MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pisk podczas hamowania
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=48475
Strona 1 z 1

Autor:  arbies [ pn maja 03, 2010 12:12 pm ]
Tytuł:  Pisk podczas hamowania

Dostaję obłędu! Pisk podczas hamowania jest już nie do zniesienia... Tarcze które mam to no-name a klocków wymieniłem kilka kompletów min.ATE, Luckas-a i nic nie pomogło. Piszy na wszystkich 4 kołach więc pozdostaje mi chyba tylko wymiana wszystkich tarcz, chyba, że znacie jakiś sposób na ten przeraźliwy pisk. Na zlot muszę sprwawę załatwić.

Autor:  marcin280e [ pn maja 03, 2010 12:35 pm ]
Tytuł:  Re: Pisk podczas hamowania

Piszczenie to drgania klocka
Piszczą zazwyczaj tylne ponieważ są słabo dociskane
Często wydaje się ze piszczą wszystkie ale to błąd
Jeżdziłem Twoim autem i wg. mnie piszczy tył.

Podaje tajny sposób na ustawienie tłoków w zaciskach -sprawdz to przede wszystkim.

Załączniki:
DSCN1211.JPG
DSCN1211.JPG [ 100.05 KiB | Przejrzano 1149 razy ]

Autor:  arbies [ pn maja 03, 2010 3:05 pm ]
Tytuł:  Re: Pisk podczas hamowania

Sorry, ale i tak nie wiem o co chodzi... Z rysunku wynika, że tłoczek musi być ustawiony nie symetrycznie?? Czy tłoczek ma wogóle jakiś znacznik, który informowałby w jaki sposób powinien być osadzony w zaciskiu? Marcin plizzzz napisz w kilku żołnierskich słowach co muszę zrobić.

Autor:  marcin280e [ pn maja 03, 2010 3:55 pm ]
Tytuł:  Re: Pisk podczas hamowania

O to chodzi ze tłoczki nie przylegają na całym swym obwodzie(w uproszczeniu) do klocków.
Część powierzchni tłoczka (tej która działa na klocek) jest obniżona w stosunku do reszty -jest to celowy zabieg mający na celu uzyskanie równomiernego zużywania się klocka ponieważ obracające się tarcze powodują zużywanie się klocków w klin.
Właśnie przez taką konstrukcję tłoczków i odpowiednie ustawienie ich w zaciskach otrzymujemy równomierny docisk klocków do tarczy który w dużym stopniu eliminuje piszczenie czyli drgania klocków.

Oto tłoczek z przedniego zacisku ale tak samo jest z tyłu i obowiązuje identyczna zasada montażu.
Oczywiście należy przemyśleć że zaciski są z lewej i prawej strony a także że są za osia tylną i przed osią przednia.

Załączniki:
DSCN1218.JPG
DSCN1218.JPG [ 189.43 KiB | Przejrzano 1123 razy ]
DSCN1211.JPG
DSCN1211.JPG [ 45.78 KiB | Przejrzano 1123 razy ]

Autor:  marcin280e [ pn maja 03, 2010 4:02 pm ]
Tytuł:  Re: Pisk podczas hamowania

Jeszcze fotka.

Załączniki:
DSCN1219.JPG
DSCN1219.JPG [ 78.75 KiB | Przejrzano 1121 razy ]

Autor:  arbies [ pn maja 03, 2010 9:40 pm ]
Tytuł:  Re: Pisk podczas hamowania

Dzieki za jasne wytłumacznie i bardzo klarowne fotki. A teraz techniczne pytania z racji, że nie miałem okazji rozbierać zacisku.
A więc, aby praidłowo ustawić tłoczek muszę rozpoławiać zacisk?
Czy może wystarczy zdjąć zacisk z tarczy i tłoczek pompując pedałem wyskoczy?
Zastanawiam się czy uszczelniacze przy demontażu automatycznie ulegną uszkodzeniu?
Przy wkładaniu tłoczka powinienem nasmarować czymś powierzchnie?
Pod uszczelki również wpakować jakiś smar miedziowy?
Możę głupie pytania, ale na temat ;)

Autor:  chmielo [ wt maja 04, 2010 12:03 am ]
Tytuł:  Re: Pisk podczas hamowania

Ad.1 NIE
Ad.2 trochę wypompuj i obróc go kombinerkami
resztę już wiesz

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/