się nie zmieni, jeśli będziemy stosować takie uogólnienia, a forum powinno być przecież źródłem rzetelnej wiedzy, przynajmniej ja tak uważam i zawsze staram się do tego dążyć.

Pozdrawiam.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: sob lip 09, 2011 8:03 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Zaraz bo ja tez już nie rozumiem. Na europę wszystkie 114 C miały chyba pokrywę głosnika prostokątną a jak to było na USA ?? Czy miały plastikowe również ?? Pytam bo kształt tłoczenia deski musiałby być inny !!

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
Post: sob lip 09, 2011 9:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Sprawdzę bo mam u siebie oba modele coupe i limo USA.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
Post: ndz lip 10, 2011 1:16 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Mitu pisze:
Jak już się bawisz w cytaty i wycinanie z kontekstu to rób to dokładniej

Podany przez Ciebie kontekst nie ma moim zdaniem wpływu na zacytowany fragment. Zacytowałem dwa fragmenty Twojej wypowiedzi, które sobie przeczą, bez względu na kontekst jak również z uwzględnieniem kontekstu. Zacytowałem te krótkie fragmenty dlatego, żeby zwrócić uwagę na ich sprzeczność (bez złośliwości). Na to również, że w jednej wypowiedzi dotyczącej jednej kratki zgodziłeś się ze mną i zaprzeczyłeś jednocześnie.
Jeżeli - Twoim zdaniem (z czym się zgadzam) "mała kratka była we wszystkich W115", to ta właśnie mała, plastikowa kratka jest od 115.
Dalej rozpatrując sprawę kratki uważam, że duże, prostokątne kratki były we wszystkich W114, a że KAŻDE coupe jest tylko i wyłącznie stoczternastką, to w coupe powinna być duża, prostokątna kratka. A sedany były i W115 i W114 i w 115 była mała kratka, a w 114 duża kratka. Nie ma tu znaczenia typ nadwozia. Mylę się?
Nie wiem jednak, czy w wersjach USA nie było inaczej. Choć w moim odczuciu było tak samo.

A, że nie uważam się za fachowca w temacie /8 chętnie poczekam na wypowiedź sebiego albo np. kielbika.

Mitu [zlosnikok]

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
Post: ndz lip 10, 2011 9:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Styczu pisze:
Jedna uwaga, silnik to nie 2.5 tylko 2.8 (dokladnie 2778).


Dokładnie, a kod silnika to M130, a nie jak w ogłoszeniu M114.

sebi pisze:
Na europę wszystkie 114 C miały chyba pokrywę głosnika prostokątną a jak to było na USA ??Czy miały plastikowe również ??


Na Europę wszystkie W114 coupe miały prostokątną, a na USA są źródła które podają, że początkowo nie montowano drewna, bo nie spełniało norm bezpieczeństwa i dopiero w 1969 inżynierowie rozwiązali ten problem.

sebi pisze:
Pytam bo kształt tłoczenia deski musiałby być inny !!


Słuszna uwaga. Moim zdaniem auto z ogłoszenia miało zmienianą deskę (fabryczna pewnie popękała), a że nie dostali takiej jaka powinna być (tzn. z prostokątną kratką głośnika) to przełożyli drewno i tyle. Stąd ta zagadka, bo jak zauważyłeś przetłoczenie deski pod kratkę prostokątną jest inne, a sama kratka jest większa od owalnej, więc nie są zamienne.

Konik pisze:
Podany przez Ciebie kontekst nie ma moim zdaniem wpływu na zacytowany fragment. Zacytowałem dwa fragmenty Twojej wypowiedzi, które sobie przeczą, bez względu na kontekst jak również z uwzględnieniem kontekstu. Zacytowałem te krótkie fragmenty dlatego, żeby zwrócić uwagę na ich sprzeczność (bez złośliwości). Na to również, że w jednej wypowiedzi dotyczącej jednej kratki zgodziłeś się ze mną i zaprzeczyłeś jednocześnie.


W niczym sobie nie przeczę, po prostu nie przeczytałeś ze zrozumieniem i nadal uogólniasz.

Konik pisze:
Jeżeli - Twoim zdaniem (z czym się zgadzam) "mała kratka była we wszystkich W115", to ta właśnie mała, plastikowa kratka jest od 115.


Była prawie we wszystkich W115, a to robi różnicę. Tym wyjątkiem jest 300D (czyli amerykańska wersja 240D 3.0).

Konik pisze:
Dalej rozpatrując sprawę kratki uważam, że duże, prostokątne kratki były we wszystkich W114, a że KAŻDE coupe jest tylko i wyłącznie stoczternastką, to w coupe powinna być duża, prostokątna kratka. A sedany były i W115 i W114 i w 115 była mała kratka, a w 114 duża kratka. Nie ma tu znaczenia typ nadwozia. Mylę się?


Mylisz się. [zlosnik]
Po pierwsze W115, a tym bardziej W114 to nie sedan tylko limuzyna. :lol: ;)
Po drugie, już na poważnie, to W114 230 i 230.6 (czyli W114 z M180) nie miało prostokątnej kratki ani drewna, a że ta wersja W114 stanowi niemal połowę wszystkich wyprodukowanych W114 to chyba przyznasz, że ciężko twierdzić iż "wszystkie W114 miały prostokątną kratkę", bo nie wszystkie, ani nawet nie prawie wszystkie, tak jak W115 z owalną kratką.

Jeszcze raz, specjalnie dla Ciebie, abyś dobrze zapamiętał (bez złośliwości) i nie szerzył uogólnień:

W115 prawie wszystkie miały owalną kratkę głośnika i deskę rozdzielczą bez drewna. Wyjątkiem jest 300D, czyli wersja amerykańska 240D 3.0.

W114 powyżej 2,5 litra włącznie miały prostokątną kratkę i deskę z drewnem, wyjątkiem jest W114 230 (I seria) i 230.6 (II seria), czyli niemal połowa wszystkich W114.

Pozostaje "tylko" zagadka drewna, a raczej jego braku, w pierwszych rocznikach przeznaczonych na rynek amerykański. Czy ktoś jest w stanie potwierdzić lub zdementować ten fakt?

Kiełbik zostałeś wezwany na pomoc przez Konika:

Konik pisze:
A, że nie uważam się za fachowca w temacie /8 chętnie poczekam na wypowiedź sebiego albo np. kielbika.


Sebi się już wypowiedział (zobaczymy co tam znajdzie w autach :) ), teraz Twoja kolej. 8)

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: wt lip 12, 2011 3:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 13, 2009 2:45 pm
Posty: 262
Lokalizacja: W-wa Praha
no to popłynęliście z tematem... hehe

_________________
'81 W126 280SE petrolgrun
Było: W115, W124, W123x2, W116, C126, R129, W210


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl