MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pisk podczas hamowania https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=48475 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | arbies [ pn maja 03, 2010 12:12 pm ] |
Tytuł: | Pisk podczas hamowania |
Dostaję obłędu! Pisk podczas hamowania jest już nie do zniesienia... Tarcze które mam to no-name a klocków wymieniłem kilka kompletów min.ATE, Luckas-a i nic nie pomogło. Piszy na wszystkich 4 kołach więc pozdostaje mi chyba tylko wymiana wszystkich tarcz, chyba, że znacie jakiś sposób na ten przeraźliwy pisk. Na zlot muszę sprwawę załatwić. |
Autor: | arbies [ pn maja 03, 2010 3:05 pm ] |
Tytuł: | Re: Pisk podczas hamowania |
Sorry, ale i tak nie wiem o co chodzi... Z rysunku wynika, że tłoczek musi być ustawiony nie symetrycznie?? Czy tłoczek ma wogóle jakiś znacznik, który informowałby w jaki sposób powinien być osadzony w zaciskiu? Marcin plizzzz napisz w kilku żołnierskich słowach co muszę zrobić. |
Autor: | marcin280e [ pn maja 03, 2010 3:55 pm ] | |||
Tytuł: | Re: Pisk podczas hamowania | |||
O to chodzi ze tłoczki nie przylegają na całym swym obwodzie(w uproszczeniu) do klocków. Część powierzchni tłoczka (tej która działa na klocek) jest obniżona w stosunku do reszty -jest to celowy zabieg mający na celu uzyskanie równomiernego zużywania się klocka ponieważ obracające się tarcze powodują zużywanie się klocków w klin. Właśnie przez taką konstrukcję tłoczków i odpowiednie ustawienie ich w zaciskach otrzymujemy równomierny docisk klocków do tarczy który w dużym stopniu eliminuje piszczenie czyli drgania klocków. Oto tłoczek z przedniego zacisku ale tak samo jest z tyłu i obowiązuje identyczna zasada montażu. Oczywiście należy przemyśleć że zaciski są z lewej i prawej strony a także że są za osia tylną i przed osią przednia.
|
Autor: | marcin280e [ pn maja 03, 2010 4:02 pm ] | ||
Tytuł: | Re: Pisk podczas hamowania | ||
Jeszcze fotka.
|
Autor: | arbies [ pn maja 03, 2010 9:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Pisk podczas hamowania |
Dzieki za jasne wytłumacznie i bardzo klarowne fotki. A teraz techniczne pytania z racji, że nie miałem okazji rozbierać zacisku. A więc, aby praidłowo ustawić tłoczek muszę rozpoławiać zacisk? Czy może wystarczy zdjąć zacisk z tarczy i tłoczek pompując pedałem wyskoczy? Zastanawiam się czy uszczelniacze przy demontażu automatycznie ulegną uszkodzeniu? Przy wkładaniu tłoczka powinienem nasmarować czymś powierzchnie? Pod uszczelki również wpakować jakiś smar miedziowy? Możę głupie pytania, ale na temat ![]() |
Autor: | chmielo [ wt maja 04, 2010 12:03 am ] |
Tytuł: | Re: Pisk podczas hamowania |
Ad.1 NIE Ad.2 trochę wypompuj i obróc go kombinerkami resztę już wiesz |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |