MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 10, 2010 9:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 7:45 pm
Posty: 68
Lokalizacja: pszczyna
Witam, mam pytanie odnośnie problemu który spotkał mnie dzisiaj na trasie miejskiej, mianowicie temperatura silnika znacznie się podniosła (około 115 st ? ) para zaczęła wydobywać się z okolic połączeń gumowo metalowych nagrzewnicy na grodzi pomiędzy komorą silnika a kabiną (wykapało/wyparowało z stamtąd sporo cieczy...) zauważyłem również ubytek oleju... po uzupełnieniu braków temperatura wróciła do normy (nawet w korku nie było problemów) czym owa sytuacja mogła być spowodowana ? co sprawdzić po takiej przygodzie ? zapomniał bym dodać że brak cieczy uzupełniłem wodą - tylko to miałem dostępne w tym czasie.... czy oprócz chłodnicy jest jeszcze jakieś miejsce... może na bloku do spuszczania cieczy ?

pozdrawiam
i z góry dziękuję za odpowiedzi

_________________
ex w124 230E `85
w124 200D `93
w115 240D 3.0 `75


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 7:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
DamianS pisze:
zauważyłem również ubytek oleju

Bardzo prawdopodobne, że poszła niestety uszczelka pod głowicą ...

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
Post: pt paź 15, 2010 7:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 571
Lokalizacja: Warlubie
Jak nie bedzie znow tak robic to znaczy ze termostat sie zacial i lepiej go wymienic, lecz jak sytuacja bedzie sie powtarzac to najpierw sprawdz termostat a dopiero pozniej sprawdzaj uszczelke. Zreszta uszczelke mozna szybko sprawdzic, po odpaleniu otworz korek chlodnicy i jak bedziesz czul ze w chlodnicy robic sie nadcisnienie to albo uszczelka poszla sie kochac albo co znacznie gorsze glowica pekla. A ze oleju ubylo to moze juz predzej tylko tego nie zauwazyles a podwyzszona temperatura silnika robi z oleju wode, zwlaszcza z mineralnego.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: ndz paź 24, 2010 1:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 7:45 pm
Posty: 68
Lokalizacja: pszczyna
Sprawa opanowana :) przyczyną był wyciek... wszystko wróciło do normy :)

_________________
ex w124 230E `85

w124 200D `93

w115 240D 3.0 `75


Na górę
Post: ndz paź 24, 2010 2:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
DamianS pisze:
przyczyną był wyciek... wszystko wróciło do normy


mam nadzieje ze teraz czesciej bedziesz sprawdzał stan płynu chłodniczego [zlosnik]

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl