MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 03, 2010 12:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
Dostaję obłędu! Pisk podczas hamowania jest już nie do zniesienia... Tarcze które mam to no-name a klocków wymieniłem kilka kompletów min.ATE, Luckas-a i nic nie pomogło. Piszy na wszystkich 4 kołach więc pozdostaje mi chyba tylko wymiana wszystkich tarcz, chyba, że znacie jakiś sposób na ten przeraźliwy pisk. Na zlot muszę sprwawę załatwić.

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 12:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Piszczenie to drgania klocka
Piszczą zazwyczaj tylne ponieważ są słabo dociskane
Często wydaje się ze piszczą wszystkie ale to błąd
Jeżdziłem Twoim autem i wg. mnie piszczy tył.

Podaje tajny sposób na ustawienie tłoków w zaciskach -sprawdz to przede wszystkim.


Załączniki:
DSCN1211.JPG
DSCN1211.JPG [ 100.05 KiB | Przejrzano 1147 razy ]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81
Na górę
Post: pn maja 03, 2010 3:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
Sorry, ale i tak nie wiem o co chodzi... Z rysunku wynika, że tłoczek musi być ustawiony nie symetrycznie?? Czy tłoczek ma wogóle jakiś znacznik, który informowałby w jaki sposób powinien być osadzony w zaciskiu? Marcin plizzzz napisz w kilku żołnierskich słowach co muszę zrobić.

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 3:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
O to chodzi ze tłoczki nie przylegają na całym swym obwodzie(w uproszczeniu) do klocków.
Część powierzchni tłoczka (tej która działa na klocek) jest obniżona w stosunku do reszty -jest to celowy zabieg mający na celu uzyskanie równomiernego zużywania się klocka ponieważ obracające się tarcze powodują zużywanie się klocków w klin.
Właśnie przez taką konstrukcję tłoczków i odpowiednie ustawienie ich w zaciskach otrzymujemy równomierny docisk klocków do tarczy który w dużym stopniu eliminuje piszczenie czyli drgania klocków.

Oto tłoczek z przedniego zacisku ale tak samo jest z tyłu i obowiązuje identyczna zasada montażu.
Oczywiście należy przemyśleć że zaciski są z lewej i prawej strony a także że są za osia tylną i przed osią przednia.


Załączniki:
DSCN1218.JPG
DSCN1218.JPG [ 189.43 KiB | Przejrzano 1121 razy ]
DSCN1211.JPG
DSCN1211.JPG [ 45.78 KiB | Przejrzano 1121 razy ]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81
Na górę
Post: pn maja 03, 2010 4:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Jeszcze fotka.


Załączniki:
DSCN1219.JPG
DSCN1219.JPG [ 78.75 KiB | Przejrzano 1119 razy ]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81
Na górę
Post: pn maja 03, 2010 9:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
Dzieki za jasne wytłumacznie i bardzo klarowne fotki. A teraz techniczne pytania z racji, że nie miałem okazji rozbierać zacisku.
A więc, aby praidłowo ustawić tłoczek muszę rozpoławiać zacisk?
Czy może wystarczy zdjąć zacisk z tarczy i tłoczek pompując pedałem wyskoczy?
Zastanawiam się czy uszczelniacze przy demontażu automatycznie ulegną uszkodzeniu?
Przy wkładaniu tłoczka powinienem nasmarować czymś powierzchnie?
Pod uszczelki również wpakować jakiś smar miedziowy?
Możę głupie pytania, ale na temat ;)

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 12:03 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Ad.1 NIE
Ad.2 trochę wypompuj i obróc go kombinerkami
resztę już wiesz

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl